Hier nooit problemen met doorverwijzingen. Ik zou het ook niet accepteren als er zo tegen me gepraat wordt! Overspannen, ongesteld, ziek, allemaal vervelend, maar dat is haar probleem en dan moet ze zorgen dat iemand anders de telefoon aanneemt. Ze is een assistent en het eerste aanspreekpunt.
Klopt,het kwam langzaam opzetten en tegen die tijd dat het best erg werd was het bijna sluitingstijd van de huisarts. Ik dacht eerst nog moet morgenochtend voor het werk snel heen. Daarna keek ik in de spiegel en dacht: oeps! En toen kreeg ik later nog van die pijnlijke steken ook nog. Moet ook eerlijk zeggen dat ze op mijn werk ook niet zo meegaand waren met vrij geven,nu zou ik gewoon zeggen dat ze pech hebben. Dus ik zat ook een beetje in de rats hoe ik het beste kon doen. En dan tref je ook nog eens zo'n geweldige assistente
Hier van de week gebeld voor logopedie voor m'n dochter. Ze is nooit eerder geweest. De assistente gaf aan dat ik de verwijsbrief nog dezelfde dag mocht ophalen. Heb de huisarts niet hoeven spreken/zien.
Wat ik nog zou doen was een afspraak maken met de huisarts en de problemen met de assistente bespreken. Ik denk dat als ik huisarts zou zijn, ik heel graag zou willen weten als mijn assistente tegen patiënten loopt te klagen en kletsen over mij als huisarts als ze een probleem met me heeft. Ook de manier van aanspreken van de patiënten als dat niet acceptabel was, zou ik willen weten. Stel je voor dat er patiënten zijn die zich niet meer welkom voelen als ze wel zorg nodig hebben en wegblijven terwijl ze hulp nodig hebben omdat ze niet meer durven te bellen omdat er een lelijke haaibaai aan de andere kant van de lijn zit? Dat zou toch erg zijn? Als je de huisarts inlicht, krijgt hij of zij de kans om samen met de assistente de dienstverlening te verbeteren. En voel je je de volgende keer niet geremd om te bellen.
Bij ons graag wel consult maar vooral omdat de ha erg betrokken is. maar dat legt onze assistente gewoon uit, we hebben er meerdere de een is wel wat vriendelijker dan de ander
Hier Ook. Oudste heeft nu 2 Jr logopedie. Nu effe 3 mnd stopgezet, 4 november weer komen en dan kijken hoe het gaat. En of t nog nodig is , gaat heel goed nu. maar ik hoef dan ook alleen te bellen naar de ha, en dan kan ik het ophalen hihi is ze ongesteld
huh? Mijn zoontje heeft vanaf dat hij 2 is logopedie. Nu een half jaar stop gezet en sinds 2 weken gaat hij weer. Maar niks over een doorverwijzing hoor. Vorig jaar begreep ik nog dat een verwijzing van de huisarts niet nodig was. Is dat veranderd dan?
Ondanks dat de huisarts en de assistente op de hoogte zijn van de handicap van mijn zoon moet ik toch voor iedere doorverwijzing een afspraak met de huisarts maken. Logopedie, fysiotherapie, luiers, hoortest, zichttest, ga zo maar door. Best een gedoe.
Maar voor fysiotherapie kan je toch gewoon zelf een afspraak maken? Daar heb je geen verwijzing voor nodig.. Tenminste ik niet de laatste keer met onze dochter: gewoon bellen voor een afspraak.
Vandaag heb ik gebeld. Ik kreeg een andere assistente aan de lijn (veel rustiger en vriendelijker) en ik gaf aan dat het gesprek gisteren niet prettig en ook niet duidelijk was verlopen maar dat ik dat met haar zelf zou oppakken. Dat heeft ze blijkbaar doorgegeven want ze belde me zelf later terug en we hebben het besproken. Er speelden een aantal dingen: -het was gisteren heel erg druk -haar irritatie betrof niet mij maar de logopediste, ze dacht dat ik al bij de logopediste was geweest en daarna was verwezen voor een verwijsbrief. 'dat zet artsen of de ouders voor het blok'. Ik begreep dat maar ik was er dus nog niet geweest. -ze had vaak ervaringen met mensen die het wat afdwongen (dat dacht ik al want dan word je misschien meer defensief) Ik vond het echt okee dat ze me zelf terugbelde en dat ik ook kon zeggen dat ik me op mijn plek gezet had gevoeld. Uiteindelijk was er dus niet zoveel aan de hand, maar het is beter om er even wat over te zeggen dan voortaan te denken: 'jou mot ik niet'. Over het klagen over artsen durfde ik eerlijk gezegd niets te zeggen.... (ik weet 't, maar dat is lastig!!)
Heel apart! In onze praktijk geven wij mensen juist telefonisch een verwijsbrief voor de logopedist, dat scheelt weer consulten op het spreekuur. En als iemand in het verleden al bekend is bij de logopedist zie ik al helemaal geen probleem? Klinkt als een bitch van een assistente.
Hier ook zo hoor.. geen probleem! Succes met je zoontje, mijn dochter heeft ook logopedie bij vermoeden van dyslexie en ze heeft zulke grote stappen gemaakt, ook qua zelfvertrouwen.
Hier moest ik toch echt op consult met mijn zoontje en dat vind ik volledig prima. De kosten kunnen op die manier goed gedrukt worden, want een logopediste zal nooit "nee" zeggen tegen werk. Als iedereen voor elk wissewasje maar een verwijzing krijgt, is het ook niet goed denk ik.
Na het kennismakingsgesprek werd hier heel eerlijk gezegd dat ze wel kon behandelen, maar dat we het beter de tijd kunnen geven voorlopig. Dus wat dat betreft
Zitten wij bij dezelfde huisarts? Ik heb exact hetzelfde gehad bij de verwijsbrief van mijn zoon voor logopedie. Op advies van het CB en de juf van mijn zoon belde ik ook voor een verwijsbrief, maar de assistente stond er op dat mijn zoon eerst bij de huisarts langs ging. Vond het nogal onzinnig en vroeg of ze niet even met de huisarts kon overleggen aangezien die waarschijnlijk wel iets beters te doen had. Zo werkte het dus niet We zijn naar de HA geweest, mijn zoontje weigerde te praten, maar obv mijn verhaal kon ik de verwijzing bij de HA ophalen. Het is altijd drama met die assistente, ze doet altijd moeilijk mbt het maken van een afspraak of het geven van een verwijzing. Ik zit serieus mijn gesprek, incl. argumenten voor te bereiden voordat ik ga bellen (Gelukkig niet zo vaak)
@Deliana: het CB kan ook gewoon verwijzen als het nodig is, daar zit toch ook een arts? Toen ik hier volgens het CB een verwijzing nodig had voor mijn zoon kon ik kiezen of ik die bij de huisarts wilde halen, mocht de huisarts moeilijk doen, kon ik hem ook gewoon via het CB zelf krijgen. Ik moest nog voor andere dingen naar de huisarts bellen, dus heb het via hen gedaan. Voordeel van de huisarts t.o.v. het CB is dat de huisarts gelijk een afspraak regelt in het ziekenhuis, en het CB niet.