3 weken geleden kocht ik een jas van 250 euro, een week later was de rits stuk, hij sprong aan de onderkant open. Ik ben naar de winkel terug gegaan en daar bleek het een bekend probleem te zijn, alle jassen zijn uit de handel gehaald. Dus ik vroeg wat de oplossing was voor mijn kapotte jas. ( ik vroeg eerst m'n geld terug maar dat wouden ze niet terwijl er op de bon 60 dagen garantie staat) Er zou een nieuwe rits in komen. Vandaag heb ik hem weer op mogen halen, maar het is zo slordig gedaan. De rits eindige niet eens helemaal boven aan waar m'n jas eindige (je kan zien dat de vorige rits daar wel heeft gezeten) er zit een gaatje naast de rits.. ik ben d'r helemaal niet zo blij mee. Ik vind zeker voor die prijs dat ik wel een goed product kan verwachten. Wat kan ik hier mee doen, iemand tips?
Ik zou in eerste instantie kijken hoe de winkel reageert als je aangeeft niet blij te zijn met het resultaat.
Heb je aangegeven dat je niet tevreden bent? Want je vraagt wat je rechten zijn, maar uit je verhaal blijkt niet dat je terug bent gegaan.
Wat was de reden dat je je geld niet terug kreeg? Als dat op de bon staat dan zijn ze dat toch haast verplicht mits de jas bv niet afgeprijsd was?
Als er alleen staat 60 dagen garantie is het volgens mij wel aan de verkoper hoe hij het oplost. Dat kan door het product te maken, een ander exemplaar te geven of geld terug. Volgens mij betekent dit niet perse dat je recht hebt op geld terug.
Hoi, vraagje.. gaat dit toevallig om een Gaastra jas? Klinkt als het probleem dat ik heb met mijn jas...
Ja, dit. De winkelier mag het oplossen dmv reparatie. Maar dat moet dan wel goed gebeuren natuurlijk.
Ze hoeven je geen geld terug te geven. Dat is een gunst geen plicht. Wel weer toeval dat dit bij jou gebeurd. Vond het al lang duren voor je zo'n soort topic opende..
Tja dat zag je denk ik toen je de jas weer ophaalde? Dan had je er wat van moeten zeggen dat je niet tevreden bent met het resultaat. Ik denk dat ik hem gewoon zelf ff zou laten maken voor die paar euro.
Mee eens, zou het niet geaccepteerd hebben en de jas niet weer terug aangenomen hebben totdat er een oplossing zou komen naar ieders tevredenheid.
Hun reactie was dat zolang de jas niet kapot is gaan ze geenverdere actie ondernemen. Ik vind dit echt slecht, voor zon bedrag verwacht je een goede jas toch.
De jas is niet correct gemaakt, dus ze moeten 'm óf correct laten maken met een rits die hoog genoeg doorloopt en zonder gaten, óf jou een nieuwe jas geven (dezelfde maar dan dus niet stuk), óf geld terug. Waardebon ipv geld terug oid mag niet in dit geval omdat het product gewoon niet deugdelijk is. Dus ga terug en zeg dat je óf diezelfde jas wil zonder defecte rits óf je geld terug.
Ik zou er absoluut niet mee akkoord gaan, en niet eerder de winkel uitgaan tot er een goede oplossing komt, Komt de winkel er niet mee, dan zou ik bv op faceebook een hele slechte recentie schrijven,
Dit idd! Lekker in de winkel blijven tot er een oplossing is, komen ze echt niet met een oplossing, dan FB op.
Ik was terug gegaan en zou eisen dat ze de jas of fatsoenlijk laten repareren met een goede rits, of een nieuwe jas of je geld terug. 250 euro is een heleboel geld en no way dat ik dit zou accepteren. Voet bij stuk houden meid en laat je nog even weten hoe het is afgelopen.