mathplayground! ja eindeloos veel dingen...inderdaad erg leuke links. zoontje zei dat hij die penguens van national geogra junior kende. ook heel leuk voor kids. en voor de vogel liefhebbers allevogels.nl. hahaha. zoon is er gek op.
zoontje groeit hard dezer dagen. ik liet een juf van bso raden hoe oud hij is. ze zei nog geen 8 denk ik. 7 maar hij is volgens mij lang voor zijn leeftijd! wow! ik koop nu maat 128 voor de zomer!
Fijn dat hij goed groeit, belize! Scheelt misschien wat gedoe met de andere kinderen of speelt dat niet meer?
hij krijgt wel afspraakjes en zag hem zelfs met de jongens voetbal spelen!!gedoe komt vaak uit andere groepen helaas. hij kan steeds beter op komen voor zichzelf. hij heeft een namenlijst van kinderen met wie hij vrienden wil worden en wat hij daar aan gaat doen om dat te laten lukken. vragen afspreken, voetbal oefenen. wel een jongen die met een plan werkt! vorig jaar bij de kleuters had hij niks/nauwelijks gegroeid. zo merkwaardig is dat hoe de kinderen zo misschien zelfs fysiek aanpassen aan hun groep? er zijn nu 7 jarigen in zijn klas die kleiner zijn dan hij.
Fijn dat he in zijn eigen klas goed gaat. Hopelijk dan nu daarbuiten ok steeds beter! De oudste hier is altijd lang geweest, vroeger echt heel erg, nu meer gemiddeld, maar nog altijd bovengemiddeld. De jongste is juist wat kleiner, dat is toch anders, hoewel ze ondanks haar lengte ouder overkomt dan dat ze is.
het is niet alleen de lengte volgens mij. de uitstraling! zoontje is ook steeds ondeugender en dan lijkt hij ouder. heel vermoeiend die ondeugendheid, en ironische sarcastische reacties op de regels etc.
Belize toch best grappig dat onze zoontjes zoveel op elkaar lijken en meemaken.. Vroeger al de helmpjes en weet ik wat nog allemaal tuasendoor.. En nu het versnellen en veel te oud worden geschat.. Mijn zoontje is versneld van groep 1naar 3.. En ondanks dat zit hij nu pok al in de plusklas.. Hij is ontzettend groot ook, van de week in het zh gemeten.. 127... En hij is pas 6 van april.. Als ik zijn leeftijdsgenootjes zie die nu bij mijn dochtertje in de klas zitten, groep 1/2 vind is het te raar dat hij daar ook in gezeten zou hebben.. Onmogelijk gewoon.. Hij is nooit een kleuter geweest.. Het ging allemaal zo snel.. Ik ben trots, maar besef me wel degelijk dat dit geen normasl programma is en hoop ik elke dag weer dat hij zo gelukkig blijft zoals hij nu is...
Hahaha ja elegance; hij groeide nauwelijks vorig jaar -bij de kleuters- maar nu groeit hij ineens. een paar maanden geleden werd hij 4 ingeschat!nu 7! en ja: toen bij sofia ziekenhuis tijdens de helm voorlichting dag zeiden ze juist dat de helmpjes geen effect op hun cognitieve ontwikkeling zou hebben. )))
Dag dames, hier nog geen versnelling aan de orde maar zoontje met intwikkelingsvoorsprong (als je dat zo niemt) zit nu bijna twee maanden opnschool. En hij wil hijna niks doen. Hij kan niet kiezen vh kiesbord. De juffen denken dat ie onzeker daarover is. Als hij een werkje moet doen wil hij niet. Hij kijkt vnl wat de andere kinderen doen. Hij speelt wel met oudere kindjes zei de juf, daar trekt hij naar maar hij doet nog maar weinig en heeft dus nig niks laten zien gan wat hij kan. Herkenning? Weet ook niet hoe we dit moeten veranderen. Want hij vindt school wel heel leuk. Maar bij kiezen gaat ie dralen, dralen , huilen. Hij kan maar geen keuze maken.
Belize, zo groot. Mijn oudste die een dag ouder is dan die v jou is 1.10. Groeit nog steeds heel weinig.
maar nu groeit hij 1cm per maand of zo afgelopen maanden. 122cm. 22kg. ja je jongste moeten ze niet teveel onder druk zetten. maar de juf moet hem apart zitten. anders past hij aan veel te snel aan de groep. hij kiest dus voor het sociale tegenover cognitieve HEET het. zodat school leren los komt te staan van zijn echt leren en kunnen. om niet op te vallen niets willen laten zien. we hadden gelukkig een geweldige juf die met hem vaak alleen zat en hem in de gaten hield met zijn nivoo van lezen en rekenen.
ja je was er niet dit jaar met de felicitaties van club3 meid, ineens zag ik je niet meer bij de groep op FB.
Wat facebook betreft, zie Pb. Wat bedoel je orecies met bovebstaand stuk? Ik snap het niet helemaal. Ik wil hem sowieso niet onder druk zetten hoor maar de juffen gaven al aan dat ze met elkaar moeten brainstormen hoe ze hem moeten aanpakken zodat hij wat gaat doen. Zo wilde hij bijvoorbeeld een keer helemaal niks. Uiteindelijk zag ie met klei voor zich. Zei de juf maak maar 10 balletjes. En dat deed hij. Dat was knap vond ze, ze zei was duidelijk te makkelijk voorhem maar dit was wat hij dan in een uurtje heeft gedaan door eerst moeilijk te doen en niks te willen en dan pas op het laatst vijf minuten met dat klei gespeeld en dat was het. Toen ze bv hun gezin moesten tekenen heeft ie alleen gehuild en wilde niet. KIezen doet ie nog steeds niet en als zij kiezen voor hem gaat ie alleen toekijken. Bij buiten spelen gaat ie wel lekker los maar verder gebeurt er dus weinig en de juffen weten zelf niet hoe ze dit precies moeten oplossen maar willen het nog even aankijken en zijn ondertussen dus aan het bedenken wat ze kunnen doen.
Hier een update: rekenen gaat als een speer tegenwoordig, methodetoetsen scoort ze tussen 7 en 10, en de rekencito (eind 7) had ze keurig gemaakt, een mooie B ipv de C van de vorige keer. Mooiste was dat de juf net zei dat ze echt wel een VWO-kind is, dat ze dat in alles laat zien en dat daar binnen school echt niet over getwijfeld wordt (en hun advies is bindend)!
in de eerste weken zat de juf met mijn zoontje vaker om te kijken hoe ver hij was en om een band met hem te vormen. en hij moest niets kiezen in die drukte(je hebt dus beperkte vakjes leukste zijn heel snel vol) maar hij mocht doen wat hij wilde doen. hij zei het aan de juf dus ipv met sleutel kiezen.dat bedoelde ik. niet onder druk zetten om te kiezen en dingen doen op zijn nivoo een op een.