Ja idd! Haha nee geen gekke dingen mee gedaan, wel veel mee gereden. Nou wij ook... en heb ook even terug gelezen naar wat de andere hier zeiden, en ik hoor dus van zoveel dat het dus eigenlijk niet kan,. We gaan er hoe dan ook iemand anders naar laten kijken. En deze dingen gebeuren inderdaad precies op momenten dat je t niet kan gebruiken. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties en het meedenken!
Ik weet niet om wat voor merk auto het gaat, maar daar zou ik ook contact mee opnemen! Vind het heel apart dat een splinternieuwe auto naar 4! jaar al op is.
Een alto is echt een stadsauto. Als je die intensief gebruikt (ze wonen ver van hun werk) en dan bijv flink gassen terwijl de motor koud is, daar is 'ie niet voor gemaakt. Een golf bijvoorbeeld kan dat prima een flink aantal jaren aan, maar een alto zeker niet.
4jr is niet een flink aantal jaren. En een winkelier kan wel zeggen dat je 'maar' 3jr garantie hebt, maar europese wetgeving beschermt je en stelt dat je van bepaalde producten een bepaalde levensduur mag verwachten. Kijk maar eens op consuwijzer.nl. Ik zou hier zeker werk van maken. Na 4jr total loss zonder ongeluk of aanrijding is belachelijk. Hoeveel staat er op de teller?
Je moet óók Suzuki zelf bellen! Dit is geen goede reclame voor hun automerk dus misschien willen ze uit coulance wel wat doen! En wat ik óók al eerder zei bel even de Consumentenbond en ANWB voor advies. Hebben jullie een rechtsbijstandsverzekering?! Ook even bellen.
Zelfde probleem hier gehad twee weken geleden. Lagers van de auto kapot. Deze slijten in en met een beetje pech, dus in jullie geval loopt alles kapot. Wij hebben het euvel nog op tijd kunnen verhelepen met eigen kennis, maar de auto die uit 2011 komt, gaat bij ons de deur meteen uit. Als je wil, dan wil ik morgen mijn vriend wel vragen wat zijn advies is?
Tav de titel... precies de reden waarom ik nooit geen auto op afbetaling zou kopen. Dan maar liever een mindere auto. Ik koop niets op afbetaling. Alleen de hypotheek.
4 jaar is snel! Hoeveel km hebben jullie er mee gereden? Dat is namelijk nog belangrijker dan leeftijd. Hebben jullie wel beurten laten doen? En wat voor schade heb je eerder gehad?
Daarom dus ook dat ik nooit een auto of elektrisch toestel op afbetaling zou kopen. Maar daar ben je nu niets mee en ik vind het toch ook wel erg snel dat ie stuk is. Ik zou zelf nog zoveel mogelijk rondhoren of iemand hem kan herstellen. En anders ... proberen nog zoveel mogelijk voor de stukken te krijgen. Daarom niet persé in de garage waar hij nu staat. Als er bovendien nu al geen / nauwelijks geld is om het restant van de 3000 openstaande euro's vol te maken, zou ik op dit moment niet voor een andere auto gaan. Dan zou ik me proberen te redden met openbaar vervoer en fiets, je schulden afbetalen en eerst een tijd sparen.
Mijn man werkt in de autobranche en zegt; google eens op non-comformiteit. Is een beetje een vervolg op wat hilly schreef. Als de auto gewoon onderhoud heeft gehad en niet als raceauto is gebruikt moet er wat mee te doen zijn.
Zou er met de kilometer gesjoemeld kunnen zijn? Als er na 4 jaar al een hele nieuwe motorblok in moet. Dat klopt gewoon niet... Tenzij er nu ongeveer 250.000 op de teller staat. Die autofinancielringsbedrijven lijken me heel onbetrouwbaar.
Heb het er met mijn vriend over gehad en hij zegt dat het inderdaad vrij snel is dat hij kapot loopt. De motor inclusief vervanging van de katalisator zul je voor zo'n 2000 a 2500 kunnen laten doen. Wel merkte hij op dat een katalisator vaak kapot gaat naar aanleiding van bijvoorbeeld zonder olie rijden of verkeerde brandstof getankt. Dus nu eerst zwart op wit krijgen waardoor het probleem is ontstaan en wat de kosten concreet zullen worden?
Dus hij heeft wel keurig al zijn beurten gehad en is dus goed door jullie onderhouden geweest? (Op die vraag door meeerderen gesteld hier, heb je nog geen antwoord gegeven namelijk.) Dan mag een auto het namelijk sowieso na 4 jaar het al niet begeven. Ik rijd ook een Japanner, een Toyota Yaris, en deze gaat inmiddels al 14 jaar mee. Gebruik hem ook veel, dagelijks.
As je de verkeerde brandstof tankt sta je heel snel stil. Maar dan knallen niet meteen je lagers eruit. Benzine in een moderne diesel gooien levert heel veel schade aan je brandstofsysteem op. Diesel in een benzine is ook niet tof, maar levert doorgaans minder schade op dan andersom. Daarbij is het vrijwel onmogelijk om bij een dieselauto, benzine erin te gooien omdat het tankgat van een DIESELauto veel kleiner is. Hierdoor kan je er niet in met een benzine-norzel van het tankstation omdat deze kwa diamater een paar mm te groot zijn. Dit is bij 90% van de tankstations zo, om dus de ernstige schade te beperken.
Dit vraag ik trouwens ook omdat je in bijna alle gevallen bij de aankoop van een nieuwe auto zo'n onderhoudsboekje krijgt. Heb je de auto keurig onderhouden, dan kun je desnoods je autodealer met dat boekje om de oren slaan. Dan ligt het dus niet aan jullie!
Dat zeg ik ook wel eens tegen mijn man. Dat lukt toch niet doordat het pistool niet in het gat past. Dan zegt hij gelijk; geloof me nou, hoe vaak wel niet het voorkomt
Haha, wij hebben dit jaren geleden toen ik zelf nog geen rijbewijs had, wel gehad bij iemand in de auto. Er stonden over een afstandje gezien 8 auto's aan de kant van de weg stil. Bleek het tank station dus diesel in de benzine tank te hebben gekregen! Vandaar zoveel auto's met problemen.
Daar heeft je man helemaal gelijk in. Jaren bij de ANWB op de meldkamer gewerkt en je wil niet weten waar mensen hun brandstof allemaal wel niet krijgen... dus in de verkeerde tank gaat zeker lukken. Meest lachwekkende melding die ik ooit gehad heb was een man die s ávonds laat belde dat ie olie wilde bij vullen maar ook een flesje yoghurtdrink had gekocht. mag jij raden wat hij in het olie reservoir gedaan heeft