Wie heeft dé verhuistip?!

Discussion in 'De lounge' started by Booo, Oct 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Booo

    Booo Actief lid

    Jan 28, 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is bijna zo ver... We gaan ein-de-lijk verhuizen!

    We hebben nogal een strak schema, we moeten namelijk in 3 weken schilderen, overhuizen, een stukje laten stucen, en nog wat kleine dingen doen én ondertussen lopen/kruipen de kindjes dan ook nog gewoon rond :)..

    Heeft iemand hier dé verhuistip?

    Wat neem je mee op de 'eerste' dag? Ik heb al een flinke lijst maar heb het idee dat ik nog de helft ben vergeten.. Denk aan verf, kwasten, gereedschap thee/koffie, koekjes enz..

    Alvast bedankt :D!
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Traphekje....
    Oppas voor de kids zodat je ongestoord aan de slag kunt.
     
  3. tjiptjap

    tjiptjap Bekend lid

    Oct 24, 2014
    950
    0
    0
    Muziek, maakt klussen een stuk leuker :D

    edit; als je gaat verven kan je nadat je klaar bent de kwast in plastic rollen en in de vriezer leggen (als die al staat), dan kan je de volgende dag makkelijk verder en hoef je niet alles te spoelen.

    O, en als je zelf gaat pakken meteen alles weggooien dat je niet meer nodig hebt.
     
  4. NafNaf

    NafNaf Fanatiek lid

    Feb 5, 2015
    1,258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Je kinderen onderbrengen bij een oppas. Ik weet niet hoe moeilijk jij en je kids zijn met ergens anders slapen, maar anders is het ideaal als ze kunnen blijven logeren. Dan kun je een lekker, lange, ongestoorde dag doorwerken en is het overgrote deel gewoon klaar als ze thuis komen.

    En wij hebben het verhuisbedrijf toen betaald om voor ons in te pakken. Op de totale kosten voor de verhuizing maakte dat echt weinig verschil (het was toen iig verrassend goedkoop, vond ik) en ik hoefde echt NIKS te doen. Ik heb mijn eigen kleren zelf gedaan, de rest deed die meneer allemaal 1 dag van tevoren in een paar uurtjes tijd. Ideaal. Mochten we ooit nog gaan verhuizen, dan doen we het weer zo.

    Verder genoeg eten en drinken mee nemen voor jou en iedereen die je helpt. Genoeg wc papier en hygiënische doekjes.
     
  5. zonnestraal21

    zonnestraal21 Niet meer actief

    Niet verhuizen:p
     
  6. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Wat staat er op je lijstje?

    Neem in elk geval voor de eerste dagen plastick bekers..bordjes..bestek mee. Anders blijf je afwassen en zoeken naar wat is van wie.
     
  7. catharin

    catharin Fanatiek lid

    Jan 5, 2010
    1,072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Als je ergens al hebt schoongemaakt in het nieuwe huis, dan bij elke rit er naar toe je auto vol spullen stoppen.
    Dan hoef je op de laatste dag echt alleen de grote spullen maar te verhuizen. Werkte hier erg goed.
    Oja, een bouwstofzuiger of oude stofzuiger bij de tweedehandswinkel opscharrelen, want elke dag even zuigen...
     
  8. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Oppas voor de kinderen. Het is anders echt niet te doen. Verf, losse elektriciteitsdraden, vieze betonvloeren, open stopcontacten...moet je niet willen.

    Meenemen: waterkoker, zakjes thee, oploskoffie, suiker/melk, koekjes, wc papier, keukenrol, handdoeken en theedoeken schoonmaakspullen, (oude) stofzuiger. Bekijk waar de dichtstbijzijnde winkel zit zodat je vers brood en beleg kan halen voor de lunch. Zorg voor een paar tijdelijke lampen die je zo erin kan draaien of in een stopcontact kan prikken. Elke keer dat je gaat vast wat dozen meenemen die uitgezocht zijn. Zorg dat je elke keer als je in je oude huis bent gaat inpakken en uitzoeken en zoveel mogelijk al meeneemt. Dat scheelt zoveel op de dag zelf. Grote dingen die niet meegaan (bank tafel oid) alvast verkopen.
     
  9. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij kregen op woensdag de sleutel en zijn toen behang gaan krabben, stopcontacten afplakken enz. We hadden tuinstoelen mee en picknick servies, koffie apparaat etc.

    Donderdag en vrijdag hebben we de kinderkamers behangen en geverfd. Vrijdag bleek de schilder af te bellen dus hebben we zaterdag en zondag de beneden verdieping gewit en de boel opgeruimd. (een paar keer 2 uurtjes oppas voor de kindjes, verder liepen ze rond )

    Maandag hebben we verhuisd waarbij de kinderen 3 dagen uit logeren gingen naar opa en oma. Overdag waren ze in het huis, opa en oma regelden warm eten en zorgden voor de kinderen. Dinsdag kwamen de kasten, donderdag alles in elkaar en inruimen, vrijdag hebben we er met zn allen geslapen en zaterdag vierden we de 3e verjaardag van zoonlief!

    Het was DRUK maar oooooh wat waren we gelukkig dat we eindelijk in ons nieuwe huis konden wonen!
     
  10. Rm90

    Rm90 Lid

    Jun 21, 2013
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Zijn net verhuisd en hadden overal eigenlijk wel rekening mee gehouden behalve de droogtijd van het stucen.. Dit kan soms wel een week duren dus dat wil ik je als tip meegeven ;)
     
  11. tupp

    tupp VIP lid

    Jun 13, 2009
    22,766
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Klussen:

    - Wijs één ruimte in het nieuwe huis aan als 'kantine' zorg dat je daar wat tuinmeubilair o.i.d neer zet + waterkoker, koffiezetapparaat e.d. Zet gereedschap ook in deze kamer. Dan heb je alle 'zooi' bij elkaar en is er maar één ruimte waar spullen in de weg staan en je dus niks kunt.
    Zodra één van de andere kamers 'af' is, kun je de kantine verhuizen zodat de eerste 'kantinekamer' aangepakt kan worden.

    - Gezien de tijd van het jaar: investeer in bouwverlichting en verlengsnoeren. Minimaal van die dingen waarmee je vast 'peertjes' aan het plafond kunt hangen (en koop dan peertjes met een fel en wit licht). Maar zorg daarnaast ook voor een paar bouwlampen.

    - Zorg voor een kluslijst waar je alles op zet wat gedaan moet worden. Denk na over een logische volgorde / tijdstip om dingen te doen. Trap schilderen bijv. als laatste klus van een dag. Eerst stuccen, dan vloeren leggen e.d. Denk na over welke klussen echt overdag moeten gebeuren (vanwege daglicht en / of lawaai) en wat eventueel ook 'à avonds kan. Schrijf er eventueel al achter wie-wat gaat doen.

    - Als mensen komen helpen: zorg dat heel duidelijk is wat ze moeten doen en waar ze de spullen kunnen vinden. Geef bij kleinere klusjes ook al aan wat ze kunnen gaan doen als ze klaar zijn. Het is heel vervelend als jij steeds weggeroepen wordt bij je eigen klusjes, omdat een ander jou weer wat moet vragen.

    Verhuizen

    - Zorg dat je echt voor de verhuisdag alles hebt ingepakt, behalve datgene wat je die dag nodig hebt. En dat is eigenlijk alleen een set kleding, je telefoon, een koffiezetapparaat (waterkoker) en wegwerpbekers... Echt zonde van je tijd als je op de dag zelf nog dingen moet inpakken. Die tijd gebruik je liever aan het einde van de dag om in je nieuwe huis uit te pakken!

    - Schrijf tijdens het inpakken al op de dozen wat er in zit en naar welke kamer het gebracht moet worden. Zorg voor een duidelijke omschrijving die de helpers op De Dag ook snappen.
    Plak eventueel post-its op meubelstukken waarvan niet vanzelf duidelijk is waar ze heen moeten. Je verliest er zeker een aantal, maar degene die wel blijven zitten, schelen je weer een vraag op de dag zelf. ;)

    - Wat al gezegd is: als een kamer af is, neem dan vast wat spullen mee die je in het oude huis niet meer nodig hebt. Scheelt veel op de dag zelf. Maar: let ook op dat je spullen straks niet 6x aan het versjouwen bent. Neem het dus alleen mee als het echt niet in de weg staat tijdens de verbouwing. Liefst al gelijk op de juiste plek. Of je moet een ruimte 'over' houden (ook na de verhuizing) dan kan het wel. Maar mijn ervaring is dat als je spullen voor kamers B en C alvast een tijdje in kamer A zet, dit op de dag zelf toch niet echt handig is. Want dan zul je altijd zien dat er eerst een hoop spullen voor kamer A worden gebracht en dat kun je dan weer niet goed kwijt. Of je spullen staan alsnog door elkaar.

    - Houd de komende weken (zolang je nog in het oude huis woont) even een lijstje bij met de bedrijven en instanties waar je post van krijgt. Je hebt dan meteen een lijstje waar je een adreswijziging naartoe moet sturen. Houd echt een blocnote op een vaste plek bij de hand om dat elke keer meteen op te schrijven. Anders vergeet je het vaak toch weer, met alle drukte.

    - Probeer aan het einde van de verhuisdag (of uiterlijk de dag erna) één kamer echt 'af' te krijgen. Liefst de woonkamer. Je hebt het druk genoeg, het is fijn als er dan een plek is waar je ook echt rustig kunt zitten zonder tegen dozen aan te kijken.
     
  12. veense

    veense Niet meer actief

    #12 veense, Oct 27, 2015
    Last edited by a moderator: Oct 27, 2015
    Wij gaan binnenkort een week of 6 klussen in ons nieuwe huis. Voor baby van dan bijna 8 maanden nemen we campingbedje mee als box. Vier verdiepingen, dus plek zat om hem even te stallen. Huis staat op 300 meter afstand van ons huidige huis, dus slapen kan ook thuis eventueel, kan een van ons even pauzeren.
    Dochter is al 9 en kan zelfstandig van het ene naar andere huis en school toe.
    Oppas hebben we niet en willen we ook niet. Wel gaat de oudste in de kerstvakantie tijdens het klussen waarschijnlijk 1 of 2 nachtjes logeren.
    Verhuizen ben ik nog over aan het nadenken, denk dat het toch de verhuizer wordt. Inpakken doe ik wel zelf, en er kan iedere keer al wat mee, we hebben 31 inbouwkasten in het nieuwe huis ;)
     
  13. Jamie

    Jamie Lid

    Jul 21, 2006
    96
    5
    8
    Neem (leen) een aantal huishoud/klustrappen. Zo vervelend als je op de trap staat en iemand anders ook even wil gebruiken. Helemaal als je op verschillende verdiepingen werkt. Ook handig op ieder etage een torkrol neerleggen en flessen water als die verdieping geen stromend water is. Scheelt tijd en ergenis.
     
  14. Booo

    Booo Actief lid

    Jan 28, 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op dit moment staat er op mijn lijstje:
    Koffiezetapparaat
    Koffie/koffiefilters
    Melk/suiker
    Waterkoker/thee
    Vuilniszakken
    Ranja/frisdrank
    Plastic bekers/bestek/bordjes
    Koekjes
    Radio
    Pannetje (om knakworst/soep in op te warmen;) )
    Radio
    Pleisters e.d.
    Emmers/trekker/doekjes/schuursponzen
    Schoonmaakspullen
    Hand- & theedoeken
    Afwasmiddel
    WC papier
    Handzeep
    Dweil/dweilstok
    Trapje
    Workmate
    Verf/kwasten en de rest van de zooi

    Eten koop ik daar wel, ik verhuis naar een ander dorp, de supermarkt zit dichtbij..
     
  15. Robynn

    Robynn Fanatiek lid

    Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Genoeg hulp!! Dit hadden wij namelijk niet..
    wij gingen in 1 week tijd over...gekkenwerk..
    eigenlijk zou je het zo moeten kunnen regelen dat jij je totaal op de kids kunt focussen..of een goede betrouwbare oppas..

    Verder alles schrijven op de dozen. Keuken, slaapkamer die..slaapkamer die.. douche etc..

    idd alleen het nodige mee.. koffie thee broodjes tuinstoelen etc..
    kluspullen.. wc papier..

    en zorgen dat je slaapruimtes als eerste klaar zijn, douche en wc..
    plus je kookspulletjes.. eet kun je voor een keer pizzaatje bestellen of zo
     
  16. Booo

    Booo Actief lid

    Jan 28, 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ojaaa lampen! haha thnx!
    Spullen zijn zo goed als uitgezocht hier, en zodra we de sleutel krijgen nemen we gelijk al 2 auto's met spullen mee wat we daar al kwijt kunnen.
    We hoeven er namelijk niet heel veel aan te doen, maar toch.. de zooi die je er van hebt he;)..
     
  17. Booo

    Booo Actief lid

    Jan 28, 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx! Het is maar een klein stukje wat gestuct wordt, een stukje plafon in de erker, dus dat komt vast goed!
     
  18. Booo

    Booo Actief lid

    Jan 28, 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een week?! Wauw!
    We proberen in ieder geval eerste de slaapkamers van de kinderen en beneden klaar te hebben.
     
  19. Booo

    Booo Actief lid

    Jan 28, 2014
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tupp: Thnx voor de lijst! Daar heb ik wat aan :)! Ga het ff opschrijven zo!

    @ Veense: Wauw 31 inbouwkasten! Wat heb je gekocht? Een boerderij ;)?

    @Jamie: Goed idee van de huishoudtrapjes ik ga er gelijk vast een aantal regelen!
     
  20. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Veel is al gezegd. Begin nu al vast de spullen in te pakken die je echt niet meer nodig hebt (mocht je dat nog niet hebben gedaan). Dus de zomerkleren, de boekenkast, speelgoed etc. Label de dozen duidelijk met wat er oa in zit en waar het naar toe moet. Evt kan je de dozen nummeren. OP de verhuisdag de kamers labellen met de zelfde benaming als de dozen. Dat scheelt veel vragen.

    En regel HULP, dat is altijd handig! Wij zijn al vaak verhuisd, over kleinere maar ook over grotere afstanden, en één keer hadden we te weinig hulp... dat is absoluut niet fijn! (Gelukkig was dat toen een verhuizing over kleine afstand)
     

Share This Page