Ik heb laatst een donkergroene spencer gekocht bij de H&M, alleen moest ie een maatje kleiner zijn. Ik dus vanochtend naar de H&M op de Nieuwendijk. De ene had mijn maat niet meer, dus naar het filiaal aan de overkant. Hmmm..hele andere kleding hing er dus ging ik even aan de verkoopster vragen of ze deze uberhaupt hebben. Nee, dat was van een ander lijn en die hebben zij niet. Ik: zou je misschien voor mij naar het filiaal aan de Kalverstraat willen bellen of ze deze nog wel hebben? Scheelt mij een hoop geren erheen als ze die toch niet ( meer) hebben. Verkoopster: eh...wij bellen niet hoor. Want wij zijn van Divided. Ik: huh?...jullie zijn toch ook H&M? En voor zover ik weet maakt het niet uit, heb wel vaker laten bellen van het ene filiaal naar het andere. Verkoopster { meewarrige blik} : ja, maar dan bellen ze van dezelfde afdeling naar de ander. Ik: Nou, volgens mij niet hoor...ik vraag het meestal en soms bieden ze het zelf aan als een bepaald kledingstuk niet meer bij hen op voorraad is. En dit hoor ik voor het eerst. Verkoopster { diepe zucht}: Nou, ik zal even kijken... Ze roept vervolgens haar collega: Deze mevrouw wil dat ik naar de Kalvertoren bel, waar staat het nummer? Collega adviseert haar in de map te kijken. { pakt een map en begint te bladeren en bladeren en bladeren en bladeren, roept vervolgens weer collega die haar weer verwijst naar de map}. Als er uiteindelijk allemaal mensen staan te wachten, komt collega erbij, deze pakt de map zoekt het nummer en vraagt: wilt u ze zelf even bellen? Ik: ik...eh...uh...maar zullen ze dat wel op prijs stellen als ik bel vanuit jullie filiaal met jullie telefoon? Lijkt mij beter als een van jullie dan belt toch? Zij gaat dus vervolgens bellen: Hoi. met die en die van dat filiaal...ik heb hier eh...een col eh..trui. Ik: een spencer. Verkoopster: een eh...Svens... Ik: een spencer! Verkoopster: een Spence. Ik: een spencer! Verkoopster: een spencel Ik: EEN SPENCERRRRR! Al met al heb ik er een kwartier gestaan, had allang erheen kunnen gaan, ruilen. Maar heb er wel om gelachen ( achteraf)
Op dat moment raakte ik wel geirriteerd van het gebrek aan klantvriendelijkheid van de eerste verkoopster, maar toen ik inzag hoe hilarisch het eigenlijk was was dat snel over.
Tjonge jonge wat een dom en onklantvriendelijk personeel.. De H&M zou in dit geval eens wat beter moeten kijken wat voor mensen ze in dienst nemen.. In een kleding winkel werken en niet weten wat een Spencer is, is het zelfde als een groenteboer die niet weet wat een banaan is.. om nog maar te zwijgen over de omgang met klanten.
Lig helemaal dubbel hier! Schitterend. Ik zou op zo'n moment dat mens wel over de balie willen trekken. Heb daar echt het geduld niet voor.
wat erg!echt eeb slons hahaha ik heb een paar jaartjes bij de H&M gewerkt,ik belde ook zovaak voor klanten,die service hoorde bij je vak. en maakt niet uit naar welk filiaal,H&M = H&M!
Ja inderdaad! dat is ver te zoeken. Was vanmorgen bij de Albert hijn. Mijn zoontje liet een toetje kapot vallen en vraag ik netjes aan de verkoopster een doekje en een tasje. Heb het opgeruimd en netjes afgegeven. Werd ik echt zo aangekeken van JA?wat moet ik hiermee? En toen mijn zoontje ook nog eens een toetje uit een ander doosje had ghaald was het hek van de dam bij die medewerkster! Want wat dacht ik wel nie, dat kon toch nie zomaar? Nou stond er een pak met 3 toetjes in de koeling en wat ze daar dan mee moest? Ik wist niet wat me overkwam! Normaal doe ik boodschappen bij de JUMBO en daar doen de medewerkster dit zelf!zonder mopperen en nog eens heel vriendelijk ook!
het zijn vaak niet de intelligensten die er werken nee haha en nu moet ik erg oppassen, want mijn vriendin werkt er ook, maar hoe vaak die ook wel niet met een verhaal thuis komt!
Mijn man moest eergisteren zo lachen om een nieuwe bardame in het café-restaurant waar hij eet met zijn collega's. Hij wilde afrekenen en zij stak de pinpas andersom in het apparaat. Zegt mijn man: "de chip moet aan de andere kant'." Zegt zij:"Ja, maar hier staat een geel pijltje?" Bedoelde ze het gele vlakje in het logo van de ABN-AMRO... Slim wijffie dus! Misschien is ze ontslagen en werkt ze nu bij H&M - had jij haar aan de balie Wel balen van je spencer, trouwens...
Nu wil niet een eindeloze discussie opstarten.....maar vind je dit zelf wel normaal? Werk zelf in een winkel, als het nou een keer gebeurd zeg ik ja ok... Maar je word 9 van de 10 keer als winkelpersoneel ook als hond behandeld. Ik persoonlijk vind het dus niet normaal dat alles zomaar uit de verpakkingen word gehaald.
Als ik het zonder haar te vertellen had gedaan, zou ik het aso vinden. maar in de supermarkt heerst toch niet breken is betalen? En ik vond dat ik haar erg netjes heb behandeld, heb zelf bij de Hema en A&P gewerkt, maar bij ons werd dat gewoon afgeschreven. Had ook gewoon door kunnen lopen en niks op kunnen ruimen of zeggen natuurlijk, zoals zoveel gebeurt! En hij had het al uit de verpakking gehaald toen zij stond te kijken met d'r handen in d'r zakken,hoe ik het opruimde, met 3 kinderen bij me! Ik kreeg ook niet de kans om mijn zoontje te corrigeren want ze begon al gelijk uit vallen.... En nee luuntje zelf had ik heel anders aangepakt als winkelbediende. Heb 4,5 jaar bij de Hema gewerkt en 4 jaar bij de A&P en weet dus heus wel wat NORMAAL is...
hihi, wat een leuke discussie. Heb 5 jaar bij de Aldi gewerkt (jaja, en dat is echt anders dan een ah of een jumbo)Maar ik ruimde eigenlijk altijd de troep van de klanten op. Met een vrolijk gezicht als ze netje sorry zeiden en ooit met een chagie gezicht als ze net deden of zij het niet hadden gedaan.. Alleen 1 keertje had een kind flink lopen kotsen en sorry hoor, maar dat vind ik echt ranzig. En die moeder stond er op om het zelf op te ruimen. (met kind ging het weer goed hoor) en dat vond ik wel erg fijn..