Ik wilde een sim only gaan bestellen bij Simpel. En wilde graag mijn nummer meenemen. Maar, mijn abbo loopt af net buiten de 'binnen 2 maanden' tijd. Dus als ik van die actie gebruik wil maken kan dat niet. Hij loopt af op 31 december. Nu zit ik dus een beetje te twijfelen wat ik ga doen. Geen idee of die actie verlengt wordt of niet. Ik zou liever gewoon nog even wachten zodat ik mn nummer kan behouden. Maar dan is die actie er misschien niet meer. Hoe erg is het nu om een ander nummer te hebben en 2 maanden dubbele kosten. Maar straks loopt de actie gewoon door en baal ik dat ik n ander nummer heb wat niet nodig was. Nou ja daar tussen twijfel ik dus.
Persoonlijk zou ik een nieuw nummer nemen en de dubbele kosten dragen, en dan eventueel het verlies voor lief nemen. Een nummer is maar een nummer, 1x een WhatsApp naar iedereen sturen en de belangrijkste bedrijven op de hoogte stellen en je bent klaar. Ik denk dat je meer verlies maakt als je af wacht, en de actie is al gestopt.
Absoluut. Je belt met je huidige aanbieder dat je je abonnement wil afkopen. Zij zetten je abonnement dan 'stop', waarna je bij een andere provider een aanvraag kan doen om je nummer mee te nemen. Echter betaal je dan de resterende periode in een keer. Soms met een boete, maar niet elke provider hanteert boetes
Thanks voor de tip. Dat is echt precies wat ik nodig heb! Ik heb gelijk gebeld, maar ze zijn dicht natuurlijk. En het online opzeggen blijkt erg goed verstopt; onvindbaar. Ik hang morgen om 8:00 meteen in de telefoon. Kan ik het hopelijk nog net op tijd regelen.
Dat dus. Ze zeiden eerst dat nu opzeggen niet kon, maar toen ik vroeg of ik het dan in een keer kon betalen wat ze nog tegoed hadden kon het wel. Kijk wel eerst even bij simpel na vanaf wanneer ze je nummer kunnen overzetten. Bij mij loopt het ene contract af op 15-1 en gaat simpel in op 18-1 in. In de tussentijd is mijn simkaart een prepaid kaart oid van mijn oude provider.
Ik dacht ik zeg het abbo op per 1-02 en laat het simpel abbo dan ingaan op 1-02. Waarom zit daar n paar dagen tussen bij jou?
Welke provider heb je? Reken wel een maand opzeg termijn, dat is wettelijk verplicht. 1 februari zou wel nog kunnen
Je kan 4 maanden voordat je contract afloopt nummerportering naar een andere aanbieder aanvragen. Je geeft bij de toekomstige aanbieder aan wanneer je contract verloopt en dan zetten ze he nummer over.