Behoorlijk dom en totaal niet klantvriendelijk zeg. Ik had niet meer aardig kunnen blijven. Zelf ben ik receptioniste geweest en heb ook leiding gegeven aan receptionistes, maar sorry hoor, je wordt gewoon betaald om vriendelijk te zijn en te lachen. Maar goed, hoeveel chagerijnige smoelen ik wel niet achter de receptie of bij winkels/restaurants heb zien zitten. Soms zijn ze nog geïrriteerd ook, omdat ze niet lekker met het andere personeel kunnen kletsen, internetten, telefoneren of wat dan ook, maar een klant moeten helpen.
dat heb je er alleen niet bij gezegd En nee in een supermarkt is inderdaad niet breken is betalen. En klopt inderdaad dat bij b.v de Hema alles wordt afgeschreven daar heb ik zelf ook gewerkt. Maar hoe jij het in eerste instantie beschreef had ik zoiets van "Hoe kun je dit zelf wel normaal vinden?" Nu begrijp ik je beter
wij hebben zelf een winkel en het is erg opvallend hoe onbeschoft veel mensen zijn. Er kan nog geen goeiemiddag af! Inderdaad is de klant koning en wij proberen altijd de beste service uit te dragen, maar ze maken het ons soms wel verdraaid lastig hoor! Een paar voorbeelden: een man komt met een hondje in de winkel. In veel winkels mag je niet eens komen met een hond, maar wij houden van dieren, dus van ons mag het best. Dat hondje draait dus even een fikse drol midden in de zaak op de vloerbedekking! En denk je dat er ook maar een sorry vanaf kon? De man vond het grappig, keek nog even verder in de winkel en ging fluitend weg! Geen sorry! Geen 'zal ik het even opruimen'! Niks! Of vorige week nog: ons toilet is voor eigen gebruik en zit ook achter ons voorraadhok, maar als iemand heeeeeeel nodig moet plassen mogen ze dat best doen. Ze hoeven er ook geen cent voor te betalen ofzo. Vorige week komt onze medewerker achter in het hok nadat hij een meneer heeft geholpen (de enige klant het laatste half uur) en hij ruikt een hele vieze lucht. Heeft die meneer dus even een lekkere dikke drol staan draaien in onze wc en het nog niet eens gevraagd ook! Sorry hoor, maar dat vind ik echt belachelijk! Sommige mensen zijn zo asociaal, maar ze verwachten wel dat wij als winkelpersoneel altijd maar alles voor ze doen. Met een vriendelijk dank je wel werkt alles veel beter. Ik moet wel zeggen dat ik altijd er naar streef om klantvriendelijk te blijven. Moeilijk doen om een spencer snap ik echt niet. Als je werkt in een kledingzaak moet je toch echt wel weten wat een spencer is zeg... Bij ons in de winkel zijn ook wel eens dingen waar ik niks van weet, maar dat zeg ik dan ook gelijk tegen de klant en vraag het aan mijn collega of we proberen er gewoon samen uit te komen.
Luuntje [Maar hoe jij het in eerste instantie beschreef had ik zoiets van "Hoe kun je dit zelf wel normaal vinden?" Nu begrijp ik je beter [/quote] Begrijpen we elkaar En Tezzz om eerlijk te zijn heb ik soms zelf wel eens van die dagen als ik een winkel binnen stap er best zenuwachtig van wordt van dat goedemiddag en kan ik u ergens mee helpen
[quote="moontjejl En Tezzz om eerlijk te zijn heb ik soms zelf wel eens van die dagen als ik een winkel binnen stap er best zenuwachtig van wordt van dat goedemiddag en kan ik u ergens mee helpen [/quote] Da's nou precies waarom ik dus altijd goeiemiddag zeg als ze bij de kassa komen en niet direct op iedereen toeschiet. Vind ik zelf ook altijd heel irritant! Toen ik handschoenen zocht bij mijn trouwjurk, was ik in een exclusieve bruidszaak binnengelopen. De eigenaar van de zaak hielp me persoonlijk. Ik legde uit dat ik handschoenen zocht. Hij liet zien wat hij had, maar de goede kleur zat er gewoon niet bij. Dus ik zeg dat en dat ik ze dus niet hoef, vraagt ie (hoogst gepikeerd): en mag ik vragen waarom niet? Ik kon bijna niet meer wegkomen zeg! Kan ik het helpen dat hij niet de goeie kleur had! Ik was samen met m'n nichtje (zij was toen 10) en zij had zelfs al door dat die man wel heeeeel raar reageerde! We zijn er nooit meer geweest. Ik krijg dus ook altijd de kriebels als verkopers te 'graag' willen. Hoeft van mij echt niet. ik moet trouwens zeggen dat als mijn zoontje niet 1, maar zelfs twee toetjes grijpt in de supermarkt ik me ontzettend zou schamen. En erg klantvriendelijk is het niet, maar ik kan me voorstellen dat de medewerker dan ook wat geirriteerd raakt. Misschien een idee om na het laten vallen van het toetje je kind mee te nemen aan de arm op zoek naar een doekje? Mijn zoontje wil zulke streken ook nog wel eens uithalen, maar dan komt íe er niet ook nog eens een tweede keer aan! Hij maakt de rommel, hij moet ook maar leren dat zulke dingen ook weer opgeruimd moeten worden. Neem hem bij de hand, dan kan íe het toetje ook niet weer pakken.
Tezz ik moet trouwens zeggen dat als mijn zoontje niet 1, maar zelfs twee toetjes grijpt in de supermarkt ik me ontzettend zou schamen. En erg klantvriendelijk is het niet, maar ik kan me voorstellen dat de medewerker dan ook wat geirriteerd raakt. Misschien een idee om na het laten vallen van het toetje je kind mee te nemen aan de arm op zoek naar een doekje? Mijn zoontje wil zulke streken ook nog wel eens uithalen, maar dan komt íe er niet ook nog eens een tweede keer aan! Hij maakt de rommel, hij moet ook maar leren dat zulke dingen ook weer opgeruimd moeten worden. Neem hem bij de hand, dan kan íe het toetje ook niet weer pakken.[/quote] Het was een pakje van paula de koe, daar zitten er 4 in en ze zijn met zijn 2en, dus nee daar schaam ik me niet voor. Hij dacht logisch te zijn En op zoek te gaan op de arm, tja had gekund als daar die van 2 jaar niet was En ach we kunnen het lang en breed maken maar ik vond het toch wel overdreven. Kinderen zijn nu eenmaal kinderen, en ik dacht toch echt dat ik het netjes op aan het lossen was! Ik ruimde op ik gaf het kapot gevallen toetjes netjes in een zakje af en melde het keurig. mijn zoontje was er trots op dat hij er nog een had gepakt, want anders hadden ze er 1 te weinig Bij de JUMBO deed die meneer samen met hem hetzelfde toen het daar gebeurde met een ander toetje! HIjhi we hebben er een kaart op zo te lezen....maar het is nu voor de 2de keer gebeurt in 3 maanden dat weer wel
Ik erger me ook wel vaak aan winkelpersoneel hoor, maar vooral in kledingwinkels. Met het toppunt de H&M , wat werken die lamgzaam! een rij van 2 mensen voor je bij de kassa duurt zeker een kwartier. En ook echt bij bijna alle H&M. haha, dat was mijn frustratie. En natuurlijkk zijn klanten ook niet altijd de vrolijkste aardigste sociaalste etc, maar het blijven toch je klanten die jij iets wilt verkopen