Ik heb wel eens zitten rekenen, maar vond het toch een duur geintje. Ik denk dat je al snel beter af bent met een goede occasion. Je maandlasten zijn dan lager (ook omdat je niet all-risk verzekerd bijvoorbeeld) en het geld wat je dan overhoudt zet je apart voor keuringen en reparaties.
wij zijn ook aan het kijken maar hebben ergens gelezen dat je je schadevrije jaren kwijt raakt door te leasen. klopt dat?
Wij hebben gisteren alle kosten op een rijtje gezet en gaan het zo goed als zeker doen. Occasion heeft vaak toch al meer dan ton op teller en dan ik hem binnen kortste keren inruilen en dan beginnen de echte kosten pas. Zodra mijn huidige auto voor onderhoud moest had ik pijn in mijn buik want 500 was niks. Wil daar geen stress meer voor hebben!
Leasen is hartstikke duur man. Wij hebben er ook naar gekeken. Voor een beetje fatsoenlijke station en dan niet een een dikke bmw of audi etc waren we 636 euro pm kwijt en dan kon je tot 20.000 km rijden... Wij rijden meer dus dan werd het 686 Euro per maand. Dan komt de brandstof er nog bij. Wij verrijden nu 150 euro pm aan diesel. Reken maar uit. 686+150= 836 euro PER MAAND bij een leasecontract van 3 jaar. Ik betaal nu alles bij elkaar 325 Euro. Incl Brandstof. Dat scheelt me dus 510 euro in de maand. En ik ben echt geen 510 euro pm kwijt aan onderhoud. Doei. De aanschaf van onze Volvo was een paar duizend Euro. Dat heb ik er na 12 maanden lease al uit. En voor mensen die geen geld hebben om een nieuwe auto te kopen. Dan heb je ook geen geld om zoveel euro per maand te betalen. Koop dan een goede occasion met onderhoudshistorie en bel voor je een auto koopt de dealers af waar hij in onderhoud is geweest. Hebben wij ook gedaan.
Ja en nu betaal je honderden euros per maand om je in te dekken tegen reparaties welke waarschijnlijk de komende jaren niet aan de orde zullen zijn. Je kan ook gewoon een auto kopen en 100en euros per maand op de spaarrekening zetten. En hoezo na een ton inruilen? Wat 's dat voor onzin. Alsof een auto na 100 000 km is afgeschreven. Dan is ie pas goed ingereden lol. Mij 206 staat inmiddels 215.000 km op en heb ik al 9 jaar. Nooit gezeik mee alleen regulier onderhoud. Denk dat me dat nu in totaal zo'n 3000 euro heeft gekost. De auto kost me 100 euro per maand incl brandstof. Nou reken maar uit. Hij heeft me dus in totaal in 9 jaar tijd 13.000 euro gekost incl allrisk verzekering wegenbelasting, onderhoud en brandstof. De aanschafwaarde was 10.000. Dat komt op een totaal van 23.000 Euro in ruim 10 jaar tijd. Bij een leaseauto van 300 euro per maand ex brandstof en laten we uitgaan van 1 tank van 60 euro pm , had me dat inmiddels al 39.000 euro gekost. Dus ga ik uit van een kleine auto. Volvo rijdt met gemak 400.000 km. De benzinevarianten dan. Een diesel met gemak 700.000. Mits normaal en regulier onderhoud. Als ik nu een Volvo zou leasen in de klasse van de Volvo die we nu hebben zijn we 686euro per maand kwijt EXCLUSIEF diesel. 836 incl drie tanken per maand. Dat komt dus neer op ruim 10.000 euro PER JAAR bij lease terwijl we nu 3900 per jaar kwijt zijn. Nou sorry maar ik ben ECHT geen 7000 euro per jaar kwijt aan onderhoud voor onze Volvo hoor haha. Het enige "voordeel" is dat je elke 3-5 jaar een nieuwe auto hebt. Maar dat vind ik echt niet opwegen tegen het enorme bedrag dat je betaald. Als ik dat bedrag elke maand wegzet kan ik ook elke 5 jaar een andere auto kopen. Ik ben echter niet zo iemand die perse nieuwe auto's moet rijden. Als mijn auto het goed doet doet hij het en rij ik ermee door. Mijn 206 heb ik bijna 10 jaar en rijdt echt nog perfect.
Ik heb ook een prive lease auto (klein model) voor ons is het wel heel goedkoop en wij zijn er super blij mee. Sinds een jaar doen we dit nu en over 2 jaar gaan we zeker weer voor een andere auto. Een grote gezinsauto ben je wel heel veel kwijt via prive lease en dat zouden wij echt nooit doen.
Ik sluit me ook helemaal aan bij Devil. Heb dit bij teveel klanten al gezien en ben ondertussen aardig deskundig geworden in dit onderwerp. Is het ALTIJD duurder. De leasemaatschappij moet er ook aan verdienen. Alleen als je de auto compleet af kunt breken in 2 a 3 jaar dan zou ik gaan leasen. maar anders niet doen. Spaar iets langer door voor een duurdere auto en je hebt jaren plezier. en je hebt na die tijd meet geld op je spaarrekening staan dan bij lease. (moet je natuurlijk wel het verschil opzij zetten en niet opmaken.)
Dat bedoel ik. Als ik nu een nieuwere Twingo zou kopen kost deze auto mij 20 euro belasting en 25 euro Allrisk. Is 45 euro per maand. Tank benzine, Zit ik op 95 euro per maand. Een nieuwe benzine auto heeft standaard 4 jaar APK dus de Apk heb je al 4 jaar lang geen kosten van en onderhoud van een nieuwe auto is zo goed als nihil. Jij betaald 180 euro en een tank benzine, is dus al 230 euro per maand. Ik ga voor het gemak even uit van 1 tank benzine. Je betaald dus 140 euro per maand voor het "onderhoud" . Hoe groot is de kans dat de auto in 24 maanden tijd 3300 euro aan onderhoudskosten heeft? Op basis van dit voorbeeld heb je na twee jaar betaald voor de Twingo: Ik: 2280 euro. Jij hebt betaald: 5520 3240 euro om je in te dekken tegen onderhoud...kan je beter wegsparen, Ik vind het zondegeld. Maar das mijn mening ieder zo zijn ding natuurlijk.
Oeh ik vind 180 wel veel, ik betaal nu voor mijn Twingo 47 in de maand aan belasting en verzekering. Hij heeft me vorig jaar 500 gekost omdat de airco stuk was. Dit jaar nog geen kosten.
Wij konden onze nieuwe peaugeot 308 sw voor nog geen 500 euro om leasen dit zou dan zijn met alle opties die mogelijk zijn. Nu moet ik zeggen mijn vent Is een kei in onderhandelen 😂. Als we voor alle opties zou moeten betalen zou het rond de 600/650 hebben gezeten Uiteindelijk hebben we niet gekozen voor lease maar de auto gekocht, maar dit was meer omdat we niet aan een contract vast willen zitten.
Sluit mij bij aan bij devilschase. Occasion is echt geen probleem als je naar een betrouwbare garage gaat. Lees je in over merk en type. Ik heb mijn auto in 2009 gekocht was toen al de derde eigenaar. Staat nu 285.000 km op de teller en loopt als een zonnetje
Goede keuze, nieuwe model is echt een geweldige auto! Wij hebben ook naar een 308sw gekeken. Die was 636 euro tot 20.000 km per jaar. Wij moesten minimaal 30.000 hebben en dus kwam er 50 euro per maand bij. Kwamen we dus uit op 686 euro. Excl brandstof. Is dus ongeveer hetzelfde. Ook met alle opties inderdaad. Dan nog was het vele male duurder dan het zelf kopen en onderhouden van de auto. Scheelde ons bijna 350 euro per maand. We rijden nu een Volvo station en die kost ons 325 euro per maand incl diesel en deze hebben we zelf gekocht. Rijdt prima. Diesel met 150.000 op de teller. Scheelt ons per jaar toch duizenden euros
Koop een auto van een fatsoenlijk onderhoudsvrij merk ipv van een Fiat Een Toyota bijvoorbeeld. Wij rijden in een 15 jaar oude Yaris en er is nooit wat mee. En dan is gewoon zelf kopen veel voordeliger dan leasen.