jullie mening/advies over mijn werk als callcenter agent

Discussie in 'De lounge' gestart door Mandytjuh, 17 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    nou dames de vraag zet het al..

    ik zal heel kort proberen uit te leggen waar het om gaat.
    ik werk momenteel in de telemarketning dat wil zeggen dat ik callcenter agent ben ( lekker duur word :-D )
    nu ging alles goed had een goede intro hield de mensen redelijk lang aan de lijn en scoorde goed tot uitstekend ( doe het werk nu een maandje ongeveer)
    kan goed uit mijn worden komen, niks geen klachten van mijn supervisors tot ze de boel gingen omgooien, we mochten het een en ander niet meer gebruiken in onze intro want het zou allemaal niet werken zegt men...
    nu moet ik volgens hun intro werken en dat lukt voor geen meter!
    ik kan dus zo niet me zelf zijn en scoor dus totaal niet!
    nu lig ik hier best wakker van omdat ik best prestatie gericht ben en er voor 100% ervoor wil gaan
    wat zouden jullie doen?
    toch doorgaan wat mijn supervisor adviseerd en niet scoren teminste nu nog steeds niet
    of lekker door gaan met mijn eigen ik en volop scoren? waarmee ik wel kan verwachten dat ze me erop aan spreken dat ik niet volgens de regels werk...

    mijn gevoel zegt dat ik mijn eigen ik weer moet oppakken en net doen als of ik dom ben :-D

    hebben jullie tips of ideën?
    is er iemand hier die ook dit werk doet?
    het gaat er niet om waar ik voor bel, maar wil wel graag kunnen zien waar ik het voor doe ;)

    ik moet wel zeggen het is een gigantisch leuk bedrijf en zou ook voor geen meter weg willen hoor
    ze zijn leuk onder elkaar en betrekken iedereen in alles wat ze gaan ondernemen...
     
  2. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    dus de reden is: "...tot ze de boel gingen omgooien, we mochten het een en ander niet meer gebruiken in onze intro want het zou allemaal niet werken zegt men... "

    Nou, dan zou ik tegen hem zeggen dat het voor jou dus blijkbaar wel werkt en of je dan niet op je eigen wijze door mag gaan?
    Ik bedoel, valt zoiets niet te overleggen?
    En komen ze erachter als je iets op een andere manier naar klanten spreekt?

    Succes!
     
  3. Evi21

    Evi21 Actief lid

    5 jul 2007
    160
    0
    0
    als je inderdaad beter scoort met je eigen "oude" intro dan zou ik het daar toch is ff over hebben met je baas....
     
  4. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Als je collega's zo leuk zijn als je laat uitschijnen. hoor dan n keertje bij hen die er al langer werken. Zij kunnen misschien voorspellen hoe je baas zou reageren als hij odnervindt dat je neit van intro veranderd.

    Wat is je intro? Ben benieuwd... Ik ben iemand die eht wel leuk vindt om zo van die telefoontjes te krijgen.

    Wat hoor je nu het liefst:
    meteen: geen interesse; of spreek je liever eerst uit vooraleer mensen met smoesjes afkomen.

    Liefs
    Kitty
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik heb je titel aangepast. Deze hoort duidelijk te zijn.
    Elmo
     
  6. Miran34

    Miran34 Actief lid

    13 jun 2007
    430
    0
    0
    Enschede
    Hoi hoi,

    Ik heb je een PB gestuurd.

    Groetjes
     
  7. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ik heb ook heel lang als callcenter agent gewerkt. Ik had toen hetzelfde probleem als jij, en heb na overleg met de manager mijn eigen intro aan mogen houden. Misschien valt dat bij jou ook te overleggen?

    Één ding is zeker....ik doe dit werk van mijn levensdagen niet meer. Vond het de eerste maand leuk, maar daarna ging het me vervelen. Ook die targets :-&
     
  8. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    @ kitty
    nou ik heb gisteren met een collega gesproken die zit net zo lang als ik en vind het ook best krom andere collega's heb ik nog niet gesproken die komen meestal op de laatste minuut binnen en gaan in de pauze buiten een sigaretje roken en ik blijf lekker binnen veel te koud buiten :-D
    mss dat ik ze vanaaf aanspreek ben benieuwd

    het ligt ook best wel aan de floormanager die er op dat moment is hoor de een is heel discreet en heb je weinig speling de ander is vrij soepel en daar doe je juist meer moeite voor en de andere geeft je juist weer hele nutige tips over van alles en nog wat, maar dan moet je net geluk hebben dat ze de zelfde shift hebben

    wbt mijn intro ( die van mij eigen is)
    goeden avond u spreekt met Mandy van RWE Energie, komt het gelegen dat ik u even bel?
    ( dan wacht je op antwoord en daar speel ik op in)
    krijg ik te horen ja is prima dan vraag ik of ze op de hoogte zijn dat ze vanaf januari meer zijn gaan betalen voor hun energie... ( meestal zeggen ze ohhh nee dat wist ik niet)
    dan begin ik over de olieprijzen die gestegen zijn en dat dat voor hun inhoud dat ze wederom mee gaan met die vervelende prijsstijgingen, en door dat te voorkomen kunnen wij de prijzen voor u vast gaan zetten zodat u niet mee gaat met al die vervelende prijstijgingen...
    nou meestal kom ik daar wel goed doorheen
    de een zegt dan ohhh nee geen intresse, of je krijgt een uitbrander omdat je ze op een ongelegen moment belt en soms krijg ik mensen aan de foon die om een praatje verlegen zitten je maakt wat mee zo... maar over het algemeen scoor ik hier wel mee

    nu moet ik dus zo beginnen
    goeden avond u spreekt met Mandy van RWE komt het gelegen dat ik u bel?
    ( de meeste vragen dan wat RWE is en als ik uitleg dat we van een energiemaatschapij zijn krijg ik gelijk NEE op mijn request)
    als ik ja krijg moet ik het volgende zeggen; ik bel u even omdat ik u veel geld kan laten besparen!
    ( dan vragen ze wel uit nieuwsgieirgheid oh ja wat dan? )
    dan zeg ik; heeft u onlangs het tv programma gezien van kassa daarin werd door kassa en door de consumentenbond geadviseerd aan de mensen dat het verstandiger is de energie tarieven vast te laten zettenvandaar wij u benaderen met de vraag of ik dit ook voor u in orde kan maken?
    nou en dit lukt mij dus totoaal niet :(

    het is wel zo dat het wel per klant scheeld de een zegt resoluut nee geet intresse, sommige hoor je een twijfel dan probeer je die twijfel weg te nemen het is maar net wie je aan de andere kant treft!
    ik heb 1 x gehad die jongeman was blij dat ik belde en zei gelijk ja! hij wilde namelijk van zijn oude leverancier af dus dat was een makkie :-D

    en wat ik het liefst hoor?
    dat mensen gewoon op normale wijze zeggen, sorry ik ben voorzien en heb geen intresse...
    maar soms word je echt uitgemaakt voor iets en waar ik het lef vandaan haal om hun te storen voor energie
    ik had 1 x een man aan de foon die werd heel boos op mij, toen heb ik hem heel rustig gevraagd of ik hem in de reden mocht vallen en gevraagd waarom hij gelijk zo boos werd op mij terwijl ik nog niks gezegd had...
    zegt hij dat ik de zoveelste was die hem iets wilde aansmeren! ik zeg meneer luister goed... ik smeer u niks aan maar ik wil alleen dat u flink geld bespaard en zelfs voor u heb ik dat over! u kan boos op mijn reageren, maar ik zou wel graag willen dat u toch geld bespaard ( ondertussen had ik berekend hoeveel dat was voor hem) en vertelde dat het voor hem ong 150,- perjaar zou schelen minimaal...
    nou wss kreeg hij toch intresse want ik heb wel een deal afgesloten ( duurde wel in totaal 30 minuten om hem te overtuigen en te bedaren maar ik had hem)
    soms zit ik 20 min aan de foon en dan trek je ze toch niet binnen ( en dan krijg ik van achter de schermen info toegespeeld soms lukt het maar soms ketsen ze juist daar op af)

    dus mocht je mij aan de foon krijgen en je hebt geen intresse zeg heel discreet dat je geen intresse hebt en draai er niet omheen met antwoord ik sta op het punt om weg te gaan of bel maar een andere x terug, want dan word je geheid terug gebeld en moet je wederom iets verzinnen terwijl jij al weet dat je het toch niet doet!
    scheeld ons/ mijn tijd en soms best een tegenslag

    @ Elmo
    thnks voor de verandering ;)

    @ kissflower
    het valt denk ik wel te overleggen, maar ze willen eerst zelf horen of het aanslaat en hoe wij er mee omgaan
    als ik vanaaf iemand anders heb dan ga ik er toch geheid op in ( denk ik :( )

    zo dames het is iets langer geworden dan ik had verwacht sorry ervoor hihihihihihi
     
  9. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    @ kus
    hoeveel targeds moest je halen dan?
    hier streven ze naar minimaal 1 pu heb je in 4uur 4 gescoord dan krijg je 1 uur bonus
    soms doen we een letter spel zodra je gescoord hebt mag je een letter zeggen raad je bij je volgende score of weet je het voordat je een woord zegt dan mag je een kwartier eerder naar huis of je krijgt extra pauze
    ze doen er echt werkelijk alles aan om ons te stimuleren en doen ook veel aan bedrijfs uitjes oid
    ik vind het nog steeds niet vervelend en als ik niet verder wil op RWE dan kan ik ook nog op goede doelen gezet worden ( natuurmonumenten)
     
  10. kus26

    kus26 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ik heb bij Spaar select gewerkt. De ene dag moest ik mensen een gratis magazine aansmeren. Per magazine kreeg ik 0,25 cent. Je moest er 100 halen in een avond van ongeveer 4 uurtjes.

    Ook moest je afspraken maken met mensen voor een hypotheek check. Daar stond een bonus op van 7.50 euro. Maar dan moesten die mensen wel in zee gaan met Spaar Select, dus daar ging vaak je mooie bonus :( Ik moest minimaal 5 afspraken maken op een avond.

    Het ging me vervelen, steeds hetzelfde verhaaltje....

    Daarin tegen heb ik met heel veel plezier bij een callcenter hier in Almelo gewerkt voor het bedrijf Ben (mobiele telefonie, bestaat niet meer). Dat was inbound, en ik zat op de afdeling incasso. En iedereen maar denken dat ze naar Den Haag belden :p
     
  11. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    nou dan moet ik zeggen dat het hier toch fijner geregeld is met de targeds alles word gelijk geregeld en opgeschreven...

    inbound heb ik nog niet gedaan, maar ook dat zal tzt wel een keer komen...
     
  12. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou gewoon je eigen ding doen. Vind niets ergers dan een verkoopster aan de lijn krijgen waarvan je hoort dat ze alleen aan het oplezen is.
     
  13. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    nou die indruk heb ik dus ook!
    mijn eigen rideltje gaat lekker soepel en dat van hun lees ik idd gewoon op ( mss omdat het me niet ligt dat ik minder gemotiveerd ben kan ook)
     
  14. Batchie

    Batchie Fanatiek lid

    6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Je moet idd je eigen ding doen, heb dit soort werk heel lang gedaan en was best goed erin, haalde altijd mijn targets. Zelfs met de verkoop van duitse staatsloten, maar wat ik zelf altijd het belangrijkste vond is probeer duidelijk te maken dat je zelf helemaal achter je verhaal staat. Ookal is het niet zo, oefen het thuis. Bel voor de grap familieleden zonder dat ze weten dat jij het bent. Blijven proberen enzowieso ingesprek gaan met je supervisors..
     
  15. Aura

    Aura Niet meer actief

    Ik zou ook je eigen ding doen, maar wel met goedkeuring van de supervisor, ze luisteren toch mee.
    Ik heb hetook gedaan, en vond het verschrikkelijk. Maar als jij het zo leuk vind en zo gedreven bent moet je er helemaal voor gaan, en doen waar jij je prettig bij voelt!
     
  16. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ik zou het echt even overleggen met je baas en duidelijk zeggen dat je nu veel minder binnen haalt met dat nieuwe verhaaltje.
    Tja, ik vind het ook vaak vreselijk als ze iets oplezen. Laatst had ik er ook eentje, die zo overduidelijk las (en lezen was ook niet haar sterkste kant) zo heel eentonig en haperend, dat ik ook heb gezegd dat ze nog even goed moet oefenen op het lezen van het verhaaltje en ik geen interesse heb. Tja, normaal roep ik ook gelijk geen interesse en ik heb zelf ook van dat telefoonwerk gedaan en ik weet maar al te goed hoe mensen uit hun slof kunnen schieten.
    Succes, ik hoop dat je je baas kunt overtuigen!
     
  17. shalini

    shalini Actief lid

    21 jul 2007
    289
    0
    0
    Rwe energie... stalkers!

    Ik ben een maand door ze gestalkt.
    Ik heb echt een hekel aan dat agressieve verkoop!
    Ik snaf dat jullie best geld willen verdienen, maar op zo'n manier vind ik het gewoon ver gaan.
     
  18. Mandytjuh

    Mandytjuh Fanatiek lid

    4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ik ga hier geen discussie voeren dat is niet mijn opzet van mijn vraag, maar zoals ik al hierboven al vermelde als je gelijk zegt dat je geen intresse hebt word je weggeboekt als weigerd gesprek en word je niet terug gebeld ( of een nieuw collega'tje heeft m perongeluk verkeerd afgeboekt) ik den kdat je heb gezegt ik heb nu geen tijd en tja dan word je terug gebeld ;)
    maar goed meer ga ik hier ook niet over zeggen, want daar gaat mijn vraag ook niet over.
    wel bedankt voor je mening zal t doorgeven ;)
     
  19. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Wat een kl*tebaan lijkt me dat.... :rolleyes: (Sorry maar dat moest ik even kwijt!)



    Ik kan je geen advies geven....ik beantwoord dit soort telefoontjes direct met GEEN INTERSSE....en hang op. Ik heb me wel is opgegeven bij zo'n filter, helaas mag het niet baten....... :cry:
     
  20. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mandy,

    Als je scoort met je eigen manier, horen ze je eigenlijk niet echt te corrigeren (tenzij je echt wat verteld wat niet waar is). Maar als je niet scoort, tja.. dan mogen ze vind ik wel aanpassen.

    Ik zelf ben niet zo van de belscenario's. Wij kregen deze van een trainingscenter en dat was echt strak, maar zo kan ik niet werken. Ik werk ook niet met een blaadje voor mijn neus waar op staat wat ik zou moeten zeggen.

    Misschien kan je met een van je supervisors afspreken dat je 1 weekje belt met hun scenario, en 1 week met je eigen verhaal. En dan vergelijken wat het resultaat is (inclusief de verschillende reacties van gebelden)

    En meestal verdien je met outbound bellen meer dan met inbound (ivm koud bellen)

    En idd als je kunt horen dat iemand iets aan het oplezen is...dat werkt alleen maar op je lachspieren. Het moet wel spontaan blijven.
     

Deel Deze Pagina