Heb ik ook eens gehad. Tot ik m'n jas,vest en T-shirt uittrok. Toen schrok ze van die 'kanonnen' die eruit kwamen Heeft zich daarna wel verontschuldigd. Ze zei ook dat de meeste meisjes van mijn leeftijd (toendertijd) ze graag groter laten lijken en juist niet verstoppen. (Wat ik 9/10x wel doe)
Wij hebben pas ook stoeltjes gepast, en maar goed ook anders hadden we een "verkeerde" auto gekocht waarbij er geen 3 naast elkaar konden
Ik bedenk me net dat eerder bij een tandarts ben weggelopen. Tijdens mijn studietijd zat ik bij een tandarts die... Nou ja.... Niet echt sociale vaardigheden had. Ze was nogal bozig en gehaast, veel verwijten. Eerste keer dat ik erheen moest was ik verkeerd gefietst. Ik kom bezweet binnen, vijf minuten te laat, duidelijk in de stress vanwege het te laat komen. Kon niet eens sorry zeggen voor ze met verwijten begon. Tja, oké.... Niet zo aardig, maar niet erg genoeg om weg te gaan. Een paar keer later net op tijd binnen. Zij doet koeltjes en bozig, zoals altijd. Vertelt me dat ze binnenkort mijn verstandskiezen moet trekken en ik voel de paniek in mijn buik schieten. Niet bij deze vrouw! Toen ik thuiskwam trof ik mijn huisgenootje aan die mijn tandarts aan de lijn had gehad. Die was eerder klaar en had mijn studentenhuis gebeld en mijn huisgenootje de huid volgescholden omdat die niet wist waar ik was. Ik heb meteen een andere praktijk gebeld en me daarna uit laten schrijven bij deze tandarts. Vroeg de assistente nog "waarom?". Ik had geen zin in een confrontatie, dus gelogen dat ik ging verhuizen. "Maar uw nieuwe tandarts zit hier om de hoek." Tja, zei ik, die is tóch dichterbij. Suf dat ik niet eerst de locatie had uitgezocht!
Wel eens gedaan. Laatste keer was bij de kapper. Was erg druk in de zaak en ik was er met oudste dochter en kapster vond het blijkbaar nodig om met schelle stem te roepen " ze heeft toch geen luizen " Euhh Nee dat heeft ze niet. Ik ga toch even kijken mevrouw we krijgen vaak kinderen met luizen en dan zit heel de zaak dadelijk onder op dezelfde schelle toon... Leuk als je alle stoelen om ziet draaien.. Ik zei als je zo met klanten omgaat die alleen even langskomen om de ponie te knippen dan ga ik wel naar een andere kapper. Mijn dochter meegenomen naar een andere kapper.
Niet in een supermarkt. Wel ben ik ooit weg gegaan bij een restaurant. We hadden gevraagd of drinken en een ijsje gelijk konden komen. Dit kwam al niet. (en na super lang wachten), daarna meerdere keren om de rekening gevraagd. Uiteindelijk ben ik naar de balie gelopen om het drankje af te rekenen, kwamen ze net aan met het ijsje, toen ik aangaf dat ze die mochten houden keken ze wel raar en met een excuus, het is zo druk... (3 tafeltjes op het terras bezet). Ik heb dus even om me heen gekeken hmmm gezegd en ben na het afrekenen gegaan. Vond dit ook echt niet kunnen! En een keer bij een autodealer weg gegaan. Op zaterdagochtend, 1 verkoper in de zaak die nog geen eens kwam vertellen of het nog lang ging duren. Meerdere mensen zaten te wachten, na 45 minuten naar een andere dealer gegaan en daar mijn (lease)auto uiteindelijk ook besteld. O en laatst zijn we wel weg gegaan bij een restaurant maar daar stond al een hele rij met wachtende en daar hadden we geen zin in dus deurtje verder gegaan.
Hier in de buurt is een winkel met een heel onvriendelijke vrouw als eigenares. Er kan geen lachje of begroeting vanaf. Als je zelf 'hallo' zegt bij binnenkomst mompelt ze een hallo terug maar verder zal ze niks tegen je zeggen. Ik verbaas me er echt over waarom zij ooit die winkel overgenomen heeft 't Is dat ik er zo af en toe wat dingetjes nodig heb maar anders kwam ik daar nooit meer terug. Verder wel eens in een snackbar gezeten waar ik een uur (oké misschien iets minder lang) op mijn patatje met frikadel speciaal heb zitten wachten. Ze bleken me vergeten te zijn. Prima, kan een keer gebeuren... maar de eerst volgende keer dat we er weer waren weer precies hetzelfde! Nou ben ik zelf niet iemand die dan gelijk boos weg loopt maar ik heb er toen wel wat van gezegd.
alleen topic opening gelezen maar ja.. ik heb het meegemaakt met mijn moeder die wilde een salade van de deli france. en mijn moeder kreeg die ook met levende wezens erin we zijn het laten zien opgestaan en weggelopen want ze reageerden echt raar.
Of ik ben bevoorrecht, of ik ben een sufferd, maar ik heb nog nooit een situatie meegemaakt waarin ik weg wilde lopen en ik ben toch regelmatig uit eten geweest en ook vaak naar de winkel. Zelf heb ik bijna 10 jaar in de action gewerkt en ik weet dat er veel verschil zit tussen de medewerkers, je kunt het treffen, maar ook pech hebben. Zo zijn twee van mijn collega's eens ontslagen omdat ze een 3XL damesbroek aan hadden getrokken, ieder in een broekspijp, midden in de winkel onder werktijd. Beschamend om op zo'n manier mensen met een grote kledingmaat te spotten.. Zelf heb ik wel een keer meegemaakt dat een klant bij me is weggelopen. Hij kwam terug met een kapotte thermoskan (gebruikt, want: koffievlekken) zonder bon en hij wilde zijn geld terug. Ik zei dat hij, om geld terug te krijgen, een aankoopbewijs nodig had, die had hij niet. Om hem tegemoet te komen mocht hij hem omruilen voor een nieuwe. Die wilde hij niet. Toen zei ik dat ik hem helaas niet kon helpen en dat ik de leiding erbij zou vragen om te kijken wat we verder voor hem konden betekenen. Daarop werd hij zo kwaad dat hij de thermoskan met een noodvaart tegen de muur achter me kapot smeet, de stukken glas vlogen in het rond en we vonden het handvat van de kan 5 meter verderop De man verliet het pand en de mensen in mijn kassarij waren de winkel uit gevlucht. En ik mocht even bijkomen in de kantine.
Laatst bij de kruidvat ik wilde wat kopen. 1 kassa open en het duurde en duurde maar, super lange rij. Toen heb ik me spullen ook neergelegd en liep ik ook weg zei nog tegen me vriend (hard) een extra kassa kost tegenwoordig ook teveel. Gisteren nog in de AH chagrijnig mens achter de kassa, toen vroeg ik haar of ze niet beter een andere baan kon nemen. (is overigens altijd chagrijnig en erg onklantvriendelijk. )
Bij de tandarts waar ik al van jongsaf was, was het gewoonte om drie personen op hetzelfde tijdstip te plannen: 1 in de behandelstoel, 1 in de stoel in een ander kamertje waar de assistente voor de vorm al even keek en 1 in de wachtkamer. Terwijl er dus maar 1 tandarts in de praktijk was. Het spreekt voor zich dat zijn afspraken altijd verschrikkelijk uitliepen. Op gegeven moment had m`n man een afspraak om 8.20. Nou, hoe erg kun je uitlopen als de praktijk om 8 uur opent? Hij had al een hele tijd gewacht, toen er iemand zei: nou, ik had om tien voor half negen al een afspraak... `o, zei een ander, dat kan niet kloppen, want ik had ook om die tijd...` M`n man zei toen dat hij ook afgesproken had om die tijd. Hij werd toen boos en is vertrokken, want met een eigen bedrijf was zíjn tijd ook geld. (ik weet dat we als kind ook altijd vreselijk lang moesten wachten, kleine wachtkamer helemaal vol... en ondertussen helemaal gestresst, want hij was niet bepaald zachtzinnig). M`n man was amper thuis of de tandarts belde al dat hij er niet was. Verteld dat hij vertrokken was, maar volgens hem kon je dat toch niet máken? Later gingen we ivm angst van dochter naar een andere praktijk. Omdat de oude tandarts geen gegevens wilde doorsturen moesten er foto`s gemaakt worden bij iedereen. Hieruit bleek dat de vorige bij m`n man een zenuwbehandeling gegeven had in drie wortels van 1 kies, ZONDER VERDOVING! Toen wisten we meteen waarom het 1 keer zo verschrikkelijk pijn had gedaan bij hem, en hij nog een paar dagen ziek ervan was... Helaas hebben we nooit een klacht ingediend tegen hem, maar daar heb ik wel spijt van... inmiddels is het 10 jaar geleden dat we weggingen bij hem.
Eerlijk gezegd vind ik scene schoppen door mn karretje en alle boodschappen te laten staan wel een beetje aso hoor! Maar ik snap wel dat er soms redenen zijn om weg te gaan. Ik heb het een keer gehad bij een kapper, daar mocht je zo binnen lopen, zonder een afspraak te maken. Dus ik liep naar binnen met mn man, die moest even geknipt. Geen goedemiddag, niets. We begrepen dat we even moesten wachten, maar na 20 minuten wachten aan de kassa zijn we weggelopen. Er kwam gewoon niemand naar ons toe! Ik was toen wel echt geïrriteerd!
Oja hoor, ik vind dat je best wat mag verwachten voor je geld, al zou ik het in de supermarkt niet gauw doen. We zijn gisteren nog bij een vloerenwinkel geweest en weggegaan. Na een poos te hebben gewacht was er nog geen medewerker te bekennen. Toen zijn wij weggegaan. Eenmaal in de auto, dl dus al in het zitje gezet, kwam er een vrouw naar buiten. "Ik ben er wel hoor". We hebben haar medegedeeld dat dit niet was was waar wij naar zochten en zijn vertrokken. Toen deed ze nog verontwaardigd ook. Ik ben van mening dat je netjes naar een klant toe gaat en vraagt of je kunt helpen. Als dit al teveel moeite is haak ik af hoor.
Eigenlijk nog nooit weggelopen vanwege service. Ik heb wel eens een broek bij de c&a willen kopen waarbij ze het beveiligingslabel er niet uit kregen. Na 10 minuten haalde ze een collega en ook die kreeg het er niet uit. Na ruim 15 min heb ik ze vriendelijk bedankt en ben ik weggelopen (het was de laatste broek in mijn maat overigens). Ik heb wel één keer op het punt gestaan om weg te lopen bij een restaurant, maar niet gedaan omdat mijn opa en oma ons hadden uitgenodigd. Er was gereserveerd en we waren de enige mensen in het restaurant en liep een man of 7 in de bediening. Eenmaal bij de tafel duurde het 20 min voordat er werd gevraagd of we drinken wilde. Nadat we het drinken hadden gekregen kregen we geen menu kaart. Ik ben zelf maar gaan vragen of ze deze wilde brengen, we waren inmiddels al meer dan een half uur verder. Vervolgens kwamen ze maar niet, weer gevraagd om de menu kaart na 15 min kwamen ze de kaart brengen om vervolgens pas een 45 min later (nadat ik en mijn moeder) weer bij de bediening waren geweest dat ze de bestelling wel mochten opnemen. Volgens was het biefstuk van mijn moeder niet goed, als het aan ons had gelegen dan waren we al weggegaan na het 1e drankje.
Niet in een winkel...maar in het ziekenhuis. Helaas kon ik niet weglopen want ik was net geopereerd haha. We lagen met z'n tweeën op de kamer en mijn buurman druk op de bel omdat ie veel pijn had. Komt de verpleegkundige steunend en kreundend binnen en zegt "ja..wie heeft er nou weer gebeld.." Uh sorry hoor.. En 's nachts moest ik naar de wc, 3 uur daarvoor geopereerd en infuus aan mn arm. Enige hulp was wel fijn. Komt de verpleegkundige (een andere dan hierboven) en zegt "kan je niet zelf naar de wc?" Nee, ik ga voor mn lol samen met iemand naar de wc.
Ja hoor. Ik ben daar als klant, ik betaal hun salaris, huis, auto, avondje uit, kleding, eten etc. Ik vind dat ik dan best wel wat vriendelijkheid mag verwachten. Een baaldag hebben we allemaal wel eens, maar er is een grens....
Niet weggelopen, maar had vorige week ook een ervaring die niet echt klantvriendelijk was. Ik was boodschappen aan het doen en wilde een pak melk pakken. Twee jonge meiden waren aan het vakken vullen, dus ik kon er niet bij. Daarom vroeg ik of ik er even bij mocht om een pak melk te pakken. Werd ik heel vuil aangekeken door een van de meiden en kreeg ik als antwoord "zie je niet dat ik bezig ben" . Uhm...tja. Toen heb ik me er maar tussengepropt en toch dat pak melk gepakt en verder boodschappen gedaan . Ik ga er maar van uit dat ze haar dag niet had of zo .
1 keer: ik stond bij het Kruidvat met een mandje vol boodschappen ter waarde van 80 euro en wilde afrekenen met een briefje van 100 euro. Dat mocht ze niet aannemen, zei de cassiere. Dat snap ik als ik een tientje aan spullen ermee probeer af te rekenen, maar dit was 80 euro, waar moet ik dat anders mee betalen? Ik had geen pinpas bij me. Dat vertelde ik haar en toen zei ze dat ik even ergens moest gaan wisselen en dan terug komen... Toen heb ik inderdaad gezegd dat ze de boel dan mocht houden en dat ik de boel bij de Etos zou gaan halen.
Dat gaat vaak niet om het wisselgeld. Maar om veiligheid en vals geld. Daarbij hebben winkels die dat niet mogen aannemen stikkers/bordje op de kassa. Dus niet haar fout. Dus jammer dat jij een slechte dag had. Maar geen reden om weg te lopen....