Essent... Stelletje stalkers. Nooit meer!

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    727
    306
    63
    Dat is niet zo vreemd hoor, eerst bellen en daarna de herinnering sturen. Je moet nl een papieren dossier opbouwen om de vordering uit handen te kunnen geven aan een incassobureau. Aan mondelinge toezeggingen cq betalingsafspraken heeft een incassobureau niets.

    Het is misschien niet zo netjes van ze dat ze zo vaak hebben gebeld, maar aan de andere kant had jij ze ook gewoon te woord kunnen staan, als jij vindt dat je in je recht staat.

    En misschien klinken ze arrogant, maar debiteurenbeheer is echt niet makkelijk (en ik spreek uit ervaring).

    Sandy
     
  2. Marlijn82

    Marlijn82 Fanatiek lid

    28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Krijg zo vaak een herinnering van ze. Maar ze hebben echt nog maar 1 keer gebeld. Toen had ik ook al een 2de herinnering gehad maar die gemist door een mega verbouwing. Tja dat ze dan niet zo aardig zijn kan ik wel in komen. Ik was gewoon 2 maanden te laat. En zo ongeveer iedereen moest dit jaar bijbetalen. Vorig jaar hebben we behoorlijk lang vorst gehad. Zeker Tot half april. Ik moest ook 627 euro bijbetalen. Mn eigen schuld.
     
  3. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja, maar waarom geen voicemail inspreken? Ze mailen ook en sturen t via de post. Als je het dan nog gemist hebt....

    Ze bellen ook niet echt vriendelijk hoor, toen ze mij destijds belde toen het mis was gegaan in hun systeem kreeg ik ook zo'n troela die vroeg of ik de rekening wel ging betalen en waarom dat nog niet gedaan was en wanneer ik ging betalen want ik moest wel betalen en anders kwamen er kosten bij en kon ik schuldsanering aanvragen. Ik vond haar ronduit onbeschoft. Ze sprak tegen mij alsof ik een crimineel was.

    Toen ik later zelf Essent weer belde kreeg ik ook die incasso afdeling aan de lijn, nou alsof ik een moord gepleegd had en met veel pijn en moeite kon er uit coulance de verhoging vanaf?!

    Voor de duidelijkheid, zij hadden niet geïncasseerd op de afgesproken datum (ruim een week later pas, had nadrukkelijk een datum afgesproken omdat alles tegelijk niet altijd goed gaat), toen had ik gebeld en kreeg ik te horen dat ik moest wachten op de herinnering. Toen die binnenkwam meteen betaald, en in de avond hingen ze al aan de telefoon en 2 weken later stond het opeens weer terug op mn rekening. Het betalingskenmerk op de acceptgiro stond bij hun op bijzondere wijze niet in het systeem en zo werd het automatisch teruggeboekt. Toen kreeg ik een verhoging van 40 euro ofzoiets en zou ik aangemeld worden in een wanbetalerssysteem. Ik weer gebeld, en toen er met veel pijn en moeite de verhoging vanaf en zouden ze het opnieuw automatisch incasseren met de factuur die klaar stond.

    Kijk daar gaan gewoon meerdere dingen achter elkaar mis waarbij ik van mening ben dat het probleem niet bij mij lag.

    Ik vond het echt onbeschoft dat je ondanks je tekst en uitleg geeft, nog zo behandeld wordt. Luisteren stond niet hoog in de agenda, en kennelijk klantenbinding ook niet.

    Ik heb altijd bij de nuon gezeten, als zij mij zo hadden behandeld was ik ook veel eerder vertrokken.

    At the end is het niet alleen maar uurtje factuurtje, je bent ook klant en als er iets mis gaat moet je dat samen oplossen. En niet meteen de insteek hebben alsof je een of andere wanbetaler bent. Want zo behandelen ze je.
     
  4. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja na 2 maanden vind ik dat ook wel wat anders. Bij mij belde ze al voor de 1e herinnering.
     
  5. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik vind het een beetje dom om gewoon niet op te nemen en ook zelf niet even te bellen. Jij betaalt niet en laat niets van je horen. Logisch dat ze contact blijven opnemen. Je kunt toch opnemen of zelf bellen en het uitleggen, dan hoor je vanzelf wat je het beste kunt doen.

    Ze blokkeren en negeren zal alleen heel veel problemen voor jezelf opleveren. Straks heb je een deurwaarder aan de deur en zit je met torenhoge administratie-en incassokosten. En die zul je heus niet vergoed krijgen, als je ze zelf bewust negeert. Ik vind de fout dus niet bij Essent liggen, maar bij jezelf. Oke, het had op een andere manier gekund van hun kant, maar dan nog. Je bent zelf verantwoordelijk en je kunt er zelf voor zorgen dat het geregeld wordt. Die verantwoordelijkheid ligt niet bij Essent. Ze proberen je te bereiken, maar je reageert niet. En het is ook niet de taak van je nieuwe energiemaatschappij.
     
  6. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Je zegt het net zelf: als er iets mis is moet je dat samen oplossen. Helemaal waar. Maar dan moet je ook niet facturen onvolledig gaan betalen zonder enige uitleg en dan vervolgens geen telefoon opnemen. Wat er ook vroeger gebeurd is. In DIT geval zit je echt zelf fout. Of ze nu 10x per dag bellen of niet.
     
  7. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Njah, moet ik meteen bellen dan? Als het niet goed is dan hoor je dat wel in een bericht. Vaak worden facturen volledig automatisch aangemaakt en verzonden nog voordat er iets verwerkt is.

    Ik vond niet dat meteen bellen nodig was. Eerste bericht daarna was vroeg genoeg. Dat gebel ben ik niet van gediend. Ze sturen een brief met het verzoek dat het hele bedrag niet betaald is en het vriendelijke verzoek het restant voor 31 maart te betalen. Ik vind het dan raar dat ze dan al een deurwaardersbeleid hebben terwijl je net pas een herinnering gehad hebt.

    Sterker nog, ze belde al eerder dan dat de brief kwam.

    Nee ik vind niet dat ik dat gebel hoef te accepteren.
     
  8. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Reageren op de herinneringsbrief is naar mijn idee vroeg genoeg om terug te schrijven.

    Maar voor degene die niet lezen: het is allang opgelost en betaald.

    Het gaat mij erom dat dat bellen gewoon niet normaal is. Zelfs een incassobureau gedraagt zich niet zo.
     
  9. Mamaatje81

    Mamaatje81 Fanatiek lid

    29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit.
    In plaats van te steigeren zou je ook even kunnen aanhoren hoe dat in z'n werk gaat. De nieuwe leverancier betaalt niet zomaar de boete vooruit hoor..
     
  10. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Dat is wel wat ze zeiden bij de overstap. Zij zouden alles regelen incl de boete en ik hoefde helemaal niets te doen. achteraf blijkt dat ik wel wat moet doen maar dat was niet wat er eerst vertelt werd.

    En nogmaals: tis geregeld. En nee ik steiger niet. Ik irriteer me alleen aan het belbeleid.
     
  11. nijntje1983

    nijntje1983 Fanatiek lid

    21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    JA ik vind idd dat je zelf moet bellen als je denkt dat je factuur niet goed is. Het is toch jou geld?
    En oke, jij hebt het nu wel betaald, maar er zijn genoeg mensen die de 1e herinnering echt niet krijgen (post verkeerd bezord, verhuizing, verkeerd huisnr etc). Moeten ze dan wachten tot de betalingstermijn verstreken is en dan meteen een incassobureau inschakelen? Dat mag nl sinds juli 2012. En dan had je nog hogere kosten gehad.

    Maar goed ik zit dan ook echt elke maand de facturen na te kijken en vertrouw ik iets niet dan bel ik erachteraan.

     
  12. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0

    Je hebt er kennelijk ervaring mee.
    Ik blijf erbij dat je het zelf niet handig hebt aangepakt en dus Essent niets kunt verwijten.
    Fijn dat het opgelost is nu.
     
  13. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Ik word al een half jaar lang door Essent gestalkt, minstens 5x per dag.. Niet omdat ik moet betalen, maar omdat ze willen dat ik overstap. 1 keer heb ik opgenomen, netjes nee gezegd, en sindsdien gaat het loos. De 2e keer dat ik opnam heb ik de spreekwoordelijke hoorn er gewoon opgegooid. Nu negeer ik het..

    Knettergek word je ervan, dus ik snap je irritatie goed ts!
     
  14. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik heb dat precies zo gehad met de overstap van E.on naar Essent.
     
  15. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nee natuurlijk hoeven ze niet zo lang te wachten maar als een herinnering verzonden wordt waarin een termijn van 4 weken gegeven wordt zouden ze best nog een weekje kunnen wachten? En niet een week VOOR de herinnering al op zeer onvriendelijke wijze bellen?... Zeker niet als er ook nog een mailtje gestuurd is samen met de herinnering.

    En het is zeker geen vriendelijke vraag of je toevallig de rekening wel gekregen hebt hoor. Een incassobureau is er niets bij.
     
  16. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zou bijna iets heel onaardigs willen zeggen. :)
     
  17. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Wel fijn dat ik niet de enige ben die het meegemaakt heeft. Misschien snapt men t pas als ze het meegemaakt hebben want het is gewoon echt niet normaal te noemen.
     
  18. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Dat mag, ik lees nu zelf ook dat het wel heel onaardig overkomt wat ik heb geschreven.
    Het was niet zo scherp bedoeld als het er nu staat.
     
  19. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Dat is het ook echt niet!

    En ik vind het ook bizar om na een 1e herinnering zo te doen. Ja, natuurlijk moet je netjes op tijd betalen, maar iedereen vergeet toch wel eens wat?! Daar is zo'n herinnering dan toch ook voor...
     
  20. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ze bellen al zelfs voordat ze de herinnering verzonden hebben!
     

Deel Deze Pagina