Heel stom van mezelf. Normaal trap ik er nooit in maar vandaag toch niet opgelet. Ik werd vanmiddag gebeld door dit nummer 031857325590. Een of andere knul begon een verhaal over dat mensen altijd worden gebeld door bedrijven om iets aan te smeren wat dan altijd weer geld kost. Hij was er niet om iets aan te smeren maar om consumenten erop te attenderen dat er altijd geld blijft liggen omdat consumenten dit gewoon weg niet weten. Ik heb deze jongen aan gehoord. Na een heel verhaal vertelde hij mij dat ik vrijdag via de mail info zou krijgen met een activatiecode zodat ik er ook op attent gemaakt kan worden waar ik geld laat liggen. Dit alles kost me niks. Hierna wilde hij gegevens controleren. Hij wist mn adres en emailadres. Toen vroeg hij mn rekeningnummen. Dit wilde ik niet geven, toen noemnde hij mn rekening nummer. Ik heb gevraagd hoe hij hieraan kwam. Hier kreeg ik geen antwoord op alleen dat het geen iban was maar wel ons nummer. Het klopte ook nog. Nadat ik had opgehangen kreeg ik het meteen warm. Het eerste wat door me heen ging is dat ik erin was getrapt en dat ze nu al mn gegevens hebben en ik strax allenmaal gekke dingen ga krijgen of ze mn rekening plunderen. Iemand dit al eens meegemaakt en wat heb je toen gedaan? Ik heb meteen de bank gebeld om navraag te doen en deze vertelde me dat ze niet veel kunnen met alleen een rekeningnummer maar dat ik het zeker in de gaten moet houden.
Het was geen gesprek dat je steeds ja, nee, ja en je naam etc moest zeggen? Dit is namelijk vaak het geval. Daar monteren ze dan een andere band onder en dan lijkt het net of je ze machtige tot maandelijks incasseren van een bedrag.
Het was geen gesprek dat je steeds ja, nee, ja en je naam etc moest zeggen? Dit is namelijk vaak het geval. Daar monteren ze dan een andere band onder en dan lijkt het net of je ze machtigd tot maandelijks incasseren van een bedrag.
Klinkt echt bizar! Ik zou goed je bankrekening in de gaten houden en automatische incasso's goed checken zodat je kunt storneren als er iets niet klopt.
F Ik heb echt een gesprek gevoerd niet alleen maar ja en nee. Was ook echt geen bandje waar ik tegen sprak.
+31 85 was het kengetal. Nummer heb ik opgezocht en ik lees dat het evrschillende aanbieders zijn maar niet echt te vertouwen.
Dit zou idd heel goed kunnen, ook al zeg je nog wat andere dingen tussendoor kunnen ze er natuurlijk nog mee rommelen.
Lastig te bepalen wat daar achter zit. Het nummer is niet bekend in Google, komt ergens uit Ede, maar meer kan ik er niet over vinden. Werd je op je mobiel gebeld of op je huistelefoon? Dat laatste zou kunnen verklaren hoe hij aan je adres komt. Je emailadres is dan vaak via social media te achterhalen (voor mensen die er verstand van hebben, vraag mij niet zoiets te doen, geen verstand van). Maar hoe hij aan je rekeningnummer komt? Zou daar ook wel even de kriebels van krijgen hoor. Maar als de bank aangeeft dat die beste knul er toch niet veel mee kan.... lijkt het mij mee te vallen. Hou het wel even in de gaten voor het geval dat..... maar maak je er voorlopig niet al te druk om.
Is dat voor je telefoon? Bij iemand die ik ken gebeurd en toen was ze ineens bij een andere telefoonmaatschappij aangesloten zonder dat ze het door had. Bij KPN had men alles opgezegd en toen bij een of ander vaag bedrijf zat ze toen. Met heel veel moeite, bellen en brieven, is het weer goedgekomen. Het bedrijf heeft een Q in de naam. Zou het even moeten opzoeken.
t Ik werd mobiel gebeld. Mijn man is ook al een paar keer door zo een nummer mobiel gebeld maar hij zegt altijd geen tijd te hebben. Zeg ik normaal ook. Zo stom dta ik dat nu niet gedaan heb. Ik probeer me er niet al te druk om te maken maar heb er toch een naar gevoel bij.
Heb je ooit wat gegevens ingevuld online, waar je dan meedeed voor een prijs? Bv AH, Qassa, Clix, etc.?