Je vraag was of je een klacht zou indienen, mijn mening hierover is dat je, als telefoniste/receptioniste of wat dan ook toch een visitekaartje bent van het ziekenhuis of i.i.g. van de afdeling waar je werkt. Je zit daar oa om vragen te beantwoorden, tenminste, ik neem aan dat dat bij haar functie hoort. Al krijgt ze honderd keer dezelfde vraag, dan hoort ze hem honderd keer te beantwoorden. That's part of the job. En als ze merkt dat de beller (de klant dus eigenlijk) geen vrede heeft met het antwoord probeer je samen tot een oplossing te komen, zonder boosheid of frustratie. Zo heb ik het geleerd als assistente bij een huisarts. Als je je ergert aan een klant dan vloek je een keer na het gesprek, maar niet tijdens het gesprek. Ik kan niet voor jou bepalen of een echte klacht op zijn plaats is, maar ik zou persoonlijk denk ik wel melding maken bij de betreffende afdeling als je echt zo te woord gestaan bent.
Ik zou een klacht indienen. Al stel je de meest irritante vragen, zo'n dame kan dit ook op een normale manier vertellen. Ik denk dat het ziekenhuis er ook niet van gediend is dat klanten/patiënten zo te woord worden gestaan. Het is in ieder geval duidelijk dat er geen uitzonderingen gemaakt worden, en terecht, dus hierover zou ik maar niet meer beginnen. Ze heeft de boodschap wel duidelijk overgebracht maar naar mijn idee niet op een professionele manier.
Als receptionist moet je iedere klant (aan telefoon of balie) als de eerste klant beschouwen. Dat betekent dus dat je altijd vriendelijk moet zijn, ook al heb je die dag al meerdere keren diezelfde (vervelende) vraag gehad. Je zit er inderdaad om mensen vriendelijk te woord te staan en vriendelijk en rustig uit te adviseren. Tja, een klacht indienen vind ik zelf misschien wat ver gaan....maar ja, ik was er niet bij en kan daar dus niet over oordelen. Als het jou niet lekker zit, zou ik het wel melden. Veel succes verder. Ik hoop dat je alsnog oppas voor je zoon kan regelen. Kan hij niet bij een vriendje/buren/kennissen/oom/tante/oma/opa?
ik probeer t denk te regelen bij een vriendje van school, buren heb ik niet zo goed contact mee en degene waar ik wel contact mee hebt werkt als reisleidster kennissen ken via facebook en wonen niet in de buurt en familie ook niet
Een klacht indienen gaat te ver maar ik had wel laten weten dat je anders behandeld had willen worden, vriendelijker. Ook al is het in haar ogen een domme 200 keer dezelfde vraag..zij hoort jou netjes te behandelen..en dat had jij mogen zeggen...al bel je r terug om dat te zeggen..
Een verhaal heeft 2 kanten..wij weten niet hoe het gehele gesprek verlopen is. Maar ik zou geen klacht in dienen,kost alleen maar een hoop tijd...die tijd zou ik steken in het vinden van een oplossing voor je zoon. Ik zou hem namelijk niet meenemen...en alleen laten in de speelkamer?
Ik zou er geen energie aan besteden. Ze had duidelijk haar dag niet denk ik dan maar. Tussen neus en lippen door kun je het tijdens je afspraak een keer noemen.
nou ben zelf gewoon vriendelijk geweest hoor, waarom zou ik hun kwaad bellen, ik had ja kunnen krijg of nee, nu was het dus duidelijk een vraag het aan de echopodiste misschien vind ze het de laatste paar min wel goed antwoord, prima, dan besluiten we nog wel of we inderdaad dat gaan doen of niet, hoe dan ook ik zal er met mijn vriend vanavond/morgen even over hebben en waarschijnlijk zullen we denk toch voor de optie gaan dat die bij eens school vriendjes is of dat ik gewoon alleen ga, tenslotte hadden we ook een afspraak op een normale dag kunnen hebben en me kind was dan misschien opeens ziek geweest, en daardoor thuis, dan was het ook zo geweest dat ik alleen moest gaan, voor de rest ga ik ook geen klacht meer indienen, omdat ik net toch in de ziekenhuis ben geweest voor mijn zoontje zijn oren, ben ik er even langs gegaan en heb ik even gezegd wat ik er van vond, niet van het feit waarvoor ik in eerste instantie belde, maar over de toon hoe mevrouw tegen mij was aan de telefoon en dat ik me dus erg druk heb gemaakt daarover,, ze heeft haar excuses aangeboden en gezegd dat ze geen goede moment had vanmorgen en niet op mij had moeten afreageren, mijn zoontje heeft gelukkig nog een grote lolly gehad ze waardeerde het ook dat ik alsnog langs ben geweest om duidelijk te maken hoe ik me voelde, want ze had zelf ook spijt na het telefoontje, (waarschijnlijk ook omdat ze op haar kop heeft gehad van een gynaecoloog) want die stond er net bij en zei ook van dat niet de bedoeling is hoe telefoontjes gepleegd horen te worden dus wat mij betreft laat ik het verder bij, waarom nog een klacht verder indienen, ik hoop alleen niet dat ze anderen cliënten ook zo behandeld,
Mijn kinderen hebben helemaal geen vrij op goede vrijdag dus zo logisch is dat niet. ik zou proberen je kind bij een vriendje te laten. Het duurt tenslotte ook weer geen hele dag he.
ja ik dacht dat helpt denk het beste. aan de telefoon kan je tenslotte niet zien wat iemand echt denkt of voelt. we hebben dankzij mijn vriend de oplossing, een moeder van mijn zoon zijn school. past die uurtje op onze zoon, ze gaan dan lekker naar de kinderboerderij want ze heeft ook een ander klasgenootje van mijn zoon die ochtend , en ze wou me al vragen voor de kinderboerderij die ochtend nu gaat zij samen met haar schoonmoeder op 3 kids letten (haar eigen en 2 anderen) haha zo blij, eigenlijk durfde ik het zelf niet te vragen dus deed mijn vriend het
Mooi opgelost en dapper dat je het nog even gezegd hebt tegen die dame! En ook eerlijk van haar dat ze het ruiterlijk toegaf en haar excuses aanboodt. Ik hoop dat je kunt genieten van de echo samen met je vriend vrijdag (dus geen gekke dingen)!
Wat een mooie oplossing voor beide "problemen". Heel goed van je dat je bent langsgegaan om je gevoelens naar aanleiding van het gesprek met de receptioniste aan haar zelf mee te delen. En tegelijkertijd ook heel goed van haar dat zij haar excuses heeft aangeboden. En helemaal fijn dat je zoon heerlijk ondergebracht wordt zodat jij en je man ontspannen naar de afspraak voor de echo kunnen gaan. Ik hoop en duim voor jullie dat jullie baby helemaal wordt goedgekeurd. Veel succes!!
ik hoop dat ook, uiteraard ga je er gewoon vanuit dat alles goed is, om nou al van te voren je druk te maken dat doe ik liever niet, ik merk wel dat ik dankzij mijn zwangerschap mijn emoties niet altijd goed onder controle kan houden, ik denk dat gister dus ook het geval was, sommige denken raken me opeens veel erger dan daarvoor en zelfs bij mijn eerste zwangerschap viel het nog mee, ach ja misschien een verschil in zwanger zijn van een jongen of een meid,
Die regels zijn vastgesteld en je hebt genoeg tijd om wel iets te regelen. Kinderen kunnen gewoon niet mee. Ik zou over het rotgevoel wat je nu hebt omdat je niet goed behandeld werd/of je voelt dat in ieder geval zo wel melding maken bij de balie van de poli. Misschien kun je het met diegene ook gewoon uitpraten i.p.v direct een klacht indienen. Daarna kun je altijd nog verder kijken.
dat heb ik inmiddels gister ook gedaan, omdat ik toevallig voor mijn zoontje in de ziekenhuis moest zijn, ze heeft er exuses aan geboden en heb dat dus aanvaard
ja heb het eigenlijk aan me zus te danken, die belde me nadat ze van me moeder heeft gehoord en zei gewoon, ga er heen en leg uit hoe je voelde, ze zei je kunt 2 dingen doen, of je gaat er heen of je laat het los,
helaas moet ik toch alleen, moeder van schoolvriendje heeft afgezegd, ze schijnt bijna in te storten, dus dat word dan gewoon alleen gaan en dan maar met 26/27 weken een 3d pretecho inplannen voor mijn vriend en zoontje bovendien hebben we ook nog een 2 groei echo,s in de voorschiet (dit krijg omdat ik medisch moet bevallen en overgewicht heb) ik kan nog de buitenschoolse opvang vragen of die een ochtend mag mee draaien, maar daar zitten ook kinderen van 5 tot 10 jaar en hij kent de juffrouwen daar niet, ik denk dat meer een ramp word voor hem dan dat die echt leuk gaat vinden en het moet ook leuk voor hem blijven