Elke donderdag (dan is het goedkoper). Verschilt hoe leeg of vol hij nog is, maar nooit leger dan 3kwart. Je weet naar nooit. Moet je snel naar het ziekenhuis en moet je nog tanken ofzo
Met mijn 25 liter tankje rijdt ik hem bijna leeg. Anders blijf ik tanken hahahahaha. Wel rijdt ik voornamelijk rondjes om de kerk dus weet precies hoever ik ermee kan rijden. Als ik verder weg moet tank ik uiteraard wel
Vrij laat. Het lampje brandt sowieso al wel. Boordcomputer geeft aan hoeveel kilometer ik dan nog kan, soms gok ik en geeft hij helemaal geen kilometers meer aan, dat gebeurt bij minder dan 30 km, maar in zo'n geval ben ik altijd al wel in de buurt van een tankstation. Daarop gok ik niet als ik ergens niet bekend ben.
Onze auto geeft aan hoeveel km's je nog ongeveer kan rijden tot je moet tanken. Hij begint te knipperen als er nog zo'n 80km over is. Dan ga ik tanken. Soms al iets eerder. Ik heb er nooit zo'n goed gevoel bij om de auto met weinig benzine voor de deur te hebben, i.v.m. spoedgevallen, oid.
Dat was het eerste erger puntje van mijn man, ik tank dus altijd pas als hij al in het rood staat. Het is af en toe de vraag of ik nog het tankstation haal. Tot nu toe heb ik altijd geluk gehad. Maar soms moet ik daardoor wel een duurdere tankstation pakken 😄
Wij tanken iedere donderdag, dan is t goedkoper bij onze vaste pomp. Vaak is ie dan bijna leeg, maar t lampje brandt nog niet. Dat gebeurt heel enkel wel eens, maar niet vaak.
Als het lampje gaat branden, en dan vaak de volgende dag of de dag erna. Bij het lampje kan ik nog ruim 120km rijden, meestal tank ik (of mijn man) als hij tussen de 70 en 100 km aangeeft. Onder de 50km word ik zenuwachtig.
Waarom is het op donderdag goedkoper? Toevallig tank ik meestal op donderdag voor ik naar werk ga. Ik kijk alleen nooit naar de prijs want tanken moet ik toch dus is me nog nooit opgevallen..
Geen idee, wanneer het uitkomt eigenlijk. Dat kan dan soms met een kwart zijn en soms nog iets daarna.
Als het lampje brand (nog 80 km) of als we een langere afstand gaan rijden tank ik hem eerder vol als hij onder de helft zit.
Als het lampje gaat branden. Volgens mijn man is het niet verstandig om altijd met volle tank te rijden, dan is de auto zwaarder door al die benzine en verbruikt hij meer... (Ja eh mijn idee is het niet.. Maar hij blij ik blij)
Meestal als het lampje gaat branden, dan kan ik idd nog ongeveer 100 km rijden en das meer dan genoeg om rustig een goedkoop tankstation op te zoeken. Toevallig laatst vergeten dat ik moest tanken, en was al laat voor mijn werk. Kon nog 40 km (het is 30 km rijden) en vlak bij mijn werk zit een super goedkope pomp. Dus ik dacht, ik gok het erop. Sta ik natuurlijk net die ene keer in een kilometerslange file. Ik vond het serieus echt stress. We stonden stil dus makkelijk uit de file was er ook niet bij, en toen bleek ook nog dat de afslag waarvan ik wist dat er een pomp was (en wat me nog iets van rust gaf) afgesloten was ivm het ongeluk. Wel gered uiteindelijk, meeeeen wat is tanken dan fijn (en uiteindelijk meer dan een uur te laat op mijn werk, dus die paar minuten tanken konden er toen sowieso ook nog wel bij).
Als t lampje brand. Of ik moet net naar belgie gaan en hij staat onder de helft dan tank ik m vol. Maar staat die boven de helft ga ik dat ene streepje niet bijvullen.
Hangt er vanaf welke auto ik rij en waar ik heen moet, als het lampje brand en ik hoef alleen na school of bootschappen te doen rij ik nig even door... Als we buiten de stad moeten dan kijk ik altijd hoeveel km ik nog kan rijden en bepaal dan of ik moet tanken. De bedrijfsbus tanken we altijd vol onze eigen auto's niet