Ik ben opzoek naar mensen die soortgelijke ervaring hebben met de verbouwing. Ik heb een aannemer gevonden via werkspot met uitstekende recensies maar bij ons blijkt het allemaal fout te gaan. Hij is eind maart begonnen van de verbouwing van onze badkamer, toilet, zolder opnieuw isoleren en repareren van het dak. Alles zou 6 weken duren, alleen hij is al bijna 3 maanden bezig! Het begon zo goed, met zolder en het dak was hij binnen 2 weken klaar (kwam mer 3 man) maar toen hij met de verbouwing van de toilet en de badkamer begon ging er van alles mis. Er was een slechte offerte gemaakt waar niet alles in was opgenomen (onze schuld door geen ervaring) Bijvoorbeeld, het is logisch dat er een stopcontact in de badkamer moet komen, dit is niet opgenomen in de offerte maar wel besproken. Gevolg, stopcontact is wel door de elektricien gemaakt maar door de stukadoor dicht gestukt. Nu zit er een lelijke opbouw stopcontact. Er zou een aparte schakelaar voor de ventilatie komen, wat ook 3x van tevoren gezegd is maar meneer is het vergeten. Gevolg is dat er een draadloze schakelaar gekomen is, wat natuurlijk prima is maar wij moeste voor de koste opdraaien van de draadloze systeem. Ook wilden we graag een inloopdouche. Deze is geplaats maar met heel weinig afschot naar de drain en deze loopt ook nog niet eens goed. Van een kant van de badkamer loopt er een minimale afschot en van de andere kant loopt de afschot van de drain af waardoor al het water de badkamer in loopt Ik heb hier een andere aannemer naar laten kijken, (mijn broer) en hij zegt wat ik al wist, de vloer is niet goed gelegd! Wij hebben dit bij de aannemer aangekaart en hij zegt dat wij een douchecabine kunnen plaatsen om het probleem op te lossen (uiteraard op zijn kosten, maar hij geeft niet toe dat hij een fout heeft gemaakt). Maar ik vind dus dat hij de tegels moet uithalen en goed zetten! Ook stoor ik me aan dat hij steeds minder uren kwam werken, 3 tegeltjes plakken en hup naar de andere klus :x Ook hebben wij een probleem in de wc beneden. Hij kan de wc niet plaatsen, het sluit op een of andere manier niet aan. Hij zij hier samen met de loodgieter naar kijken maar de afspraak word al 3 keer verzet. Ik word hier dus echt spuugziek van. Hij had beloofd dat hij vandaag zou komen kijken maar weer afgezegd. Ik had hem gemaild dat als hij morgen niet komt dat wij een andere aannemer zouden gaan zoeken. Ik heb vervolgens niks meer van hem gehoord. Hij heeft hier ook 2 weken niks meer gedaan.. Dit is kort uitgelegd, maar wij hebben ongelooflijk veel stress door en het geeft veel wrijving in mijn relatie met mijn man Heeft iemand zoiets meegemaakt? Heb ik rechten? Ik heb wel een rechtsbijstandsverzekering.. Wij hebben trouwens afgezien van de vloerverwarming van 600 die hij nog niet uit de offerte heeft gehaald. Meneer heeft trouwens al een laatste factuur gestuurd, maar die ga ik dus echt nog niet betalen!
volgens mij zijn zulke aannemers wel eens op tv geweest.. misschien dat je broer weet welke stappen je tegen je aannemer kan ondernemen? zou het er iig niet bij laten ziten
Dat is ook een van de redenen waarom ik geen aannemer via werkspot zou vragen. Er zijn veel goede verhalen maar feit blijft dat de aannemers hard moeten concurreren met elkaar en er zelf amper winst op maken. Heb je voor de rest weinig aan natuurlijk. Als de werkzaamheden anders worden uitgevoerd dan in de offerte staan vermeld dan sta je ''het meest in je recht''lijkt mij. Als je zelf nalatig bent geweest door akkoord te gaan met een offerte waar de werkzaamheden niet compleet in staan vermeld dan is het een ander verhaal. Als de bedoelingen van de werkzaamheden die nu niet of niet goed zijn uitgevoerd, niet specifiek zwart op wit staan vermeld, wordt het een welles/ nietes verhaal en kan je er beter proberen samen uit te komen met de aannemer. Bijv. wat die tegels betreft zou ik zeggen dat de tegels niet zijn betegeld zoals afgesproken en dat je dat liever opnieuw betegeld hebt ipv een nieuwe cabine.Daarbij zou ik ook aangeven dat je eerder al consessies hebt gedaan met foutjes zoals dat draadloze systeem( extra onnodige kosten) wat niet de bedoeling was en dat je dit punt wel graag op de juiste manier wil oplossen. *Ik lees nu dat hij geeneens komt opdagen om de klus af te maken, in dat geval zou ik nog niet betalen voor hetgeen hij nog niet heeft afgemaakt en dit zou ik ook per e-mail aan hem melden; dat hij wel een factuur heeft toegestuurd maar de klus nog niet is geklaard. Hoe staat het er eigenlijk voor met betalen? Heb je al een deel betaald voor iets wat nog niet af is? Hoe zit het met de schriftelijke afspraken?
Inmiddels hebben wij vier grote klussen door mensen via werkspot laten uitvoeren en alle vier keren was het niks! Dingen die gewoon bruut fout zijn gedaan, tot mensen die maar voor twee uurtjes kwamen omdat ze niet te lekker waren of omdat ze een verkeerde planning hadden. Op dit moment willen wij onze tuin verbouwen en hadden 1 reactie via werkspot. Ook deze man had super goede recensies en kon alles doen voor 1600 euro. Vanwege onze ervaring met werkspot, hadden wij toch ook maar een bedrijf langs laten komen voor dezelfde klus en kwam op een prijs van 5100 euro. Hij kon het prijsverschil makkelijk verklaren: 1600 euro kan je alleen vragen als je goedkope materialen gebruikt. Dit bedrijf was nl al 3000 euro kwijt aan hout en dan hout van kwaliteit. Wij hebben er natuurlijk geen verstand van, maar begrijpen nu ook dat die 1600 euro niets kan zijn. Heb geen tips voor je, wij hebben er zelf eigenlijk nooit werk van gemaakt, maar duidelijk is denk ik wel dat werkspot niet over de beste van de beste beschikt. Succes nog met jullie verbouwing!
Kan mijn verhaal zijn. Hadden ook zo'n handige Harrie die het dakkapel kwam doen met 3 man. Duurde ook het dubbele. Mag ik vragen welke aannemer je hebt en waar je vandaan komt? Die van ons doet dit soort klusjes namelijk ook. En wij zijn totaal niet blij met hoe het opgeleverd is. Maar waren allang blij dat hij opgerot was. Stuur later een groter bericht, maar moest dit even kwijt.
Hier ook een en al ellende met de aannemer die wij hadden voor de benedenvloer, keuken en badkamer. Halverwege is hij ermee gestopt en liet ons met de troep zitten. Wat me nog het meest bijgebleven is dat de tegels in de woonkamer schots en scheef lagen en dat hij de afvoer van het bad ging controleren. Bad halfvol laten lopen en vervolgens leeg laten lopen en dat terwijl hij de afvoer nog niet had aangesloten. M'n nieuwe keuken was zeiknat. We hebben de rechtsbijstand ingeschakeld, maar dan is het kwaad al geschiedt en er zijn nu nog steeds dingen niet netjes gemaakt omdat we het toen zelf moesten doen.
Dat is toevallig, op zijn website staat dat hij gespecialiseerd is in het plaatsen van dakkapellen! Wie weet is het dezelfde persoon. Ik kom uit de omgeving van Rotterdam. Ik zet hier zijn naam niet op maar kan zeggen dat hij zelf uit Rotterdam komt en is geen Nederlandse man. Ik heb juist gekozen om via Werkspot een aannemer te zoeken omdat je recensies kunt lezen van andere mensen, ik d8 kan niet fout gaan. En hij had een gemiddeld van 9,2! Hoe kan dat nou dat het bij ons wel fout gaat? Hij heeft het toch niet zelf geschreven Maar ik het hem dus vandaag gesproken (was geen leuk gesprek) Hij kon niet op prijs stellen dat ik hem een email heb geschreven dat we iemand anders gingen zoeken en alles ligt dus aan ons bla bla. En de vloer in de douche heeft hij wel goed geplaatst, jaja vandaar dat de water uit de douch richting de deur loopt! Ik zeg, leg maar een waterpas op dan zie je het zelf wel. Maar nee hoor, hij hoeft niks te bewijzen! Zo'n gesprek was het dus, echt niet leuk. Hij heeft al een laatste rekening gestuurd van 1200 euro maar daar moet nog plaatsen van vloerverwarming af van 600 euro (deze wilden we achteraf niet hebben, was geen probleem) Het is nog voor ongeveer 300 euro werk hier (schat ik) Hij zou me vanavond laten weten wanneer HIJ tijd heeft om langs te komen :x, de afspraak was al 3 keer afgezegd dus, eerste 2 keer door de loodgieter en de laatste keer door hem zelf (ze moesten met zijn 2een kijken naar de lekkage in de toilet) Met andere woorden, onze klus is niet meer zo belangrijk want is toch bijna af, wij moeten maar wachten wanneer ze een gaatje hebben in hun rooster. Hij heeft ook tussen neus en lippen gezegd dat als ik niet betaal dat hij een incasso bureau gaat inschakelen toen moest ik keihard lachen, want ik weet precies hoe dat werkt Ik zit dus echt te denken om iemand anders de verbouwing af te maken en hem niks meer betalen
Fijn zo'n gast! En wij vroegen ons elke keer hetzelfde af: zijn wij nu de enige waarbij het mis gaat, want hoe komt zo iemand aan zulke goede cijfers en reacties? Zelf werk ik trouwens bij een groothandel voor gereedschap/sanitair etc. en er zijn werkelijk ZOVEEl klussers (met eigen bedrijf) die ons om advies vragen over de simpelste klusjes. Van die dingen dat ik mij serieus afvraag of zij wel verstand van zaken hebben? En dat zijn dan mensen die bij mensen thuis de cv ketel komen installeren... Doodeng gewoon!
Ik zou hem ingebreken stellen, want ook dat stopcontact had hij gewoon moeten herstellen ipv opbouw en ik had ook niet akkoord gegaan met draadloze schakelaar! Hij krijgt 2 weken de tijd om de vloer te herstellen en het contract na te komen, beschrijf ook in dat er afgesproken is dat de vloerverwarming eruit gehaald is en andere mondelinge afspraken. Als hij deze niet nakomt, dat hij kan fluiten naar zijn geld en dat het contract eenzijdig opgezegd wordt. Laat hem maar komen met zijn incassoburo, hij heeft geen poot om op te staan!
Je hebt toch hopelijk niet betaald voor de slecht afgeleverde klussen?! En als je inderdaad akkoord bent gegaan met offertes waar de helft niet in staat, dan is het ook een beetje hand in eigen boezem. Dan geef je ook de ruimte aan dit soort oplichters.
probleem is dat plaatsen van stopcontact niet in de offerte is opgenomen maar wel later besproken is (hij zegt van niet natuurlijk) Maar wel een aparte schakelaar voor ventilatie, dat staat wel duidelijk in de offerte. Dus daar ga ik nog er achteraan, dat wij de kosten hiervoor verrekenen. Die gast heeft 30 jaar ervaring nota bene en heeft hiervoor gestudeerd! Hij krijgt van mij sowieso een recensie die zijn gemiddelde flink omlaag haalt