Ik ben de reacties daar eens aan het lezen. Man man, wat een volk reageert daar zeg. Mensen worden voor vanalles uitgemaakt. Lekker veilig, achter internet.
https://www.youtube.com/watch?v=F9LruOa-hzA Top werk trouwens van de vrouwelijke piloot en co-piloot! Stoere chicks En geen paniek hoor! Je merkt heel duidelijk dat ze druk bezig zijn met procedures.
Ik snap het geklaag over de mensen die klagen dan juist weer niet.. Een noodlanding is één, een mislukte noodlanding is twee en als je dan met zoveel geslinger en geschreeuw (wat uiteraard redenen heeft en wat voor iemand die erop getraind is misschien normaal is, maar voor een random passagier die zelden vliegt natuurlijk niet) uiteindelijk op de grond wordt gezet, uit het vliegtuig wordt geladen en je het verder maar uit moet zoeken.. Tja Als er een bank wordt overvallen door iemand die een pistool tegen het hoofd van de receptioniste zet, maar uiteindelijk alleen geld meeneemt en haar niet neerschiet, wordt er toch ook gewoon hulp geregeld? Dan zeggen we toch ook niet; 'Nou joh, wees blij dat je nog leeft, morgen weer lekker werken, fijn dat dat nog kan!' Een schadeclaim snap ik ook niet en vind ik ook onterecht, zeuren over eten is wel het laatste waar ik aan zou denken, maar ik vind ook zeker dat passagiers die zoiets meemaken wel wat meer mogen verwachten als ze eenmaal op de grond staan, dan alleen een 'Nou, da's goed afgelopen, fijne dag noooog!'.
Ik had het wel netjes gevonden als er vervoer voor de passagiers werd geregeld , want ze landde niet op het vliegveld waar het zou moeten en daardoor moesten passagiers maar zien te regelen om daar te komen. Dat vind ik ook niet netjes.
Wel netjes van Transavia dat ze nadien alle passagiers telefonisch hebben benaderd. Daarin zullen ze vast één en ander verklaard hebben waarom de zaken gegaan zijn zoals ze zijn gegaan.
Ik heb net het filmpje gezien van de landing zelf, maar wow! Ik heb diep respect voor de piloten. Ze komen echt met een rotgang aan en dan je kist zo rustig aan de grond zetten, echt petje af!
eens met TS, ik heb zelf een keer een noodlanding meegemaakt (er zat iemand in het vliegtuig die een hartaanval kreeg), en geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om te klagen....
Kennissen van ons zaten in dat vliegtuig, met hun 2 kinderen. Zij hebben het heel erg eng gevonden maar wisten dat ze moesten kunnen vertrouwen op de piloot. Er waren mensen die huilend het vliegtuig uitkwamen en die zijn opgevangen op het vliegtuigveld. Zij zijn heel tevreden met de nazorg van het bellen achteraf. En hebben ook hulp aangeboden gekregen voor hun kinderen. Die durven niet meer te vliegen, wat voor hun wel noodzakelijk is ivm familie in het buitenland. Ze ergeren zich kapot aan al de aandacht die mensen zoeken met hun geklaag over de landing en de opvang.
Pff wat kunnen mensen zich aanstellen. Wees blij dat je veilig geland bent. Tuurlijk stap je de volgende keer wat angstiger het vliegtuig in maar daar kom je wel weer overheen. Voor de kinderen vind ik het wel een ander verhaal. Aantal jaar geleden zat ik ook in een vliegtuig die door een vreselijke storm ging. Ik heb daardoor toen een zware hersenschudding aan opgelopen. Ik kwam keihard tegen het raam aan. We moesten toen ook 3 uur lang verplicht in de gordels. Maar geen haar op mijn hoofd of er überhaupt aan dacht om een schade claim in te dienen. Ik was alleen onwijs blij dat de piloot het zo goed had gedaan.