Kijk dat risico ga ik dus niet nemen. Ergens had ik ook wel t gevoel dat ik het niet moest doen ( tot nu toe ook niet gedaan), maar dan doen we het gewoon niet. Al is de kans op ongelukken wel weer groter met die 2 koters achterin
Voorlopig staat de Dacia nog op nr 1 en zeker een stationwagen, gezien wij toch twee kindjes willen en dus de kinderwagentijd is aangebroken. Ik heb alvast een formulier ingediend om een proefrit te mogen maken. Ik kan altijd eens horen of ze een dacia tweedehands hebben staan (de Logan stationwagen) of idd online opzoeken voor een tweedehands... het zal in ieder geval een stationwagen moeten worden, daar ben ik al uit, dankzij jullie Meer suggesties en aanbevelingen: zeker doen!
Een gewone garage is al goedkoper, maar een automonteur die zwart bijklust is nog goedkoper dus bijvoorbeeld via Werkspot.nl
Het zijn natuurlijk gemiddelden, maar ze komen gewoon niet goed uit de tests.. Aziaten meest betrouwbaar, Europeanen minst - Automotive Werkplaats, het vakblad voor de automotive aftermarket 3 franse auto's in de top 5..... Overigens heeft mijn vriend een Alfa Romeo, nou niet bepaald het toppunt van betrouwbare auto's. Dan is er weer dit dan weer dat pfffff En italiaanse electronica......bagger! Onze Doblo (6 weken in bezit) heeft al 3x rare meldingen gehad, terwijl er niets aan de hand is. Mijn point, als je hart er bij ligt, moet je gewoon gaan voor de auto die bij je past. Ga je voor betrouwbaarheid, dan kan je beter aan de hand van de diverse testresultaten voor een andere auto kiezen.
Ik heb hier in België denk ik nog nooit een 'gewone' garage gezien... alleen dealers.. of ben ik nu zo mis?
Je hebt ook wel gewone garages hoor, maar bijna elke garage die ik ken verkoopt ook wel auto's, dus in principe zijn het bijna allemaal dealers. Maar wij gaan gewoon naar de garage waar we onze auto gekocht hebben. En die is helemaal niet duur. Het ligt er maar net ook aan bij welke garage je gaat neem ik aan.
Wij hebben een skoda octavia gekocht. Zeer tevreden met en straks voldoende ruimte als de kleine er is en hopelijk voor nog 1 of 2 erbij in de toekomst. Wij hebben ook twee auto's weg gedaan voor deze. Meest gunstige is wel om maar 1 auto in te leveren bij de dealer. Wij hebben een auto zelf particulier verkocht. Waren we niet zn voorstander voor, maar waren de auto snel kwijt en allemaal goed gegaan.
Waarom is het het meest gunstig dat je maar één auto bij de dealer inlevert? Verschilt dat zoveel? @Valora: ik kan beamen dat het van dealer tot dealer verschilt hoe duur ze zijn. Er kan echt een gigantisch verschil op zitten!
Wij rijden een Seat Ibiza station, een station voor beginners. Niet achterlijk groot, betaalbaar, zuinig, licht dus goedkoop qua wegenbelasting. Aanrader!
Ik woon op drie uur van Duitsland maar wel goede tip! Volvo is ook een zeer betrouwbare wagen, dat is waar. Die hadden wij als ik zelf klein was ook en daarna nog een... Misschien ook de moeite om eens naar te kijken.
En vaak als je een Volvo bij de dealer koopt kan je er nog wel een achterwaartse stoel gratis bij krijgen
We hebben gekozen voor een opel astra omdat: - sterke motor - vijfdeurs - zuinig in verbruik (vergeleken met onze oude ford) - voldoende ruimte voor drie personen (kunnen er veel meer in) - mogelijkheid tot dakkoffer Verder omdat we al heel lang een opel astra van 2003 wilden en er meteen verliefd op werden haha.. Mijn schoonbroer is een automonteur en hij vertelde ons dit: - Let op de kilometerstand. boven de 200.000 is eigenlijk teveel voor een auto, kies een auto daaronder - Kies een auto met altijd een cijfer onder de 1.8 zoals bijv. 1.6 enzovoort. - Let ook op de banden! (ik heb er zelf geen verstand van hoor) - Hij raadt fiat en Renault sterk af, omdat de meeste klanten die telkens terug komen met problemen mensen zijn met bovenstaande merken. Verder weet ik het niet