Mwoah... dat aantal geldt (imho) alleen voor benzineauto's. Ga je voor een diesel, dan is 2 ton best oké.
Het ligt er heel erg aan waarvoor je de auto wilt gebruiken en wat voor type model de voorkeur heeft. Wij hebben zelf een Volvo V50. Deze hebben wij niet nieuw aangeschaft. Hij heeft lekker veel ruimte en Volvo's zijn hele veilige degelijke auto's. Ik heb nog nooit in zo'n heerlijke auto gereden. Er kan zoveel in. Wij gaan ook elk jaar met de caravan op vakantie en volgend jaar met ons meisje. Ik zou sowieso geen ander automerk meer willen, maar dat is uiteraard heel persoonlijk. Onze auto komt uit 2004 en hebben wij sinds 2010. De volgende auto wordt wel een diesel aangezien dat toch goedkoper is dan nu met de benzine. Maar het wordt wel weer een Volvo, weer een occasion.
Hier een ford focus station uit 2009. Daar zijn we echt super tevreden over. Peugeot 307 sw of break zijn ook goede auto's. De 1.6 110 pk variant zijn wel wat problematischer dan de 90 pk variant.
We hebben het er toevallig ook over gehad van de week. We rijden nu alweer 6 jaar in onze Peugeot 307sw. Hele fijne auto. Voor ons is ruimte achterin wel belangrijk omdat de hond (bench) ook in de auto moet passen. Onze volgende auto wordt waarschijnlijk een Volvo v50. Sowieso zijn volvo's goede, betrouwbare auto's en ik vind het ook gewoon een hele mooie auto Enige nadeel is dat hij niet echt zuinig is en vrij zwaar.
Ik ga er ook eens wat opzoekingswerk over verrichten, zeker gezien wij als kind ook altijd dus volvo's hadden. Hoeveel verbruikt een v50 of een volvo dan in het algemeen? Hmmm wist ik niet! Zou dit voor alle dealers gelden als je ernaar vraagt of enkel volvo? Wat een goede tips! Enig idee waar ik op moet letten bij de banden? Renault heeft hier blijkbaar een slechte naam, Dacia een goede... alleen is Dacia van Renaultgroep. Iemand hier een idee over hoe dit kan?
Omdat in een Dacia auto niet alleen Renault stukken zitten. Onze batterij is geloof ik van Nissan. Dus vandaar misschien minder problemen met Dacia auto's.
Hmmm ja en Nissan is een goed merk, dat weet ik uit ervaring... Net de volvo en de Dacia vergeleken... het prijsverschil is toch niet niks... al was het al maar in verkeersbelasting.
Enkel bij Volvo omdat hun de enige zijn die dat merk stoeltje verkopen is van Volvo Normaal kost dat stoeltje zo uit me hoofd 325 euro toch lekker als je die erbij krijgt.
Koop niet een té grote auto. Neem niet als referentie dat alles erin moet kunnen op vakantie. Voor deze ene keer in het jaar kun je een dakkoffer gebruiken. Scheelt zoveel aan verzekering en wegenbelasting! Dacia, je moet ervan houden. Houd er wel rekening mee dat de instapprijs laag is, maar dat voor simpele opties die bij veel auto's standaard zijn, erg veel voor betaald moet worden. Ga af op een onhankelijk onderzoek. Dit jaar is er een kampioen verschenen die kleine auto's uitlichtte. Daaruit bleek een toch heel ander beeld van Aziatische vs Franse auto's. Je kunt niet afgaan op een verhaal van een monteur van een algemene garage, omdat die waarschijnlijk geen representatief beeld heeft. Vb: renault is misschien duur in onderhoud (originele onderdelen) en daarom gaan mensen vaak naar een algemene garage waar het goedkoper is. Voor andere merken is de originele dealer al goedkoop, dus gaan mensen daar naar toe. Gevolg: relatief veel renaults bij die ene garage (waar je vaak alleen maar komt omdat iets stuk is ). Houd ook rekening mee hoe lang je de auto zou willen houden en hoe oud je kinderen dan zijn ivm beenruimte achter. Ford Focus (de nieuwe ) heeft nauwelijks beenruimte achter. Voor onderhoud gaan wij nog wel naar de dealer, omdat we daar inmiddels een soort van vertrouwensband mee hebben en veel gratis krijgen. Ook wordt er meegedacht aan het goedkoopste alternatief. Maar voor sommige zaken ben je weer afhankelijk van dure merkonderdelen en daarvoor hebben we in de buurt een eerlijke algemene garage gevonden. En dat laatste brengt me nog op iets: zoek een garage uit waar ze vrouwen ook serieus nemen. Dit was deel van mijn onderhandeling
Wij hebben een ford focus station en dat vind ik een hele fijne auto! Hij is ruim, maar niet belachelijk groot/lang. Je kunt er veel in meenemen. Hij is (voor ons in elk geval, maar misschien hebben we geluk) onderhoudsarm en ik betaal me niet scheel aan wegenbelasting.
Wij hebben nu een Renault Clio estate.(lease) Hiervoor een eigen Volvo v50. En ondanks dat de Clio ook best ruim is, mis ik de ruimte en het degelijke gevoel van de Volvo toch wel. Daar schoof ik met gemak de kinderwagen achterin en dan konden onze honden ook nog makkelijk in de kofferbak zitten/liggen. Dat redden we met de Clio niet. We doen het er nu mee, maar zodra de mogelijkheid er is gaan wij denk ik toch wel weer voor een grotere auto, persoonlijk vind ik dat net wat comfortabeler.
Ik heb een Renault Scenic en ik vind hem ideaal! Aan de buitenkant niet zo groot maar binnen zo veel ruimte! Achterin zit je iets hoger, fijn voor mensen die snel wagenziek worden want zo kunnen ze beter op de weg kijken. Grote achterbak en overal handige vakjes om spulletjes in op te kunnen bergen. En hij rijdt heerlijk, alsof je zweeft.
De dakkoffer lijkt me inderdaad een goed alternatief, ware het niet dat mijn garage een gehuurd is die niet aan mijn huis staat. Dat wordt dus een heel gedoe. Bovendien kan ik in een hatchback denk ik moeilijk de honden kwijt (twee) plus kids en ik vermoed dat we toch regelmatig met zijn allen er een keertje op uit trekken. Ik weet het niet goed, maar mijn eerste gevoel is dat een station mij meer vrijheid zou geven. Ik heb intussen een dacia-eigenaar in levende lijve kunnen vaststrikken en die had niets dan lof over haar wagen. De volvo v50 staat me ook erg aan, maar is meteen een pak duurder dan een Dacia. Als ik het verhaal van de Clio lees en de auto op google images bekijk, denk ik dat we toch eerst eens gaan luisteren voor een Dacia station. Toch zeker als het twee kleine kids worden + twee woefers..