Gisteren even naar het lokale overdekt winkelcentrum geweest met de kids, dochter had studiemiddag, dus gezellig winkelen, dacht ik Nou echt ik heb me verbaasd over de service van bepaalde winkels Ik was bij een wel bekende sieradenwinkel, ik had een leuk 3 delig setje gevonden voor mijn jarige nichtje. De dame hielp me erg kortaf, het werd erg druk opeens, en mijn kids waren ook opeens erg druk, beide streng toegesproken dat ze rustig moest zijn. Dus bij het afrekenen vraag ik, wil je ze apart inpakken, want mijn dochter gaat eerst naar het kinderfeest en 2 dagen later gaan wij naar het familiefeest. Zegt de dame; nee sorry dat kan niet, de doosjes kosten 1 euro per stuk. nou dan reken ik ze per stuk af en doe ik net of ik 3 verschillende klanten ben. Zegt ze. Oké dan krijg je ze zo mee van me, 3 doosjes moet je ze er zelf ik doen. Nou nee zeg ik, dat moet u doen voor mij. Ik betaal tenslotte, en anders dan laat maar zitten, dan koop ik wel wat anders elders. uiteindelijk heeft ze het toch gedaan, en haar collega maar zuchten, dat het nu echt erg druk begon te worden. Vervolgens bij de schoenenwinkel, dochter had leuke sandalen gezien, net niet haar maat. Er waren 3 verkoopsters bij de kassa, lekker gezellig aan het kletsen, ik wenk dat ik hulp nodig heb, ja ik kom zo zegt er een. Wij wachten, uiteindelijk liep er een andere verkoopster langs. Ja ik kom zo. Daarna kwam er een andere klant met dochter binnen die 2 verkoopsters blijkbaar privé kennen, o wat ben je groot geworden bla bal bal... Zal ik even kijken wat voor leuks we hebben. 2 verkoopsters op 1 klant, en ik had al 2 keer om hulp gevraagd. Ik heb de boel uit mij handen laten vallen en precies zo laten liggen, blijkbaar willen ze niet aan ons verkopen heb ik nog geroepen toen ik weg liep Toen kwamen we aan bij een speciaalzaak voor toebehoren voor apparatuur. Ik had ontkalkingstabletten en reinigingstabletten nodig voor mij vol automaat koffiezetapparaat. Zegt de verkoper, euhm mevrouw, u weet dat dit niet voor een gewone koffiezetapparaat is maar voor een volautomaat met verse bonen. Ik: ja dat weet ik. Weet jij dan wat er op mijn aanrecht staat
Service is soms ver te zoeken, maar andersom denken en gedragen klanten zich ook wel eens alsof ze echt de koning zijn. In die schoenenwinkel is echt onbeschoft. Daar had ik denk ik ook nog wel iets van gezegd. In die koffiewinkels is maar net hoe het gezegd werd, misschien is het niet denigrerend bedoeld, maar gewoon behulpzaam. Omdat hij wil voorkomen dat je met het verkeerde naar huis gaat? Maar t is maar net hoe hij het zegt.
Ja sommige zijn blijkbaar niet voor het vak gemaakt Het is al een aantal jaar geleden maar dat sloeg toch alles. Ik was bij de kapper geweest en het was totaal verknipt. achter had ze stekeltjes geknipt terwijl ik om een schouderlengte bob had gevraagd. Omdat ik zo in shock was ben ik maar naar huis gegaan. Volgende dag toch maar even gebeld dat ik er niet tevreden mee was. kreeg ik als reactie: 'had je dat maar tijdens het knippen moeten zeggen, eigen schuld' en ze gooide zo de hoorn er op
Dat in de schoenenwinkel is onbeschoft daar heb je helemaal gelijk. Maar wat bedoel je met 'ik wenk'? Ik praat niks goed maar ik had altijd zo'n hekel aan klanten die je riepen met een 'hee!' of dus inderdaad maar ff zwaaiden. En dat in de koffiewinkel is maar net hoe je het opvat... Dat kan toch ook behulpzaam zijn?
Ik zou ook zo de winkel uitlopen als ik zo behandeld wordt. Gelukkig maak ik dat niet veel mee. Sowieso winkel ik meestal niet op de drukke dagen. En misschien zoek ik de winkels ook wel uit. Ik shop bijvoorbeeld liever bij de Etos en de Albert Heijn, vanwege de geweldige service en klantvriendelijkheid.
whahahha dat doosje van Lucardi vast en zeker... ik was daar gisteren ook in denhelder kocht ook iets voor mijn nichtje haar verjaardag en vraag mag er een doosje omheen ja 1,00 kost dat...nou laatmaar zitten heb nog 20 van die doosjes in huis
Het lijkt wel alsof het de laatste tijd steeds erger wordt.. Ik heb het de laatste tijd veel met geboortekaartjes gehad. Ik heb tig drukkerijen gemaild om te vragen of zij dit kaartje (wat ik online heb gevonden) kunnen drukken. Ik wil graag persoonlijk langskomen, niet alles via internet regelen, maar persoonlijk contact zodat je alles veel beter kunt verduidelijken. Er zijn er zoveel die terug mailen dat ik maar in een word-bestandje moet neerzetten welke tekst ik wil en dat zij het dan wel regelen. Van één drukkerij kreeg ik zelfs terug dat ik in augustus de tekst door moet geven en dat ik bij het afhalen contant moet afrekenen. Euh, wat? Per-soon-lijk contact? Service? Iets? Gelukkig óók leuke reacties gekregen en daar kiezen we dan dus ook voor.. Je zou toch denken dat winkeliers in deze tijd júíst erg vriendelijk zijn, omdat ze klanten moeten trekken én behouden..
Helaas heel herkenbaar ... vreselijk he?! en dan heb je nog geen eens wat gezegd of gedaan als klant... Ik stoor me er ook enorm aan dat men niet meer weet wat service is... uh daarvoor ben je toch verkoopster ?! Aan de andere kant, als medewerker wordt je tegenwoordig ook als voetveeg gebruikt zowel door het bedrijf als door de consumenten. En het is dus enigsinds wel weer logisch dat medewerkers niet meer gemotiveerd zijn om te werken. (maja dan moet je maar ander soort werk zoeken) Ach ja vriendelijkheid/behulpzaamheid is sowieso wat ver te zoeken in deze tijd.. heel jammer en storend
van die schoenenwinkel is echt onbeschoft maar van die doosjes en de koffie vind ik jou ook aardig onbeschoft! Je betaalt voor het doosje niet voor it inpakken. En die man bij de koffie bedoelt het Waarschijnlijk goed zodat je niet met het verkeerde product na huis gaat. Ik werk in een kleding zaak, maar Hoe Sommige mensen reageren. Klant is koning, tot op zekere hoogte.. Maar ik ben geen slaaf.. Niet netjes, respectvol na mij Krijg je het ook niet terug! omdat het nu minder gaat Wil niet zeggen dat een verkoopster alles maar moet pikken .
Nee, dat doosje koste hun 1,- vertelde ze, en zoals bij elke winkel pakken de verkoopsters het toch in als zij dat ook vragen, ze wilde het wel doen als het er maar 1 was, 3 was haar dus teveel. Ja was idd bij Lucardi Ik heb gewenkt, daarmee bedoelde ik, gezwaaid, we hebben elkaar aangekeken, en ze riep dus ik kom zo. koffiewinkel meneer was dus echt denigrerend bedoeld, alsof ik geen volautomatische koffiemachine kan heb, ja soms merk ik idd dat er nog rasisme heerst (Indonesische afkomst) En nee het ligt niet aan mij, ik ben best aardig Vanochtend weer op pad geweest met mijn zoontje anders winkelcentrum in de stad. Ik werd er zelfs blij van. Speciale parkeerplaats voor jonge gezinnen. Bij de AH krijgt mijn zoontje zomaar een wk-hamster Bart smit reserveert telefonisch gewoon de spectaculaire aanbieding uit de folder ( andere filiaal ook gebeld die deed dat niet)
Zo raken ze klanten kwijt als ze niet netjes hun klanten afhandelen. Laat de baas het maar niet merken haha. Ik zou gezegd hebben. Mij zie je niet meer terug. Wat een butt zaak!
Tsja, nog leuker........ Ik stond van de week 'oei ik groei' af te rekenen. Kreeg de vraag 'is het een cadeautje' waarop ik antwoord nee. (het hoeft dan nog steeds niet voor mijzelf te zijn, is het wel dat terzijde) krijg ik de opmerking 'oh dan was het zeker een ongelukje zo jong en dan al die ellende' Ik stond echt effe met m'n mond vol tanden. De brutaliteit :O
Wat betreft die sieradenwinkel; kan je frustratie begrijpen! Zou zelf dan ook nog even op hun facebookpagina los gaan. Wat raar dat ze je niet fatsoenlijk helpt; je bent toch een (betalende) klant? Service dus graag! Werk zelf ook in een (kleine) schoenenwinkel, en als er iemand komt die ik ken, maar er is ook een klant in de zaak, is het jammer voor de kennis. Echter gebeurt het wel eens bij ons, door drukte, dat ik niet iedereen tegelijk kan helpen (soms 3 tot 4 klanten tegelijk, meer wordt echt heel lastig) en dan hebben mensen ook wel eens zo'n reactie, maar dat kan ik dan nog wel begrijpen. Maar kletsen en niet helpen vind ik echt een no-go. Zelf meegemaakt in een schoenenzaak, omdat verkoopster stond te kletsen nam ze de verkeerde maat mee. Zijn toen weggegaan en nooit meer terug gekomen, dan toch niet
De C1000 hier, oooh wat een lamlendige K*Twinkel is dat zeg. Sta je in de rij, is de kassamedewerker nog met de vorige klant aan het praten, heeft allang afgerekend. Sta je daar te wachten met je 4 dingetjes, en maar dooor blijjjjven lullen zeg. IK zei op een gegeven moment: Hallo, mag ik misschien even afrekenen? Zegt ze: Sorry wat zeg je? Ik: Als je niet zo zit te praten had je me wel gehoord, of ik even mag afrekenen" Zij chagerijnig scannen, totaalbedrag niet noemen, ik pinnen. Ik zeg: "Het bonnetje hoef ik niet hoor". Zij: "Sorry wat zei je?" ik: "Dat je moet gaan luisteren" Pas geleden in de rij, staat een vrouw voor me, die pakt een cadeaukaart van de V&D uit de schappen bij de kassa en wilt die afrekenen. Dus na het scannen van de boodschappen geeft ze die kaart. Zegt dat meisje: "Sorry u kunt daar niet mee betalen hoor, u bent in de C1000 en niet in de V&D" Ik denk: Hoor ik het nu goed? HAHAHAHAA, serieus?!! Dus die vrouw zit echt te kijken van huh? Dus die zegt: "Ja dat weet ik, daarom wil ik hem ook kopen hier" Die kop van dat kassameisje, die werd echt serieus net zo rood als haar C1000 overhemd. Iedereen ging echt stuk van het lachen daar.
Ik zal wel veel te veel over me heen laten lopen, maar ik vind dat in de OP eigenlijk wel meevallen.. Niet dat ik zou zeggen 'Nou, dat was fijn!' wanneer ik zo behandeld word, maar ik zou er niets over zeggen eigenlijk.. Dit vind ik dan wel weer erg, brrr..
hadden wij met pinksteren in scheveningen, mooi weer, iedereen zat buiten op een terras alleen wij gingen met opa en oma en levi binnen zitten in strandtentje omdat te veel mensen te veelprikkels voor hem zijn... we werden gewoon compleet genegeerd door de bediening, niet goedendag ik kom zo bij u helemaal niets we zijn na 15 min opgestaan en weggelopen naar een andere tent
Het verbaasd mij ook hoe weinig mensen nog begroeten,alsjeblieft en dankjewel zeggen.. Ik was dinsdag bij een concert en stond op een A locatie,namelijk dicht bij de bar...mensen roepen maar meteen aan he,helemaal niet van "hallo,mag ik 2 bier en een cola alsjeblieft"...nee meteen stug gaan roepen "2 bier en een cola"... Ik werk in een groente zaak en op dinsdag staan we op de markt...mensen die meteen hun bestelling gaan roepen kijk ik vriendelijk aan en zeg luid en duidelijk "goedemorgen meneer/mevrouw,zegt u het maar"...ik kan zo slecht tegen die onvriendelijkheid he,bah!
Ik heb dat ook al vaker gehad hoor, denk niet dat dat meteen racisme is. Ik zocht een keer een heel specifiek batterijtje, wist exact welke ik moest hebben, maar de verkoper bleef heel denigrerend vertellen dat dat specifieke batterijtje vrijwel nooooit gebruikt werd etc etc en ik moest toch écht een ander type hebben (veel kleiner batterijtje, dus dat klopte echt zeker niet). Ik heb 'm toen vriendelijk bedankt en gezegd dat ik wel naar z'n concurrent aan de overkant zou gaan En zo ook bij specialistische dingen. Ik heb best wel wat verstand van technische dingen, weet dus wat ik nodig heb, maar om de een of andere reden weten verkopers het altijd beter. Heel raar! Ipv dat ze gewoon even vragen;'Goh, zoekt u iets specifieks? Kan ik u misschien helpen?' meteen denigrerend a la;'Oh nee, hahaha, dit hebt ú echt niet nodig hoor!'...
Ik vind dat vaak ook gewoon simpele dingen als een klant begroeten etc echt wel ver te zoeken is. Liepen laatst in de kwantum staan er drie dames van het personeel luidruchtig de laatste roddels door te nemen in een verder vrij lege winkel, kijken ons aan, zeggen niets en gaan weer door. Kon het toen echt niet laten om 'ook goedemiddag' te zeggen. Jeetje. Is zo'n kleine moeite om gewoon een klant te begroeten.