Thuis administratie

Discussie in 'De lounge' gestart door wondertjeinmaak, 5 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjeinmaak

    wondertjeinmaak Fanatiek lid

    2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ik ben op dit moment met onze administratie bezig.

    Nu hebben wij echt werkelijk alles bewaard vanaf 2008. Alle rekeningen etc.

    Wat moet echt bewaard blijven en hoe lang? Wil vandaag even een grote opruiming houden. 😉
     
  2. aora

    aora Actief lid

    6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Geen idee, maar scannen is iig een goed idee als je van al die papierrommel af wil.
     
  3. Bubbels1985

    Bubbels1985 Actief lid

    13 sep 2012
    207
    1
    18
    Wij bewaren rekeningen een jaar. Dus het is nu 2016. Ik heb alles van 2015 in een map daar komt 2016 nu bij. In februari gooi ik dan alles van 2014 weg. Behalve natuurlijk de garantie dingen die bewaar ik wel.
    Salarisstroken / belastingen e.d. moet je geloof ik minimaal 5 jaar bewaren. Die bewaar ik wel wat langer. Op deze manier hebben wij vier mappen (belasting/verzekeringen map 1 / salarisstroken en bijbehorende papieren map 2 (wel voor ieder van ons 1 / en rekeningen/garantiedingen map 3 en een map voor de kinder dingen (kinderdagverblijf dingen e.d.)
     
  4. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    De belangrijke papieren die je gebruikt hebt voor je belastingaangifte 5 jaar. Andere papieren 2 jaar voor bijvoorbeeld garantie. Polissen etc kunnen weg als je een nieuwe hebt ontvangen. Papieren van bijvoorbeeld je huis bewaar je altijd.
     
  5. Mel3

    Mel3 Actief lid

    14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Ik heb alle administratie in een dikke ordner zitten en elk jaar na de belastingaangifte gaat alles van dat jaar in een snelhechter. Ik bewaar 7 jaar, dus ik heb nu 7 snelhechters en van 7 jaar de aangiftes op papier. Elk jaar gaat de oudste weg.
     
  6. beebj

    beebj Niet meer actief

    Rekeningen gaan weg zodra die betaald zijn, mits er geen garantie op zit. In dat geval bewaar ik de factuur zoals als het product bestaat.

    Polissen en derekijke gaan weg zodra de nieuwe binnen is.

    En alle Belasting "zaken" verplicht 5 jaar bewaren. Privé hè! Zakelijk verplicht 7 jaar.
     
  7. wondertjeinmaak

    wondertjeinmaak Fanatiek lid

    2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Bedankt voor alle tips. Hier heb ik heel veel aan. Dan kan er genoeg weg bij ons!
    Ruimt lekker op zo.
     
  8. plk

    plk Actief lid

    28 sep 2008
    407
    0
    0
    Zuid-Holland
    5 jaar na je definitieve belastingaanslag
    zakelijk is het 7 jaar na definitieve aanslag
     
  9. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.300
    2.566
    113
    Zorg polissen ouder dan 2016 kun je ook weg gooien.
     

Deel Deze Pagina