Nee hoor, een hele grote 2 onder 1 kap van 4 verdiepingen Ruim 2x zo groot als de uitgebouwde eengezinswoning waar we nu wonen, en de vorige eigenaars hadden blijkbaar ook veel op te bergen...
Wauw, wat denkt iedereen hier veel na over hoe ze het best verhuizen. Wij verhuizen binnen een kleine 3 weken en ik begin een paar dagen op voorhand met inpakken en dan is het gewoon alles verhuizen naar het nieuwe huis. Wij moeten in 1 weekend alles verhuisd hebben dus geen tijd om te schilderen of wat dan ook. Dat moet dan maar achteraf gebeuren.
Haha nou alleen al met al het sevies inpakken was ik een middag bezig. Kasten uit elkaar... Best veel werk eigenlijk, valt tegen hoor!
Hier hadden we 2 weken.. voor deze 2 weken alle losse spullen al ingepakt. Na sleutel overdracht direct met 2 auto's vol dozen naar nieuwe huis gereden.. verfspullen gereedschap speelgoed schoonmaak middelen wc papier waterkering eten en drinken. Deze dag heeft ml de vloer eruit gehaald heb ik de keuken en wc en bad kamer geboend zodat we dit gewoon konden gebruiken. Zoonlief is toen naar oppas gegaan voor paar uurtjes. S avonds waren we in t oude huis. Daar behang eraf getrokken. Volgende dag weer allemaal dozen mee genomen is er nieuwe vervarmingsketel geplaatst en nieuwe ramen. Ik heb toen samen met vriendin alle deurposten en kozijnen geschuurd ml en vriend hebben t behang verwijderd wat eraf moest en schoonvader heeft kleine technische klusjes gedaan . Moeder hielp kleine beetjes en hield zoon in de gaten. Rest van de dagen tijdens slaapt tijd vd kleine was hij bij oppas en hebben wij alles geverfd en gedaan. Binnen 1.5 week was alles klaar. Binnen 1 dag grote dingen verhuisd en laatste dag in t oude huis vloer verwijderd en behang verwijderd..
Ik had de verhuisdozen genummerd en op elke deur van ruimte nieuwe huis hing een nummer. Heel handig, dan stonden alle dozen meteen in de juiste ruimte. Verder naast de standaard klusspullen meenemen: vuilniszakken, afwasmiddel, zeep voor je hand, handdoekken, oude lappen, waterkoker, cup a soup, thee, koffie, koekjes, zoutjes, wegwerp bordjes en bestek, de radio, een schaar!, een scherp mesje/stanley mesje, stapel oude kranten, een krukje/opstapje, een trap en paar klapstoelen/tuinstoelen om op te zitten. Zorg ook dat meerdere mensen de sleutel hebben of misschien al 1 bij de buren of 1 in de auto standaard laten liggen. Wij hebben 1 keer hier voor de deur gestaan en sleutel lag nog in mijn oude huis, argh! Verder ruimden we eind van de dag alles min of meer op. Gereedschap in 1 krat, verfspullen in krat 2, en de verfblikken in een doos bij elkaar. Dan zoek je de volgende keer niet je ongeluk! Je kan de rollers in aluminumfolie inwikkelen zodat je ze de volgende dag kan gebruiken. En zorg tijdig voor dingen mbt overstappen qua internet enzo.
Stukwerk moet inderdaad lang drogen. Vandaag is hier de stuker aan de slag, maar dat gaat over een groot oppervlakte. Hij heeft aangegeven dat we minimaal met 2 weken droogtijd rekening moeten houden, voor je kan texen. Ik zou daar rekening mee houden met wel/geen meubels in die ruimte zetten. Anders moet je over 2 weken misschien alles er weer uit halen, als je wilt gaan texen. En houdt er rekening mee dat er veel vocht uit komt, dus dat je voldoende moeten ventileren.
Verhuizen is stress stress en nog eens stress.. Had vier jaar geleden ook nog een dreumes van 15 maanden niemand die wilde oppassen. Heb alles uit handen moeten geven van verven tot de vloeren. Ze was echt te klein om er tussen door te wandelen. Zelfs mijn laminaat heb ik niet uit gekozen. Nog ruzie gehad met mijn vader er om hij WILDE wit ik wilden geen wit.Hij schoot geld voor hij bepaalde alles wat betreft kleuren. Nu op mijn posten en deuren gebroken wit maar dat heeft zo veel strijd gekost als het aan mij had gelegen was mijn ene muur nu oranje de andere crème. Gordijnen maar was afhankelijk van het ( leenbedrag ) via mijn vader. Achteraf grrr kan er nog boos om worden maar ja hij heeft geholpen heeft geld voor geschoten zo dat ik kon verhuizen maar het is nooit naar mijn smaak in gericht. Dat is gewoon balen geweest. Dus bij verhuizen denk ik aan stress heel veel stress. maar ja ben nu te vrede hoor ga nu sparen voor andere dingen in huis ga het beneden zetten verf en zo en dan in mei opknappen hier. De kleuren van mijn smaak gordijnen ect ect koop elke maand iets voor het veranderen zet het dus weg en dan woord het mijn paleisje. In mijn dromen denk ik.!!
En voor mijn verhaal overstemt veel plezier in je nieuwe huisje en dit meen ik wel blijf rustig rustig en rustig en ja met verhuizen gaan er wel eens dingen niet ( goed) Een kamer niet af is vervelend maar te overzien. En ja idd na mijn verhaal haal stress familie leden weg haha.
Inderdaad oppas voor de kinderen. Zorg voor hulptroepen, maar ook weer niet te veel. Wij hadden het huis soms zó vol dat je elkaar meer in de weg liep. Verder had ik een draaiboek gemaakt zoals ik dat soms ook voor mijn werk maak. Dit moet dan, zus moet dan etc. Ik had een afvinklijst in de keuken liggen met klussen die gedaan moesten worden waarop iedereen kon kijken. Daar had ik ook kleine klusjes op staan, zoals nachtkastjes in elkaar zetten etc. Dit, omdat je niet een hele dag alleen maar het plafond kan schilderen. Als je een beetje afwisseling hebt, houd je het langer vol. Wij hadden nog korter de tijd vorig jaar: 10 dagen. Maar toegegeven, wij hoefden niet te stucen. We hebben wel het hele huis gewit of behangen. Vloer gedaan etc. Succes!!
O ja, en voor op de boodschappenlijst: wijn en bier Niets zo lekker om na een dag te klussen even met iedereen een borreltje te doen.
Je kan ook opsplitsen. Eentje in oude huis spullen inpakken/schoonmaken en huishouden en kind verzorgen, en de ander met hulper(s) klussen in het nieuwe huis. Inpakken bleek bij ons achteraf gezien erg veel werk (maar wij lieten ook huurhuis achter, dat netjes opgeleverd moest worden).
Thnx allemaal voor de reacties! Daar kunnen we zeker iets mee. Afgelopen maanden hebben we al veel weg gegooid of verkocht via mp.. Wat een zooi kan een mens verzamelen in 7 jaar tijd, pfff!
Een vaste plek waar je je gereedschap kwijt kan zodat de helpers ook weten dat dat daaaar ligt ipv ja in die en die kamer doos optillen onder die doos en dan daaronder.
Ach, wij hebben de laatste 15 jaar binnen onze familie- en vriendenkring een stuk of 12 verhuizingen gehad. Vaak kunnen oefenen dus en dan wordt je er steeds handiger in wat slim is en wat goed werkt (en wat niet). Ik vind verhuizen op zoch best leuk... Vooral bij een ander. Maar ik heb wel graag dat het zo vlot en efficiënt mogelijk gebeurd.
Hier ook veel verhuisd, zelfs 5x in 1 jaar. Wat voor ons werkt.. Kamer voor kamer afmaken. En als je verhuisd bent, snel 1 kamer op orde maken. Dat is je rustplek
Neem ook en pakje luierdoekjes mee, daarmee krijg ie heel makkelijk watergedragen verf van je handen als je even pauzeert!