Hoi mensen, ik heb jullie advies nodig. Ik heb schoenen online aangeschaft voor mijn dochter, ter waarde van 56 euro. De schoenen bleken lijmvlekken te hebben (gelige weerschijn). Ook had ze ze net aangetrokken om naar school te gaan toen er een lipje los ging van de schoenen. Ik wil ze niet terugsturen want ze heeft moeilijke voeten en deze zitten perfect! Het lipje kan ik evt zelf maken maar de vlekken blijven. Ik heb gemaild met de klacht en er foto's bij gedaan. De oplossing die hun aanbieden is 30% korting op de aankoopprijs in de vorm van een waardebon. Of "we kunnen kijken naar een andere oplossing". Wat vinden jullie? Moet ik hier genoegen mee nemen? Of wat is handig? Ik zou ook wel de schoenen in een maat groter willen, dus een extra paar in een maat groter tegen korting ofzo?
Ik vind het een nette oplossing. Die vlekken kon je ook zien toen je ze kocht toch? Die 30% accepteren en kan je dat bij een grotere maat doen.
Bel even radar op of de consumentenbond... ik vraag mij af of ze de waardebon kunnen maken of dat dit wettelijk anders geregeld is.
Ik zou hier niet mee akkoord gaan, al ligt het er wel aan wanneer je de schoenen hebt gekocht. Als dit kort geleden is, en ze gaan naar 1x dragen al kapot zou ik een nieuw paar willen.
Doen ze niet. In de wet is bepaald dat je de verkoper eerst de kans moet geven om het op te lossen (dus laten maken door een schoenmaker bijvoorbeeld), mocht dit niet de oplossing zijn dan mogen ze je een tegoedbon danwel korting aanbieden. Een verkoper is niet verplicht om het aankoopbedrag terug te geven, ook al heb je ze maar 1 x gedragen. Ik had dit dus ook met een paar laarzen van Shabbies. 1x gedragen en de binnenzool was gebroken (klonk als een eend als ik er mee liep, haha). De verkoper stelde voor om ze te laten maken door een schoenmaker. Hier ging ik niet mee akkoord omdat ik de schoenen pas eenmaal had gedragen. Ik kreeg toen een tegoedbon om nieuwe schoenen uit te zoeken, maar kreeg mijn geld niet terug. Ik had vorige maand ook nog zo'n voorbeeld; ik had DKNY laarsjes gekocht. 5 maanden oud, heel het leer al gescheurd bovenop de schoen. Klacht ingediend, mocht nieuwe schoenen uitzoeken voor hetzelfde bedrag. Winkels zijn dus zeker niet verplicht om jou geld terug te geven, ook niet als je toch niet tevreden bent over een product, of dat je toch je twijfels hebt. Als je geld terugkrijgt van een winkel wordt dit gezien als een extra service.
Ik heb ze op internet besteld. Mij leek 30% wat weinig, aangezien dit neerkomt op 16 euro tegoed ofzo...
Ik heb ze gister binnen gehad en gepast bij haar. Vanmorgen echt aan getrokken, en bij school aangekomen was het lipje los. Ze heeft alleen op de fiet gezeten er mee.
Ik ben in een ver verleden terug gegaan met mijn K-Swiss (pfffff heeeel lang geleden dus).. De flap onder de veters kon omgedraaid worden, zodat je keuze had uit 2 motiefjes. Ik vond de bovenste prima en ik heb die flappen NOOIT omgedraaid.. Zat ik op de fiets naar huis, zag ik opeens dat de flap van 1 schoen weg was! Ik snapte er niks van, ben dat ding ook nooit meer 'toevallig' tegen gekomen.. Ik denk dat ik ze een paar maandjes had en ik vond het echt absurd. Ben terug gegaan naar de winkel.. Geloof dat ik toen nieuwe K-Swiss heb genomen, zelfde model, en dat daarmee hetzelfde gebeurde.. Toen wéér terug gegaan, mocht ik wéér nieuwe uitzoeken.. Heb maar Nikes genomen , nooit spijt van gehad - gedragen tot ze helemaal afgetrapt en versleten waren. Maar: dit is een ander geval dan bij jou. Jij had de lijmvlekken wellicht kunnen zien zitten, ik kon niet weten dat de flap los zou laten. Ik vind het in ieder geval netjes dat ze je 30% korting willen aanbieden, maar ik denk toch dat ik in jouw geval hetzelfde had gedaan als in mijn geval: naar de winkel gaan en er toch wat meer uit proberen te slepen. Dat ze na 1x kapot gaan, lijkt me absoluut niet de bedoeling.. Als je het niet probeert, krijg je sowieso niet meer dan dit. Je moet alleen niet raar staan opkijken als ze deze schoenen willen innemen en je dan totaal andere mag uitzoeken, dus dat je deze wel echt 'kwijt' bent.
Had laatst op vrijdag schoenen gekocht bij scapino voor mijn zoon en zaterdag wAs de neus compleet kaal na een valpartij in de tuin. Maandag teruggegaan want vond het raar dat kinderschoenen niet kindbestendig zijn en ze waren toch 50 euro. Mocht voor de zelfde waarde een nieuw paar uitzoeken. Dat vind ik service. Vind 30 % tegoedbon niet voldoende .
Hmm, het gaat twee kanten op dus. Ik denk dat ik ga proberen tot 50% korting te komen. Anders heb ik nog ruim 40 euro betaald voor schoenen met vlekken die kapot zijn gegaan.
Ja precies en eventueel een maat groter bestellen. Deze zijn kapot het hebben vlekken dus ik zou ze als je binnen de zichtterminn van een week zit gewoon retour doen. Als de winkel ze retour krijgt kunnen zij ze afschrijven.
Je hebt toch betaald voor mooie en nette schoenen. Wat ik lees ook niet echt een laag bedrag. Ik zou ze gewoon retour zenden en nieuwe eisen. Desnoods een maat groter. Je hebt bij de meeste winkels (en ik dacht ook online) het recht om je te bedenken.