Ik mag toch aannemen dat dit geld teruggeboekt kan worden door de betreffende ontvangers? Stel dat jij nu perongeluk 2 keer Essent hebt betaald,dan bel je toch op om dat te regelen? Zij kunnen in het systeem zien hoeveel jij overgemaakt hebt. Ik denk niet dat het een heel groot probleem is,al is het natuurlijk wel erg vervelend!!
Bij mijn deed ook mijn ING app het de hele dag niet. En inderdaad als je bijvoorbeeld huur dubbel hebt overgemaakt door de storing dan bel je toch zelf naar de huurbaas om het terug te laten storten. Ik zag namelijk iets over een 'slachtoffer' die dubbel huur hierdoor had betaald in het artikel.
Maar stel je hebt een bedrag overgemaakt naar iemand die je niet kent bv marktplaats, dan ben je dus afhankelijk van de ontvanger of die het geld terug stort, terwijl de app een storing aangeeft en zegt probeer het nogmaals en lukt het nog niet neem contact op met de klantenservice. Is toch heel raar dat je dan als consument zelf moet weten dat je niet 2x of vaker mag proberen. Natuurlijk mag je logisch nadenken, maar dan moet de app niet aangeven probeer het nogmaals....
Het is heel absurd dat de app zegt Probeer Opnieuw. En vervolgens zegt ING dat je dat niet had moeten doen?! Slaat helemaal nergens op! Altijd problemen bij de ING
Maar het 'zure' is dan dat je afhankelijk bent van de tegenpartij. Zeker grote bedrijven die met tig afdelingen werken die eerst alles drie keer gefiatteerd moeten hebben voor ze over mogen gaan tot uitbetaling. Of wat denk je van bedrijven die al een nieuwe factuur hebben opgemaakt, maar nog niet geïnd en dus maar automatisch gaan verrekenen?
"Wij kunnen niet bepalen of een klant dit per ongeluk of expres heeft gedaan. Waarom zou iemand express dubbel geld over gaan maken? Kansloos weer.
Ach is het weer zover? Vorig jaar rond goede vrijdag hadden ze ook 'storing'. Op donderdag had de werkgever van mijn vriend het loon overgemaakt, dit was om 15:00uur, en op maandag kregen we het pas.....excuus van ING, ja storing op donderdagavond (terwijl op de site staat:als het voor 17:00 vanuit een andere bank wordt overgeboekt heeft u het dezelfde dag) en vrijdag was het een feestdag. Ja daaaaag! Internet viert geen feest en als het echt een feestdag was waarom waren ze dan open? Waz gewoon om rente te trekken.
Geen dubbele overboekingen - ING - Nieuws en persberichten "Sommige klanten hebben tijdens de storing van dinsdag 25 februari meerdere malen geld overgemaakt , omdat zij niet goed konden zien of de overboeking was gelukt. Daardoor leek het vandaag alsof de dubbele overschrijvingen daadwerkelijk hebben plaatsgevonden. Dit is niet het geval." Ja hoor, eerst toegeven en reageren met dat zij niet kunnen bepalen of een klant dit per ongeluk of expres heeft gedaan. En nu leek het alsof er dubbele overboekingen waren. Ze dachten zeker, hmm straks verliezen we klanten, snel corrigeren en zeggen dat het leek alsof maar het niet zo was. De ing kampt al maanden met storingen, ik neem ze niet meer serieus.
En wat misschien nog wel vervelender is is dat andere banken precies hetzelfde hebben. ING heeft zelfs de meest goed beveiligde internetbankieren van allemaal. Zet je toch aan het denken....misschien weer een oude sok met geld
Ja geen gek idee, je zou zo'n sok haast gaan overwegen. Alleen vertrouw ik het niet met al die "bonnie's en clyde's" van tegenwoordig. De bank, je sok, een kluis. Wat is nu tegenwoordig 100% gegarandeerd veilig?
Precies de reden waarom wij een poos geleden weg zijn gegaan bij de ING. En wat is de nieuwswaarde nog van dit soort berichten?? Het is eerder nieuwswaardig als de ING een dag heeft zonder storingen
Ja maar een andere bank is net zo erg...en zelfs minder betrouwbaar wat betreft veiligheid van internet bankieren...dus uiteindelijk schiet je er toch niks mee op. Ik moet mijn oma weleens helpen met Rabobank internet bankieren...nou echt een ramp. En ook heel vaak dat er storingen zijn. Misschien niet zo breed uitgemeten als die van ING ( die komen er voor uit) maar kleine storingen die misschien 3 keer gebeuren bij het overboeken waardoor je weer steeds opnieuw 10 tot 20 cijfers moet intoetsen. Nooit dat ik bij de Rabobank ga Ik heb dan 1000X liever ING. Veiliger en minder romslomp. Al vind ik die lange storingen ook best irritant.
Wij zitten bij de rabo en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad sindsdien Behalve als ik de pas van mijn man gebruik en dan mijn eigen pincode intoets, maar dat is mijn eigen schuld Maar waarom is de ING veiliger dan? Ik heb juist het idee dat de beveiliging bij rabo beter is eigenlijk
Heeft met de omgeving en de manier van inloggen en verzenden te maken. Technisch...weet ik zelf weinig van. Ik heb dat weer gehoord van mensen die er dan wel weer verstand van hebben Maar goed, die storingen zijn wel heel vervelend...vooral als je net iets moet weten ( stortingen et cetera..)