Hallo, Wij zijn op zoek voor een autostoeltje voor mee op vakantie. Ik heb me al behoorlijk georiënteerden weet wat ik wil. Ik zoek alleen nog de stoel die dat allemaal heeft . Maar misschien is dat wel niet mogelijk en ben benieuwd naar tips en advies. Voor in Nederland zijn we overtuigd achterwaartsvervoerders voor onze kids. Maar voor vakantie zijn we bereid wat concessies te doen en soms voorwaarts te vervoeren van mijn oudste zoontje (3 jaar). Wat ik zoek: -zowel voor- als achterwaarts te gebruiken (voorwaarts om ook in vliegtuig te kunnen gebruiken, achterwaarts ivm veiligheid) -te bevestigen met zowel 2- als 3-puntsgordel. Met name voorwaarts met 2-puntsgordel is belangrijk (ivm vliegtuig, maar ook bv minibusjes, taxi's etc waar geen 3 puntsgordel is of snelle installatie is vereist -niet te zwaar -niet te breed -liefst tuv gecertificeerd, maar dat hoeft niet per see Ik heb de Romer Two Way Elite gevonden die aan bijna alle eisen voldoet. Enige probleem is dat deze juist niet voorwaarts met de 2 puntsgordel bevestigd kan worden, maar alleen achterwaarts. Voor het vliegtuig is dit niet onoverkomelijk (denk dat het daarin wel zou lukken hem toch voorwaarts te installeren en dan is het minder belangrijk dat hij geheel correct is geïnstalleerd), maar het betekent ook dat hij juist in taxi's minibusjes etc alleen achterwaarts en met behulp van tethers geïnstalleerd kan worden. Dat zie ik op reis niet zo gebeuren in de taxi of bus. Dus dan is het juist weer minder veilig, omdat we hem dan niet zouden kunnen gebruiken. Ander nadeel lijkt me dat hij er niet zo heel comfortabel uit ziet. Met name beenruimte is niet zo veel. ZL is de Be Safe izi plus gewend en op vakantie hebben we hem een keer in de chicco eletta achterwaarts gepropt (kan tot 13 kg en dat was hij precies) en dat stuitte op veel protest (wel na een lange dag vliegen, maar toch). Een andere optie is de Romer Eclipse. Deze is geschikt voor vliegtuig (tuv-gecertificeerd) en kan met 2 en 3 puntsgordel vrij makkelijk geïnstalleerd. Het enige nadeel is dat hij alleen voorwaarts kan Dus ik vraag me af: -kan de two way in de praktijk echt niet met 2 puntsgordel geïnstalleerd worden? (misschien iets minder goed, maar beter dan niets?) - zit de two way enigszins comfortabel? - wat zouden jullie doen: een achterwaarts/voorwaarts stoeltje dat misschien niet altijd te gebruiken is, of een uitsluitend voorwaartse die wel bijna altijd te gebruiken is? -kent iemand een stoeltje dat wel alles kan? Ik hoop dat de achterwaartse stoel experts misschien kunnen helpen hierbij! Alvast heel erg bedankt!
Ik zou absoluut voor de Eclipse gaan. Mijn dochter (bijna 4) zit thuis ook in een achterwaartse stoel, maar op vakantie vind ik het geen probleem dat ze voorwaarts zit. Bij opa en oma zit ze af en toe voorwaarts in de Eclipse. In taxi's en minibusjes wil je inderdaad niet lopen prutsen om de stoel achterwaarts te installeren, en je hebt ook kans dat er in de taxi of minibus alleen een tweepuntsgordel zit.Op de foto's vind ik de Two Way Elite er ook niet zo comfortabel uit zien qua steun aan de zijkant. De Two Way Elite is ook niet officieel aircraft approved (gecertificeerd), en hij is met 47 cm te breed voor de vliegtuigstoel. De Eclipse is een fijne lichte stoel, officieel Aircraft approved en kan veilig en makkelijk met de tweepuntsgordel vast. Ik zou dus gewoon de Eclipse huren.
Hoi Jessi, Bedankt voor je antwoord en het meedenken! We hebben er samen (mijn man en ik) nog veel over nagedacht en komen dan toch ook weer op wat andere dingen die we nog niet bedacht hadden. Ben benieuwd of dat nog weer wat veranderd aan je mening... -ik realiseerde me, dat hoewel we de stoel nu voor mijn zoontje kopen, mijn dochtertje er ook in zal moeten (of in een ander groep 1 stoeltje) over een tijdje. Zij is nu bijna 1 jaar en vrij klein en licht, dus ik verwacht dat ze nog wel een klein jaartje in de MC kan, maar met 1,5-2 jaar zal zij natuurlijk ook over moeten. En voor haar vind ik het dan wel weer een beetje spannend als zij dan al voorwaarts moet reizen denk ik... De Eclips zou tegen die tijd misschien ook te klein zijn voor mijn zoontje (nu 15 kg en 97 cm)? Dus de Eclipse zou logisch zijn om door te geven. De two way zou voor mijn zoontje nog prima passen tegen de tijd dat zij over moet, dus dan zouden we voor haar weer iets anders moeten verzinnen, bv nog een eclipse (of haar in de two way en hij in een groep 2 stoel, net als bij de eclipse) -Wat betreft snel installeren in taxi's kan dat met de two way natuurlijk wel als er een 3 puntsgordel in zit. Alleen met 2-puntsgordels is het een probleem. -gebruik in het vliegtuig zelf, vinden we bij nader inzien minder belangrijk, omdat we ook een cares harnas hebben. Het zou vooral voor het comfort zijn op een lange vlucht, maar voor ons zoontje is het überhaupt twijfelachtig of hij nog een stoeltje mee mag in het vliegtuig. Ik realiseerde me dat de two way inderdaad officieel te breed is. In de praktijk lees ik wel dat het prima past, omdat blijkbaar het breedste punt niet tussen de armleuningen zit. Het is dus vooral een gok of het personeel het toestaat... We overwegen dat een beetje te " stimuleren" door gewoon een FAA-sticker te kopen en er op te plakken pfff..... wat een gedoe altijd weer die autostoeltjes Enne... jij wil trouwens niet binnenkort die Romer Eclipse verkopen Jessi...?
Oh ik ging er van uit dat je het stoeltje nu alleen voor de vakantie wilde gebruiken, niet voor permanent in je eigen auto. Als je buiten de vakantie ook dagelijks gebruikt voor je dochter dan zou ik inderdaad voor een achterwaartse stoel gaan. In veel minibusjes in het buitenland zit alleen een heupgordel, geen driepuntsgordel. Dat bedoelde ik met het vastzetten van de Two Way op vakantie, dan is de Eclipse makkelijker. Goed dat jullie een Cares harnas hebben, dat is inderdaad net zo veilig als de autostoel in het vliegtuig. Als het puur voor het comfort is zou je naar een MonkeyGo opblaasstoel kunnen kijken, en die eventueel samen met het Cares harnas gebruiken (ik moet nog even uitzoeken of dat past). De Eclipse is inderdaad niet groot. Het is een heel smalle stoel, vandaar dat hij ook makkelijker mee kan in het vliegtuig Mijn dochter is bijna vier, 17 kg en 1.08 m. Zij komt nu nét met de bovenkant van haar hoofd er bovenuit. In haar achterwaartse Max Fix heeft ze nog genoeg ruimte boven haar hoofd. Ik verkoop mijn Eclipse stoelen niet (ik heb er dit jaar vijf gekocht ), maar ik verhuur ze voor in het vliegtuig. Zal je even een pb doen.
Hi Jessi, bedankt voor je reactie weer. Het klopte dat we nu inderdaad kijken naar stoeltje(s) voor vakantie. Op zich hoef ik hem niet per see voor mijn dochtertje ook elke dag te gebruiken (al zou dat natuurlijk wel kunnen eventueel en weer in de kosten schelen). In principe willen we wel gewoon een extra stoeltje kopen dat bedoelt is voor op vakantie en bv incidentele ritjes met oma of een andere auto. Aangezien mijn zoontje de besafe izi plus heeft. Dat is een fantastische stoel, maar wel echt een gedoe om over te zetten vind ik. Dus dan is een licht stoeltje voor als hij bv gaat logeren ook handig. Maar ik bedoelde dat mijn dochtertje natuurlijk ook straks op vakantie nog weer een stoeltje nodig heeft. Ik ken je site, erg leuk! We willen alleen bewust een stoeltje kopen en niet huren. We hebben laatst op vakantie een stoeltje gehuurd en van dat geld hadden we bijna een nieuwe kunnen kopen. Bovendien hebben we dan gewoon een veilig stoeltje dat wel elke keer kunnen gebruiken en waarvan we weten dat er niets mee is gebeurd. Dat lijkt ons dus eigenlijk het meest handig en logisch. We zijn er gevoelsmatig nog steeds niet helemaal uit, maar al wel weer een stukje verder. Bedankt voor het meedenken!