Ik schrik me rot! Krijg ik net een brief dat ik niet betaald zou hebben bij het tanken! Tanken 24,- Extra kosten52,- Totaal 76,- Ik wist zeker dat ik naar binnen was gegaan om te betalen en heb het meteen nagekeken met internetbankieren. Ik heb inderdaad betaald maaaar ik zag ook dat het meteen is terug gestort! Geen reden erbij en er stond echt genoeg geld op. Wat nu? Uiteraard wil ik die 24.- betalen maar de overige kosten vind ik niet redelijk. Iemand ervaring ermee?
De deurwaarder je bankafschrift laten zien. Staat je saldo op en dat het meteen is teruggeboekt. Maar dat kon jij niet weten natuurlijk. Er is vaak nogal wat gesteggel over de extra kosten, maar ik heb eens gehoord dat je die niet hoeft te betalen. Zou ze gewoon even bellen en overleggen. Lijkt mij niet moeilijk op te lossen.
Hmm das een lastige. Morgen even bellen dat dit een groot misverstand is en dat je bewijs hebt dat je hebt betaald maar dat het is terug gestort. Neem aan dat je hier tegen in kan gaan als je dat ook met een boete kan. Dus een kopie van je afschriften maken en opsturen naar t bedrijf. Maar zou morgen eerst even bellen.
Wat raar, zou iig de deurwaarder en tankstation bellen en dit aangeven. Ook raar dat ze je niet eerst de kans gegeven hebben om te betalen. Mijn man is vorig jaar vergeten te betalen en werd na een half uur gebeld door het tankstation, die hadden zijn nummerbord nagetrokken en zodoende zijn gegevens gekregen. Uiteraard meteen heengereden en betaald.
Het tankstation is de opdrachtgever van het incassobureau in dezen. Zij hebben de casus doorgestuurd. Zij zijn ook de enigen die het weer kunnen intrekken. Wat ik zou doen: - Contact opnemen met het tankstation, uitleggen wat er aan de hand is. Eventueel betaalbewijs laten zien: je had betaald, maar het is om welke reden dan ook gestorneerd. Vriendelijk blijven, verzoeken of de incassoprocedure stopgezet kan worden en bij overeenstemming alsnog het bedrag aan het tankstation betalen. - Contact opnemen met het incassobureau, uitleggen wat er is gebeurd (eventueel ook aan het het betalingsbewijs laten zien). Aangeven dat je probeert een regeling te treffen met het tankstation, en verzoeken de incassoprocedure tijdelijk 'on hold' te zetten. Als het tankstation meewerkt, zou je in theorie daarna niets meer moeten horen van het incassobureau... Succes!
Bedankt voor de tips! Ik heb al een mail gestuurd naar de deurwaarder met een foto van de afschrijvingen met uitleg. Ik zal morgen ook even contact opnemen met het tankstation.
Moet trouwens zeggen dat ik het wel vreemd vind dat ze het meteen hebben doorgestuurd naar een incassobureau. Volgens mij horen ze je er eerst zelf op te wijzen via een herinnering of iets dergelijks...
Vind het ook raar.....ik heb daarna meer gepind bij andere zaken en dat is niet terug gestort. Ik ben benieuwd....
In zulke gevallen kan dat gewoon niet, omdat ze niet over de naw gegevens van de kentekenhouder beschikken. Daarom gaat deze procedure meteen via de gerechtsdeurwaarder. Deze is wel bevoegd om de naw gegevens bij de RDW op te vragen. Als het goed is heeft de pomphouder ook aangifte bij de politie gedaan. Ik hoop dat je uitkomt met de deurwaarder of pomphouder.
Lees dit maar; https://www.politie.nl/binaries/content/assets/politie/documenten-algemeen/tankenzonderbetalen/achtergrondinfo-en-faqs-def.pdf
Nee hoor.. doe ik op mijn stations ook. Ik meld doorrijders ook meteen bij de deurwaarder. Tevens doe ik direct aangifte bij de politie. Daarbij is het echt geen doen om eerst alle doorrijders zelf aan te schrijven, en hoe wil je dat doen? Met alleen een kenteken kun je verder niet zo veel. In dit geval ligt het natuurlijk anders omdat er wel betaald is. Inderdaad even contact opnemen met het incassobureau/deurwaarder. En laten zien dat je gewoon betaald hebt maar dat het terug gestort is.. vind trouwens wel dat ze bij het tankstation ook slecht op gelet hebben! Blijkbaar is er in hun systeem een storing geweest, anders wisten ze natuurlijk niet dat het om jou ging, dus dan hebben ze zelf ook niet verder gekeken dan hun neus lang is...
Ik zou me niet te druk maken. Er was voldoende saldo, je had betaald en bij de stornering/storting staat als het goed is een beschrijving, ook door wie dat is verricht. Zolang jij dat zelf niet bent geweest ben je daarvoor niet aansprakelijk omdat je saldo toereikend was. Kopie van je afschrift meesturen en een aangetekende brief dat je bezwaar maakt tegen de opgelegde kosten.
Dit is bij mij een paar weken geleden ook gebeurd. Had getankt en het was van de rekening afgehaald. De volgende dag was het weer terug gestort. En een week later hebben ze het weer van de rekening afgehaald. Heb er niks over gehoord en toen ik het vroeg bij het tankstation konden ze niet vertellen waarom het zo was gegaan.
Oh ja, duh... lekker wakker van me, tuurlijk hebben tankstations die naw gegevens niet! Heb zelf tijdens mijn studententijd op een klantenservice gewerkt van een webshop. Daar waren we altijd verplicht twee betalingsherinneringen te sturen, maar daar beschikten we natuurlijk wél over die naw gegevens! Oeps...! Nevermind mijn vorige post dus!
De deurwaarder moet echter wel voldoen aan de WIK willen ze incassokosten kunnen vorderen. Dwz oa jou aanschrijven met een terminn gan 14 dagen om te voldoen. Doe ne dit binnen die termijn dan hoef je de kosten niet te voldoen. Normaal doet de opdrachtgever dat maar deze heeft in dit geval je gegevens niet en dus moet de deurwaarder het doen. Dus meteen kopie afschrift versturen en alsnog betalen. Wel alle andere kosten als rente en informatiekostdn betalen
Ik zou persoonlijk idd de kopie van je afschrift sturen naar zowel het tankstation en de deurwaarder met een brief en uitleg. Het geld ad. 24,- overmaken naar het tankstation. Als er in de brief van de deurwaarder een termijn van 14 dagen vermeld staat (WIK) dan zijn de kosten die ze je berekenen te hoog. Deze mogen over jouw openstaande bedrag maximaal 40 zijn. Lijkt me niet meer dan redelijk dat als de fout bij hun bank ligt, jij geen extra kosten hoeft te betalen.
Ik heb gebeld met het tankstation. Ze zei dat ik mijn pas te snel eruit gehaald had. Wat ik nog vreemd vind want het is wel afgeschreven..... Het was overigens niet een aardige medewerker die ik aan de lijn had. Ze zei dat het mijn verantwoording was dat ik betaalde. Tja ik betaal die man zegt het is oke en ik ga. Wat had ik nog meer moeten doen... Overigens staat in def brief dat ik binnen 8! Dagen moet betalen. Ik heb ook gebeld met de deurwaarder. Die was een stuk vriendelijker en gaf aan dat ik nu niets moest betalen en dat ze het eerst gingen uitzoeken na aanleiding van mijn mail. En dat ze voorlopig geen verdere maatregelingen nemen. Nou vind ik het wel raar dat ik helemaal niets moet betalen nu en ik neig ernaar om toch die 24,- over te maken naar de deurwaarder. Wat zouden jullie doen?