Hoi dames! Zoals iedereen weet was Neckermann.com failliet en hebben ze een doorstart gemaakt. Gister is er een "nieuwe" website online gezet. Maar nu kan ik niet meer inloggen omdat mijn wachtwoord onjuist is (is wel goed, want ik had het opgeslagen en kon er voorheen altijd mee inloggen), en als ik dan mijn wachtwoord dan toch maar wil herstellen krijg ik niks omdat het emailadres niet is geregistreerd. Hebben meer mensen dit? Ik probeer ze al een paar keer te bereiken, maar dat wil niet en betalingen kan ik nu niet doen.. Liefs
Ze hebben een doorstart gemaakt en de site opnieuw online gezet ws. Ik denk dat iedereen een nieuwe account aan moet maken.
Maar ik heb daar mijn rekening overzicht op én doe er altijd betalingen.. Zou niet echt een handige manier van ze zijn.. Want ik neem aan dat die betalingen nog gewoon gedaan moeten worden.
Ja klopt, ik kan ook niet meer inloggen. Ik heb nog bijna 500 euro tegoed nav een bestelling en ik vrees dat ik die nu kwijt ben. Mijn account bestaat niet meer. Ik vind het wel erg vreemd lopen allemaal. Totaal geen communicatie met de klanten. Ze hadden toch wel een algmeen bericht kunnen sturen naar iedereen, net zoals ze (reclame) nieuwsbrieven sturen? Een beetje uitleg hoe het nu verder gaat en wat je kunt doen als je gedupeerd bent. In een persbericht las ik dat de 'nieuwe' Neckermann niet verplicht is om tegoeden aan klanten van de 'oude' Neckermann terug te betalen. Nou, lekker dan. Verder gaat de website gewoon door alsof er niets gebeurd is. Logo hetzelfde, artikelen hetzelfde, website adres hetzelfde. Maar je kunt dus niet meer inloggen en je hebt geen recht om je geld terug te vragen. Bizar. Ze adviseren om contact op te nemen met de curator, waardoor er een KANS bestaat dat je MISSCHIEN je geld terugkrijgt. Dat geeft me niet veel hoop, maar ik ga het uiteraard wel proberen. Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken. Hoe kom ik in contact met de curator? Ik kan nergens een adres of telefoonnummer vinden. Ook op de website staan geen verdere gegevens. Er wordt alleen gesproken over "de curator". Is er iemand die me daarbij kan helpen?
Het is inderdaad wel vreemd, maar ik denk dat je gewoon een nieuw account moet aanmaken. Hoe het dan met (openstaande) betalingen moet, weet ik ook niet. Het zou mooi zijn als die worden kwijtgescholden. Maar reken daar maar niet op. Misschien even bellen of mailen om het te vragen? Of gewoon digitaal overmaken?
Ik moet nog wat betalen. Ik heb een laptop op "afbetaling", maar dat kan ik nu niet doen.. Doe dat altijd via eenmalige machtiging.. Maar hoe dat nu allemaal gaat?
Bellen lukt niet, krijg ze niet te pakken. Mail gedaan, daarop afwachten... Digitaal overmaken doe ik nu niet zolang ik niet weet of rekeningnummer etc hetzelfde blijft
Wij hebben dus een tegenovergesteld probleem: jij wilt betalen maar dat kan niet, ik wil mijn geld terug maar dat kan niet.
Tuc, daar ligt nu juist het probleem. Omdat ze failliet zijn verklaard, KAN het bedrag niet worden teruggestort. Dan kan ik wel vragen of ze het gelijk willen terugstorten, maar daar hebben zij geen boodschap aan. Ik heb vorige week wat besteld (voor het eerst van mijn leven iets besteld bij Neckermann...) en gelijk betaald. Toen wist ik uiteraard niet dat ze deze week failliet zouden gaan. Anders had ik natuurlijk niets besteld.
Denk je dat de curator zelf contact met mij opneemt? In het persbericht staat dat gedupeerde klanten zelf contact moeten opnemen met de curator. Maar ik heb dus geen idee wie ik daarvoor kan benaderen. Heeft iemand hier ervaring mee? Reactie mag ook via pb hoor, want ik wil het topic van Niicci niet bevuilen met mijn probkeem.
is wel smerig h'e.. de ' nieuwe ' neckermann hoeft mensen niet hun geld terug te betalen.. maar iedereen moet wel hun afbetalingen van de ' oude ' neckermann aan de ' nieuwe ' betalen !
Voor de gedupeerden, hier de naam en gegevens van de curator: op 24... juni 2014 inzake (F.2/14/458) NECKERMANN STUNTMARKT; NECKERMANN.COM. Curator: mr. B. van Leeuwen, Postbus 75, 4460 AB Goes, tel. 0113-211666; mr. J.A. de Waard, Postbus 75, 4460 AB Goes, tel. 0113-211666. Rechter-Commissaris: mr. M.L. Trippenzee-Braaksma. Stond op hun Facebookpagina