Ik heb een briefje van gls in de bus dat er een pakketje is afgeleverd bij de burrn. Met een huisnummer erbij (twee nummers verder) maar niemand heeft het pakketje ontvangen. Er staat verder niets op het briefje ingevuld en ook geen datum.. ik verwacht trouwens wel een pakketje dus dat klopt wel.
Nou Gls zou ik denken. zij horen het pakket bij jou af te leveren en als dat niet lukt jou te laten weten waar het is gebleven. Dikke fail dus, want het briefje is niet goed ingevuld. Ik zou even bellen met ze, misschien weet de bezorger nog waar hij het had afgeleverd? Heeft hij het nummer verkeerd ingevuld of zo. Was er van buitenaf te zien wat er in je pakket zat? Bij een dure winkel vandaan bijvoorbeeld?
Geen idee. Ik had iets gewonnen bij een kinderwinkel en dat zouden ze per post opsturen. Geen duur iets.. en kleine kinderen hebben de buren niet. Ik ga morgen idd maar even bellen. Kost wel 1,00 pm lees ik net :x
Ik heb het ook weleens gehad, pakketje afgeleverd bij demente buurvrouw. Was postnl overigens, die zijn toen netjes zelf bij der gaan aanbellen waar het pakketje was...
Zou even bellen..misschien was hij van plan bij de buren af te geven, maar waren die er niet.(wat alsnog slordig is dan)
Laat het gls maar lekker uitzoeken. Bij ons zou er een pakket zijn afgeleverd ( betergezegd achtergelaten) in de schuur.. Maar we hebben geen schuur die van buitenaf te bereiken is zonder 2 sleutels. Na hun het uit te hebben laten zoeken bleek dat het pakket bij een wildvreemde (25km verderop!!!!) in de schuur te zijn afgeleverd. Het was een pakket van 2m lang. Uiteindelijk hebben ze het pakket daar opgehaald en bij ons geleverd. Ze hebben ook vaak pakketjes afgeleverd bij buren zonder het huisnr te hebben genoteerd e.d. ik ben absoluut geen fan van GLS.
Hier heb je twee alternatieve nummers voor GLS, kost geen 1 euro pm maar gewoon het lokale tarief. Scheelt weer GLS 0900 1116660 / 0184 435060 GLS 0900 1116660 / 073 6279375
Welk nummer staat er op? Wij hebben het wel eens gehad dat we een pakketje voor de buren hebben aangenomen en op het kaartje waarmee de buren het kwamen ophalen stond een cijfer die zowel voor een 1 als een 7 (wij dus) kon doorgaan. Voor hun een goeie gok geweest dat ze gelijk bij het goede nummer hebben aangebeld
Volgens mij is de verzender verantwoordelijk en die kan de koerier verantwoordelijk stellen. Jij hebt in principe alleen contact met de verzender en die moet het verder uitzoeken.
Ik heb gister hetzelfde gehad. Via de track en trace code kon ik de achternaam van mijn buren zien. Verder stond er geen nummer bij, maar mijn buren hadden hem helemaal niet aangenomen. Ik heb toen contact opgenomen met het bedrijf waar ik het product had besteld en hun konden wel het nummer zien, dit was dus van iemand een paar huizen verder met een hele andere achternaam. Dus als GLS je niet kan helpen dan kan je altijd nog proberen contact op te nemen met de verzender.
Of de buren hebben het WEL aangenomen en zeggen gewoon van niks te weten in dat geval kan gls er niks aan doen hoor.. En vaak als je besteld bij bijv wehkamp heb je in je account de mogelijkheid om aan te vinken of afleveren bij de buren mag of niet.. Heb je daar "ja" aangevinkt moet je niet klagen dat het bij de buren is bezorgd als je zelf niet thuis bent, zo is dat bij veel webwinkels..
Vandaar ook mijn vraag of je van de buitenkant kon zien of het bij een chique winkel weg kwam. Het kan idd zo zijn dat de buren het zelf hebben gehouden. Ik heb het ook wel eens gehad. Pas na de zoveelste keer aanbellen had ze het pakketje toch. "ow, bedoelde je DAT pakketje.. DUH Maar hoe dan ook, de bezorger moet het hele briefje invullen, inclusief zijn naam. Het is vaak gemakzucht, net als pakketjes in kliko's, schuurtjes of achter een bloempot verstoppen. Moeten ze ook niet de naam vermelden van degene die het heeft aangenomen trouwens?
Hier altijd tevreden met GLS. Hij weet me overal te vinden.. haha... Voortaan komt hij al mijn pakketjes bij de winkel brengen ook al staat het op mijn thuis adres. Is de winkel gesloten omdat hij bijvoorbeeld op maandag ochtend een pakket moet leveren, rijd hij naar mijn huis. Vraagt dan of ik het daar wil hebben of dat het echt bij de winkel moet zijn. Zeg ik, bij de winkel, dan zegt hij, dan kom ik hem vanmiddag bij je winkel afleveren. Heel handig zo'n bezorger
Mijn vermoeden is dat het aan GLS ligt hoor. Heb ik HELE slechte ervaringen mee. Beweren dat ze aangebeld hadden terwijl ik de hele dag thuis zat te wachten en de bel het toch écht gewoon deed, briefjes over dat je je pakketje binnen beperkte tijd op kon halen bij een winkeltje in de buurt weggefrommeld achter je naambordje, etc etc. Het hield maar niet op! (Ik woonde zes hoog en vermoed dat we een nogal luie bezorger hadden...) Sindsdien check ik met webshops of ze met GLS versturen en als dat het geval is dan kunnen ze of kiezen voor een andere bezorger als uitzondering, of ik bestel ergens anders.
Wij hadden het andersom buurvrouw stond voor de deur dat er een pakketje bij ons zou liggen, lag er niet, dus voelde me best wel bezwaard.....de volgende dag kwam de koerier met het pakje van de buurvrouw.....dus hij had het wel aan de buurvrouw doorgegeven maar nog niet bij ons afgegeven.....
wij vonden een keer een helemaal doorweekt schoenendoosje in de voortuin achter een pot. Helemaal oud en nat, dus wij openen, was het een zoekgeraakt postpakket.... zucht
Ik denk (en hoop) dat dit het geval is. Bezorger schrijft het briefje omdat hij de buren thuis had gezien en toen hij ging aanbellen bij de buren blijken ze toch niet of niet meer thuis te zijn. Dan besluit hij het pakketje weer mee te nemen en morgen weer een poging te doen..... Wie weet. Succes in ieder geval!