Ik doe het écht nooit, maar nu had ik mijn dag niet, ik hoorde mezelf wel 10x nee zeggen, hij zei dat ik nog mocht nadenken ná het tekenen, en toch getekend. Ik dacht het valt wel mee, het is de NU-ON, bekende naam, goedkoper, kreeg nog extra korting, 14 dagen om na te kunnen denken of ik écht wel wilde. Nu kreeg ik direct een mailtje dat ze blij waren met het nieuwe contract, ik zou nu 90 euro per jaar gaan besparen, maar ik moet wel per direct 500 euro overmaken als 'borg', welke je alleen terugkrijgt, ooit, als je altijd op tijd hebt betaald. Ben er meteen ook klaar mee, ik heb de hele dag geprobeerd dat bedrijf te bellen om het op te zeggen, niemand neemt op, ook niet na 40 minuten wachten. Eigen schuld dikke bult, maar voor degenen die er nog niet ingetrapt zijn, doe het niet!
Wauw dit heb ik werkelijk waar nog nooit gehoord. Wij hebben echt geen negatieve ervaringen met contracten via de deur. We trekken altijd alles eerst na voordat we een contract afsluiten, als we twijfelen dan melden we dat ze over 30 min weer kunnen komen dan kunnen wij alles na trekken
He bah wat naar! Ik doe het ook echt nooit hoor! Behalve de laatste keer... (bij ox-xio). Maar tot nu toe geen problemen mee gehad en veel geld teruggekregen aan het eind van het jaar. Dus geen spijt. Maarre, misschien kan je een aangetekende brief sturen? Dan moeten ze wel reageren en heb je rechten als ze dat niet doen..
Stond die 500 dan niet in het contract wat je getekend hebt? Anders heb je meteen een goede reden om het contract ongeldig te laten verklaren.
Nee stond niet in het contract inderdaad. Ze hadden financiële gegevens van mij gecontroleerd waaruit ze de conclusie trokken dat ik borg moet betalen, stond in de mail. Wettelijk gezien heb ik volgens mij 14 dagen de tijd om het op te zeggen, dus ik blijf de komende dagen gewoon bellen.
Ja dat zei ik ook inderdaad, dat ik nog wilde nadenken. Toen zei hij dan mail ik je alle informatie, kun je nog rustig nadenken erover. Maar toen vroeg hij m'n handtekening, toen zei ik : Ik wil gewoon tekenen nadat ik de info heb gezien. Toen zei hij ja maar de info kan ik pas toesturen als je getekend hebt. Je kunt écht annuleren als je niet wilt. EN toen tekende ik.... <zucht> Dat gebeurt als je een slechte dag hebt
Ja soms heb je een gelukje Ik was totaal niet erbij met mn hoofd dus niet zo handig. Aangetekende brief is een goeie ja. Kost wel weer geld maar beter het zekere voor het onzekere.
Soms heb je zulke dagen geeft niks kan gebeuren! lees inderdaad over Nuon op het moment dat je zelf weinig vermogen hebt dat hun dan om borg kunnen vragen om er zeker van de wezen dat jij je rekeningen wel kunt betalen vind het maar raar.. Edit; hier staat het https://forum.nuon.nl/diensten-service-6/waarom-iemand-langs-sturen-om-opnieuw-klant-worden-afgewezen-worden-890
Ja haha Oh bedankt voor het opzoeken! Dat is het dus. Dat is wel heel raar ja. Vraag me ook af hoe ze dan aan mijn gegevens komen. " In het gesprek hebben wij echter wel vermeld dat er een kredietcheck gedaan wordt." Staat op die site, daar heeft die man geen woord over gezegd dus. Lekker handig om mensen geld te laten besparen, maar als je al weinig hebt moet je even 500 euro neerleggen. Hoe achten zij dat uberhaupt mogelijk..
Contracten aan de deur tekenen mag toch niet meer op deze manier? Kijke eens op: https://www.consuwijzer.nl/thema/verkoop-buiten-verkoopruimte
Even rustig ademhalen..... wat staat er verder in de mail als je bijv. geen 500 euro betaald? Volgens mij is het zo dat als je geen borg betaald, de contract niet door gaat. Dan hebben ze geen zekerheid (borg) en ben je blijkbaar voor hun een te grote risico om als klant te hebben. Mail ze ipv bellen, heb je altijd bewijs en kost het je ook gewn geld.
Sjeemig. Schandalig, dat ze zo toegang hebben tot dat soort informatie. Die man zei ook al : Je hebt niet gestookt in september. Dat vond ik al apart dat hij dat kon weten, aangezien ik niet bij hun aangesloten ben. Ze weten echt meer dan je zelf doorhebt allemaal.
Oh verrek! Er zat een bijlage bij de mail. Zie het nu pas. Er staat dat als het de 25ste niet binnen is, die bijna 500 dat ze de aanmelding stoppen. Maar daar ga ik niet op wachten, dat is toch een risico. En dan hebben ze misschien in de tussentijd m'n huidige leverancier al opgezegd (dat zouden zij ook doen). Nou, het moet gewoon goed komen, ik ga bellen, mailen, en aangetekend die brief versturen morgen. En als er nog eens zoiets aan de deur komt ga ik gewoon blaffen en grommen.
Wij zijn niet rijk en ik heb nog nooit borg hoeven betalen :O Wat raaar!! Edit: Heb nu gelezen over de borg en tja ik vind het eigenlijk wel logisch. Ik ben net weer terug naar de Nuon nadat we ons hadden laten verleiden tot een overstap naar Eneco. Wat een horror was dat!! En ik heb alleen maar lof voor de Nuon
Die borg vragen ze meestal als je bijv eerder wanbetaler bent geweest. Bedrijven weten zo zeker dat ze geld hebben als je even niet kunt betalen. Dat bied zekerheid in deze tijd. Heb je dus achterstand ergens of in het verleden wanbetaler bent geweest kun je beter blijven bij de huidige aanbieder. Ze brengen het mooi maar uiteindelijk doen ze aan de deur een algemeen aanbod en bij het hoofdkantoor wordt pas de check gedaan op het huis en de eigenaar. Bedrijven doen dit tegenwoordig ook regelmatig als je voor het eerst besteld. Optie acceptgiro vervalt en moet de 1e keer meteen betalen. Keren daarop mag acceptgiro wel. Hopelijk kom je er nog vanaf want ik zou het ook niet hebben liggen. Zeker nu niet met de feestdagen
He wat vervelend! Daarom open ik nauwelijks de deur als ze hier aan de deur staan. En voordat ze uitgesproken zijn zeg ik al geen interesse en doe de deur weer dicht