Trouwen met eigen kinderen erbij, tips dagplanning?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tess83, 11 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    12.255
    11.858
    113
    Wij dachten onze jongste bij de bruiloft van mijn schoonzus en schoonbroer ook tussendoor op bed te leggen. Nou, die heeft dus gewoon niet geslapen. Dus het kan in de praktijk ook echt anders gaan. Daar zou ik zeker rekening mee houden.
     
  2. Tess83

    Tess83 Actief lid

    22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt dames!

    Geeft weer stof tot nadenken!

    Ik weet dat je niet alles kan plannen, maar onze jongste dochter slaapt eigenlijk altijd overal. Dus in principe wil ik wel een poging tot slapen doen, zodat ze tijdens het diner nog gezellig is. Daarna zien we wel tot hoe laat ze het eventueel redt. Wij zijn ook vanaf 16 uur op dezelfde locatie en daar is ook een dierenweide en speeltuin, dus onze meiden zullen zich wel vermaken!

    De kinderreceptie doen wij op school, want het is heel dichtbij.

    Ik zie bij meerdere reacties de ceremonie pas 's middags. Dat is ook mijn twijfel, om dan alleen de foto's in de ochtend te doen en dan de kinderreceptie iets naar voren te halen en dan 15.30 uur de ceremonie te doen.

    En wat zijn jullie argumenten geweest om eerst foto's te maken en daarna de ceremonie?
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    13.100
    12.072
    113
    Van harte gefeliciteerd!
    Een argument om eerst foto's te maken is dat je dan helemaal smetteloos bent en je haren/ make up perfect zitten. Ik kreeg het voor elkaar om mijn jurk overdag behoorlijk vies te maken, hoe voorzichtig ik ook was.
    Ik zou het programma omdraaien en inderdaad naar voren halen. Wij hadden bijvoorbeeld na de huwelijksvoltrekking meteen taart aansnijden gedaan met een toast, wat heel erg leuk is voor de gasten en een rustmoment voor onszelf. Wat betreft slapen, je dochter is dan 10 maanden ouder. Ieder kind is anders, maar mijn zoontje van 2 jaar en 2 maanden zou echt niet gaan slapen op zo'n leuke dag!
     
  4. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Hier ook getrouwd met dochter van 3 er bij. Wij trouwden klein, maar alsnog heb ik haar na een paar uur laten ophalen. Zo hadden we ook samen de avond, dat was wel fijn!
     
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.781
    7.367
    113
    Zelf zou ik eerder je jongste niet naar bed doen in de middag, en dan in de ochtend foto's, begin middag ceremonie, daarna ergens de kinderreceptie, en dan met het diner sowieso de jongste al weg laten brengen. Ik denk dat ik mijn kinderen echt helemaal geen plezier doe met een diner, vooral de oudste zou echt gek worden, en de jongste houdt het tien minuten vol in zijn kinderstoel, en gaat dan alles doen wat niet mag als hij losgelaten wordt :D
    De middelste zou het wel volhouden, maar niet leuk vinden.

    Maar misschien zijn jouw meiden wel heel anders, hoor, dat kan natuurlijk.
     
  6. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    #26 blike1987, 11 dec 2016
    Laatst bewerkt: 11 dec 2016
    Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!
    Wij zijn afgelopen juni getrouwd met twee kindjes, van 2 ren 4,5.

    Dit was zo'n beetje onze planning
    09.30 haar en make up
    11.30 opgehaald door man en zoontje
    11.45 - 13.00 trouwfoto's maken eerst met de kindjes, die gingen na een half uurtje naar huis met mijn broer om wat te eten, toen nog met z'n tweeën
    13.30 ceremonie
    14.30 taart en koffie
    15.30 - 16.00 foto's maken met familie en kindjes
    17.30 bbq
    20.00 feest

    We hielden de ceremonie in het kerkje tegenover het huis van mijn schoonouders, waar we een tent in de tuin hadden gezet voor het feest. Weinig gereis dus wat wel heel prettig was.
    Enige nadeel is dat er voor mijn dochtertje niet zoveel tijd was om te slapen, en toen die tijd er was had ze daar natuurlijk geen zin in, dus die was tijdens het foto's maken niet meer zo blij haha!
    Wat ik erg fijn vond is om het feest bij mijn schoonouders te houden met een tent, de kindjes konden daar lekker op bed en dat vond ik toch wel een heel prettig idee. Volgende ochtend konden we dus ook even lekker als man en vrouw wakker worden en toen de kindjes weer opgehaald.

    Ohja, wij hadden een springkussen, voor de kindjes wat een groot succes was
     
  7. muffinmeisje

    muffinmeisje Actief lid

    7 aug 2009
    461
    0
    16
    Onze kinderen waren 3 en 4. We hadden alles op één locatie (landgoed met mooi oud pand en veel buitenruimte) en een selecte groep die dus ook overal bij waren. Ons schema:

    11.00 ceremonie. Man en zoon kwamen mij en onze dochter voor die tijd thuis ophalen. Trouwlocatie was een half uurtje rijden. In de ochtend dus tijd voor omkleden en make up enzo. Mijn 2 getuigen en mijn moeder waren de avond ervoor al gekomen en blijven slapen, zodat er 's ochtends ook genoeg mensen voor m'n dochter waren.
    Rond 11.30 Na de ceremonie taart, champagne en feliciteren. We hadden maar een korte officiële ceremonie.
    Toen foto's maken op het buitenterrein van de locatie. Heel kort paar foto's met de kinderen, verder waren die lekker aan het spelen. Vooraf opa en oma aangesteld die zich met de kinderen bezig hielden als dat nodig was. Gasten waren ondertussen aan het borrelen.
    Van 14.00 tot 16.00 dan nog high tea lunchbuffet. Tussendoor rond 15.00 nog een tweede persoonlijke ceremonie gedaan met alle gasten. Om 16.00 afscheid genomen en zelf met de kinderen naar huis gereden. Alle andere gasten ook weer naar huis. Thuis even bijkomen en rustmoment. Om 19.00 zijn we met de getuigen nog uit eten geweest. De kinderen waren toen thuis met de oppas.

    Omdat alles op één locatie was hadden zowel wij als de kinderen (en de gasten) een heel ontspannen dag. We hadden ook prachtig weer en zijn vooral heel veel buiten geweest. Voor de kinderen was er veel speelgelegenheid (er waren ook veel andere kinderen van onze vrienden bij). Was echt een geweldige dag en ik had er niks anders aan gewild!
    Ik vond het zelf heel fijn om de dag te starten met de ceremonie. De rest van de dag was dan echt om dat te vieren. Lijkt me gek om foto's te maken en te borrelen enzo als je nog niet echt getrouwd bent? En wij hebben later op de dag dus nog een persoonlijke symbolische ceremonie gedaan, het officiele gedeelte was vooral omdat dat er volgens de wet bij hoort ;)
     
  8. Tess83

    Tess83 Actief lid

    22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland

    Mijn meiden zijn dan anders idd:)

    De jongste is dol op eten, geef haar een bord en je hoort niks meer. En de oudste houdt vreselijk van kletsen en gezelligheid! Wij eten ook alleen maar ket onze ouders en broers met aanhang, dus een klein gezelschap met mensen die ze heel goed kennen. Om dat diner maak ik me ook totaal niet druk.
     
  9. Soulfood

    Soulfood Niet meer actief

    Foto's hier voor de ceremonie omdat we er toen nog het beste uitzagen en omdat ik geen delen van m'n eigen dag wilde missen. Want dan had het tijdens de borrel gemoeten en daar wilde ik bij zijn. We hebben dus vooraf de shoot samen gedaan en na de ceremonie tijdens de borrel met de daggasten wat foto's gemaakt.
     
  10. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Onze dochter was iets jonger, namelijk 7 maand, maar dit was knze dagplanning:

    9.00: haar en make-up
    11.00-13.00: foto's maken
    13.00-14.30: lunchen bij ons thuis (alleen beide gezinnen, wat wel 30 personen zijn. Maar wij hebben een groot huis en grote tuin). Broodjes waren al gesmeerd door familie toen wij foto's gingen maken.
    14.30-15.00: foto's met daggasten
    15.30-16.30: ceremonie
    16.30: naar feestlocatie. Eerst even een borrel met een klein stukje taart.
    18.00-20.00: buffet
    20.00-20.30: tijd om even op te frissen
    20.30-00.30: feest

    Ik wilde onze dochter tijdens de lunch op bed hebben, maar ze heeft niet geslapen. Wel sliep ze steeds even in de auto. Ze was de hele dag goed te pas en werd na het buffet op bed gelegd. Mijn schoonzusje heeft zich de hele dag over haar ontfermt, dus ik had er niet veel omkijken naar.

    Mijn schoonzusje is dit jaar getrouwd en die hadden de ceremonie om 13.00 uur. Tegen de tijd dat ik kans had om onze oudste op bed te leggen, was het etenstijd. Ook nu had ze 2x even in de auto geslapen en om 19.00 uur is ze opgehaald door opa en oma. De jongste is niet mee geweest en dat is achteraf maar goed ook.
     
  11. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Onze dochter was 2,5 toen wij trouwden. Ze vond het geweldig en heeft het er nog steeds over :).
    Wij hadden veel daggasten, waaronder een hoop kinderen. Wij hebben er voor gekozen om de ceremonie in de middag te doen, zodat de dag voor de daggasten niet zo lang zou zijn.
    Om 13 uur zijn we getrouwd. Dit duurde tot 14 uur. Van tevoren hebben we foto's gemaakt (met onze dochter). Na de ceremonie zijn we naar een kroegje in de buurt gegaan voor champagne en taart (cupcakes voor de kinderen). Daarna naar de feestlocatie, waar we rond 16 uur waren. Daar konden de kinderen spelen (luchtkussen). En er kwam een frietkraam.
    Na het eten heeft mijn vader onze dochter naar hun huis gebracht, waar een oppas was. Overdag heeft onze dochter dus niet geslapen.
    Vanaf 20 uur was het feest.
     
  12. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Mijn neef is vorig jaar ook getrouwd met hun kinderen erbij, ze hadden de dochter ( 16 jaar) van een goede vriend gevraagd om die dag de kindjes in de gaten te houden. Ze zat bij de kinderen aan tafel met eten en heeft smiddags met de kinderen spelletjes gedaan en gespeeld zodat het bruidspaar zich met hun gasten kon bezig houden en niet de hele tijd de kinderen in de gaten hoefde te houden
     
  13. PDaphne

    PDaphne Actief lid

    2 feb 2009
    193
    1
    0
    hi, wij zijn vorig jaar zomer ook getrouwd, onze kinderen waren toen 4 en net 2. Wij hadden onze indeling als volgt:
    ik ging rond 1 uur naar de kapper
    half 3 was ik weer thuis, jurk aan en foto's maken van 3 tot half 5 ongeveer. Dochter was toen klaar met het middagslaapje.
    om 16.00 verzamelden de 'dag'gasten zich bij de locatie, waar wij rond 17.00 uur aankwamen. Vervolgens hebben we daar met zn allen gedineerd.
    Om 19.00 arriveerden de andere gasten en vervolgens begon om 19.30 de ceremonie. Na de ceremonie gingen de kindjes met de oppas mee naar huis en konden wij borrelen en feestvieren!
    Ik vond het zelf een hele prettige dagindeling, op deze manier duurde het niet te lang en hoefden onze gasten ook niet telkens uren te wachten tussendoor...
     
  14. Lizzy1986

    Lizzy1986 Fanatiek lid

    22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook getrouwd toen de jongste 9 maanden was en de oudste bijna 3..

    Kapster en visagist waren hier om 07.15 uur al :p
    Wij hebben ervoor gekozen om foto´s te maken voor de ceremonie om twee redenen. 1 ze hadden nog helemaal zin in de dag en daardoor staan ze happy op de foto.. 2 ze zagen er ook nog helemaal netjes uit op de foto haha
    Daarna dus naar huis waar de hele club ons opwachtte en een broodje gegeten samen.
    Daarna aansluitend de ceremonie. Tijdens de ceremonie kun je ze ook nog wel wat afleiden met wat drinken of wat lekkers.. Wij hebben ze ook lekker rond laten lopen in de zaal, ze vastbinden op een stoel hadden ze nooit gepikt :p

    Na de ceremonie naar de locatie voor het diner waar de jongste lekker even heeft geslapen. Was idd een speeltuin bij dus de kinderen vermaakte zich prima.. Voor de zekerheid zou ik een tas met knutselmateriaal mee nemen. Kleurboeken, stiften enz. zodat ze zich ook binnen kunnen vermaken. Ook had ik een snoepbuffetje voor de kindjes gemaakt wat erg in de smaak viel :D

    Voor het feest namen mijn opa en oma de kids mee naar huis, die trokken zelf het feest ook niet dus onze kids hebben lekker daar kunnen logeren en papa en mama hebben een goed feestje gevierd :D
     
  15. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Wij zijn dit jaar in september getrouwd. De jongste town bijna 1 jaar heeft eerst in de ochtend bij opa lekker geslapen. Ik denk die hebben we alvast mooi mee genomen zo. Toen is ie om 4 uur nog in een campingbedje op locatie uurtje gaan slapen.
    Feest en ceremonie waren allemaal op dezelfde locatie. Om 2 uur begon de ceremonie.

    Miss kan je proberen dat je dochter sochtends alvast wat slaap? Of lukt dat niet meer?
    Het is lastig plannen he?!
    Mijn moeder zou veel op mijn jongste letten, naar bed brengen etc. Gaat ze 2 dagen voor de bruiloft door der rug pfff zag alles al mis gaan.
    Ik kon me zoontje niet echt verzorgen door de jurk en mijn zus en sz hebben zelf ook kinderen. Maar gelukkig pakte me vader het goed op en lette op me zoontje.

    Alvast een mooie dag toegewenst!
     
  16. Tess83

    Tess83 Actief lid

    22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het is zeker even lastig plannen, vooral omdat ze dan ook weer 9 maanden ouder is. Ik ga er daarom vanuit dat ze idd in de ochtend echt niet meer gaat slapen.. Ze slaapt nu al alleen in de middag..
     
  17. Tess83

    Tess83 Actief lid

    22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Al jullie reacties hebben ons wel de planning weer wat aan laten passen en we hebben nu een planning waar we ons wel goed bij voelen!

    We gaan nu tussen 10-12 foto's maken, waar onze meiden dan een half uurtje bij zullen zijn.
    Daarna gaan we allemaal (10 mensen) bij ons thuis een broodje eten. Dan zal de jongste een poging tot slapen gaan doen.
    Wij gaan dan met de oudste naar de kinderreceptie om half 2. Dat zal een uurtje duren.
    Rond half 3 rijden we richting huis om de jongste weer op te halen en even een korte pauze te houden.
    En dan vertrekken we naar de feestlocatie voor de ceremonie om half 4 en aansluitend taart aansnijden. Inderdaad een tas speelgoed mee, de iPad mee en ze kunnen daar buiten spelen, dus dat moet goedkomen!
    Om 18 uur het diner en aansluitend het feest! Waarschijnlijk gaat de jongste na het diner naar huis, maar dat zullen we ook ter plekke bekijken.

    Alles is op 5 minuten rijden van ons huis en met de daggasten hoeven we niet heel veel rekening te houden, want dat zijn alleen onze ouders en twee broers met aanhang.
    Onze ouders zullen zich met de meiden bezig houden en waar nodig helpen.
    En van de broers zal een stel lekker mee helpen met broodjes maken en spullen naar de kinderreceptie brengen en het andere stel heeft ook een jong kind, dus zij zullen 's ochtends even komen kijken en daarna vermoedelijk thuis gaan eten, zodat hun dochter ook even kan slapen. Zij voegen zich dan rond 15 uur weer bij ons.
     
  18. Tess83

    Tess83 Actief lid

    22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt trouwens allemaal voor jullie tips en opmerkingen!!
     
  19. MamaTal85

    MamaTal85 Fanatiek lid

    13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Hier geen eigen kind maar wel nichtjes van net 1, net 2 en 2 meiden van 3 en 4.

    Onze dag was als volgt...

    8.00 kapper
    9.00 jurk en make-up
    11.00 werd ik opgehaald bij mijn vader en gingen we foto's maken (dan is alles nog schoon en netjes)
    13.00 kwamen de kids er bij de feestlocatie bij voor fotos
    13.30 snel broodje eten bij de feestlocatie (5 min bij stadhuis vandaan)
    14.30 ceremonie
    16.00 receptie voor de daggasten (hierna werd nichtje van 1 opgehaald)
    17.30 eten (buffet)
    19.30 feest.

    De kindjes van 2, 3 en 4 zijn er tot het eind toe bij geweest zonder slapen.
    Toevallig stonf er een minicircus naast de feestlocatie en de kinderen zijn daar af en toe naar de dieren gaan kijken die gewoon buiten stonden.
     
  20. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    klinkt goed! In elk geval veel relaxter, ipv dat gehaast van het een naar het ander.
     

Deel Deze Pagina