Ik heb echt geen flauw idee wat wijsheid is.. Ik heb een eigen trimsalon, ik heb geen idee hoe lang ik het trimmen nog vol kan houden, maar natuurlijk kan ik ook de ene hond langer blijven doen als de andere (betrokkenheid baasje bij vachtonderhoud etc). Meld ik mijn zwangerschap via mijn fb en web pagina? Of persoonlijk bij de trimbehandeling? En wanneer, nu al of nog een paar weken wachten? Ik wil natuurlijk zo min mogelijk klanten verliezen, wat ongetwijfeld gaat gebeuren omdat klanten voor 1 of 2 keer een andere trimsalon moeten zoeken. Iemand ervaringen en tips? De meeste klanten komen om de 8 weken, en ik heb al wel bedacht om over een paar weken een klantenstop in te lassen..
Ik zou het voor nu nog niet melden op FB ed. Wie weet kan je het best lang volhouden? Het idee van een klantenstop lijkt me wel slim. Ik werk als zzp-er en neem vanaf 30 weken geen nieuwe klanten meer aan (maar ik doe dan ook gewoon computerwerk hahaha)
Mijn vriendin heeft alle klanten met 18 weken een brief meegegeven en daarbij gemeld dat ze het niet wilde delen op social media. Haar verlof is gewoon overgenomen en ze had ook al iemand anders in dienst die natuurlijk in die tijd gewoon een bekend gezicht was. Zelf heeft ze het op haar persoonlijke FB ook pas met 32 weken gedeeld om die reden! Ze is geen klanten kwijt geraakt en voor klanten het wisten, was ze er ook alweer.
Dank voor de reacties. Ik ben ook zzper. Begin nu al rugklachten te krijgen, dus verwacht niet dat ik de 36 weken haal. Ik denk dat ik dan het beste over een week of 4 kan gaan beginnen met doorgeven..
Ken je geen andere hondentrimmer met wie je kunt afspreken dat jij je klanten voor die periode tijdelijk doorverwijst? Dan krijg je ze hopelijk weer terug na afloop. Dat lijkt me beter dan dat je ze laat wegzwemmen en maar moet zien waar ze uitkomen. En ik zou het gewoon persoonlijk melden aan je klant bij de consulten vanaf week 25 of zo. Dan zien ze ook wel aan je dat je zwanger bent, dus komt de vraag vanzelf. Of een mailing/nieuwsbrief.
Dank voor je reactie. Ik ben gespecialiseerd, knip alleen doodles en waterhonden. Hier in de omgeving geen collega die dat over kan nemen, mijn klanten komen juist van heinen en verre omdat de reguliere trimmer het niet naar hun zin doet. De echte vaste klanten zullen ook wel terug komen.
Ik heb zelf ook een bedrijf en werk gewoon door. Alleen voor het fysieke werk heb ik een freelancer ingehuurd. Maar dat idee van een brief meegeven, vind ik wel een hele mooie. En als je zelf voor een alternatief zorgt voor je klanten, dan is de kans dat ze weglopen ook kleiner. Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Ik ben ook zzp-er en heb het alle klanten pas vanaf week 20 verteld. Gewoon in persoon als ik ze zag. Ik heb wel vervangend personeel voor wanneer ik stop en ik ga sowieso niet vier maanden met verlof, dus dat scheelt misschien in de perceptie van mijn klanten ook wel. Het is even zoeken naar een goede oplossing, maar ik zou er nog even lekker rustig over nadenken hoe je het wil vertellen en uiteindelijk de manier vinden die voor jou en jouw bedrijf het beste voelt. Ik maakte mij zorgen dat klanten negatief zouden reageren, maar iedereen vind het hartstikke leuk dat ik zwanger ben (gelukkig).