Brievenbuspakketje niet aangekomen..,

Discussion in 'De lounge' started by Zwijntje, Sep 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwijntje

    Zwijntje Lid

    Nov 24, 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Lieve mensen,

    Ik heb maandag online kleding besteld voor mijn dochter, dit zou de volgende dag aankomen. Het is verder een betrouwbaar bedrijf, dus ik denk dat er bij de post iets verkeerd is gegaan. Ik heb er geen track en tracé code bij, omdat het gewoon door de brievenbus past. Echter, ik heb nog niks ontvangen. Welke stappen kan ik of de online winkel nemen om te achter halen wat er mis gegaan is, en wat als het pakketje gewoon kwijt is, ben ik dan mijn bestelling en geld kwijt??? Iemand ervaring, met google wordt ik niet echt wijzer...

    Ik zou vandaag sowieso contact opnemen met de winkel als het vandaag nog niet binnen is, dat heb ik met hen afgesproken.
     
  2. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    Zooooo irritant he :( ik had een tijdje terug 4 entree kaarten voor ponypark slagharen weg gegeven hier aan iemand die t niet zo breed heeft . Had er nog 5 euro bij gedaan voor ijsje voor de kindjes ... En Een leuk kaartje ... Ook nooit aangekomen ..
    Lijkt wel of er wordt gejat daar ofzo :(
     
  3. Novy4

    Novy4 Actief lid

    Mar 21, 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    het is wel op eigen risico als je via brievenbus post laat versturen ,
    ik kreeg pas geleden ook een bestelling via brievenbus post maar wel met track trace code .

    volgens mij moet de verzender contact opnemen met postnl om vermissing te melden en laten onderzoeken
     
  4. macy77

    macy77 Fanatiek lid

    Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    Brievenbus PAKKET is/kan met track en trace.
    Anders is het gewoon als poststuk.
     
  5. AnnaCF

    AnnaCF Niet meer actief

    Versturende partij is wel verantwoordelijk. Deze kiest ervoor het risico te nemen om met brievenbuspost te versturen ipv aangetekend.
    Tenzij je zelf een keus hebt kunnen maken en het risico hebt genomen.
     
  6. Zwijntje

    Zwijntje Lid

    Nov 24, 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties,

    Het is een poststuk dan.
    Ik heb wel een mail gehad met dat het besteld, betaald en verstuurd was. De winkel ging wel uitzoeken, maar ik vraag me af of ze daar nog achter komen, aangezien er geen track en tracé nummer is.
     
  7. Zwijntje

    Zwijntje Lid

    Nov 24, 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik hoop het, zouden ze dan een nieuw exemplaar toesturen?
    Vindt het ook vervelend voor de winkel, maar ook voor mezelf natuurlijk ;)
     
  8. AnnaCF

    AnnaCF Niet meer actief

    Als ze en beetje fatsoenlijk zijn wel. Lees anders even hun algemene voorwaarde? Wie weet word je daar weizer van.
     
  9. Zwijntje

    Zwijntje Lid

    Nov 24, 2014
    28
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dat ik daar nog niet eerder aan gedacht heb...

    Dit heb ik gevonden:
    Onze bestellingen worden bezorgd door PostNL. " naam winkel " is niet aansprakelijk voor vertraging, verlies of schade ontstaan tijdens transport. Het is ook mogelijk om je bestelling af te halen bij onze webshop, kies dan voor "afhalen" onder verzendmethode. Vanzelfsprekend berekenen wij dan geen verzendkosten.

    Dus ontzettend balen!!!
    Hopelijk wordt het alsnog bezorgd, maar heb er een hard hoofd in :(
     
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ja klopt inderdaad, ik had pas zoiets en toen heeft de verzender een nieuwe opgestuurd.
     
  11. Volgens mij mag dat helemaal niet.. Je bent er als verkoper verantwoordelijk voor dat je klanten krijgen waar ze voor betaald hebben. De verkoper gaat een overeenkomst aan met PostNL en dus moet de verkoper het ook oplossen als er problemen zijn met PostNL.. Ze kunnen het wel zo in hun voorwaarden zetten, maar het is bij de wet toch echt anders geregeld en je staat gewoon in je recht ;)

    Als het echt niet aankomt, horen zij het op te lossen en je dus opnieuw je bestelling te versturen ;)
     
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Een brievenbus zending kan niet worden onderzocht...daar starten ze geen onderzoek voor op bij Postnl

    Het enige wat ze kunnen doen is een nieuwe opsturen.

    Ik snap niet dat het bedrijf geen 3,95 wil betalen voor verzending...is dan in elk geval te traceren.

    Ik heb het trouwens zelf ook een keer gehad met iets wat ik had verkocht... ik heb het geld teruggegeven. Ik kon namelijk niet dezelfde opsturen omdat het een vintage broche was.
     
  13. bloem82

    bloem82 VIP lid

    Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113

    Dit dus.

    Je bent als verkoper altijd verantwoordelijk voor het versturen van een bestelling.
     
  14. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Klopt inderdaad.

    Wijs ze vriendelijk op hun plichten. Willen ze niks voor je betekenen, dan kun je in een formeler opgestelde brief of mail een ultimatum stellen. Verwijs naar jouw consumentenrecht en stel een redelijk termijn waarop zij ofwel de bestelling alsnog kunnen laten leveren, ofwel je geld terug te storten. Als ze alsnog niet mee willen werken (geen reactie, of gewoon een 'nee'), dan kun je contact opnemen met bijvoorbeeld de consumentenbond.

    Klagen op social media wil ook nog eens helpen (zou ik niet meteen doen, maar pas nadat ze hebben laten weten dat ze niet mee willen werken).

    Als je echt je recht wil halen, dan moet je een zaak aanspannen, maar voor lage bedragen is dat vaak niet rendabel. :(
     
  15. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    Jan 24, 2014
    1,689
    110
    63
    Volgen er naast het onderzoek voor PostNL (wat ik overigens betwijfel dat dit gebeurd, het is een poststuk) geen verdere acties vanuit de webshop? Dat het in hun voorwaarden staat kan, maar de wet zit toch anders in elkaar. Ik zou het alleen niet direct op social media zetten, voordat je zeker weet of je er wel of niet uit komt met de webshop.

    Ik heb het wel eens gehad met Kiabi. Pakket zou verzonden worden door Select Vracht. Pakket scheen geleverd te zijn. Echter niet bij mij en ook niet bij mij in de buurt. Er is toen onderzoek gedaan door zowel Kiabi als Select Vracht. Hieruit bleek dat de handtekening niet door ons gezet is en kregen van Kiabi opnieuw de bestelling en 10% korting op de volgende aanbieding.

    Nu is mijn voorbeeld niet te vergelijken met jouw probleem, maar ik zou wel contact opnemen met de webshop. En niet afpoeieren met "we zoeken het uit met PostNL", want daar heb je je spullen niet mee terug! Tenzij ze morgen "ineens" op de stoep staan natuurlijk.
     
  16. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    Mar 11, 2011
    1,818
    802
    113
    Ik heb dit ook wel eens aan de hand gehad, met een webwinkel die gebaseerd was in Engeland. Heb toen super netjes mijn bestelling opnieuw toegestuurd gekregen.
     
  17. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    Oct 7, 2013
    1,472
    113
    63
    Almere
    De persoonlijke ov kaart van zoon nooit aangekomen .. Ik krijg kosteloos een nieuwe toegestuurd ..
     
  18. void

    void Fanatiek lid

    May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ik had laatst schoenen uit de US besteld en na een maand ondanks de track en trace zei dat ze onderweg waren, kwamen ze nog niet.. Contact op genomen met de verkoper en die kwam er achter dat er iets mis gegaan was bij de pakket dienst dus toen was het er ineens wel binnen een week.
    Maar de meeste bedrijven sturen het gewoon opnieuw op!
     
  19. limmeke

    limmeke VIP lid

    May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    dat kunnen ze wel in de voorwaarden zetten, maar het is niet rechtsgeldig. Zij zijn gewoon aansprakelijk voor het poststuk. Net zoals dat jij aansprakelijk bent bij retourneren.. als jij zegt heb het verstuurd maar het komt daar niet aan.. dan krijg jij je geld ook niet terug van hun.
     
  20. jongmam

    jongmam Bekend lid

    Jul 17, 2009
    817
    177
    43
    Female
    Verzorgende-IG
    Heb van de week een schoolboek gekocht via mp. Het is maandag opgestuurd, maar heb het boek nog steeds niet gekregen.
    Maar de adverteerder biedt het boek nog steeds aan op mp en reageert ook op mailtjes van mensen die het willen kopen.
    Adverteerder gaf aan, dat ze meerdere van die boeken heeft.
    Heb me al schuldig gevoeld dat ik diegene, bij wijze van spreken, oplichter heb genoemd.
    Maar twijfel nu sterk of dat terecht is of niet.
    Ik denk dat ik morgen maar gewoon aangifte ga doen.
     

Share This Page