Wij gaan over een maand verhuizen naar een nieuwe woning. Niet om de hoek want wij gaan van het westen naar het oosten. Een nieuwe start en daarbij wil ik ook veeeel opruimen. Vandaag alvast begonnen want dochter is op de opvang. Zit er alleen zo tegen op, over 2 weken sta ik er 2 weken alleen voor want mijn vriend werkt dan al in het oosten. De komende 2 weken moeten wij dus enorm aan de bak. Grofvuil is aangemeld want er gaat heel wat oude meuk weg. Heb nu al 3 vuilniszakken vol weggegooid, er gaat ook een hoop naar de kringloop. Heeft iemand nog handige tips
Hebben jullie de sleutel al wel? Dan kan je man misschien al spullen meenemen naar jullie nieuwe huis. Als je nog meubels ofzo wilt weggeven of verkopen dan kun je die vast op marktplaats zetten met een vanaf/tot datum erbij wanneer ze opgehaald kunnen worden. Verder veel succes met inpakken. Wij verhuizen over 6 weken en ben ook al druk bezig!
Nee de sleutel krijgen wij 30 januari, 4 februari gaan wij over. Daar hoeven wij gelukkig niks te doen, huis is helemaal nieuw en de vloer ligt er in en de muren zijn geverfd. Succes! waar laat jij al je dozen dan? wij wonen in een appartement dus het word heel snel rommelig. Jullie ook succes!!
we zijn ook flink aan het opruimen ivm koop ander huis en in de verkoop zetten eigen huis afgelopen week kids 2 dagen naar opa en oma en toen zolder helemaal aangepakt als volgt: -zakken wat naar stort kon en in een bepaalde hoek gezet - dozen voor kringloop en in bepaalde hoek - spullen voor andere in dozen en in bepaalde hoek - doos voor oud papier en dan ergens neer gezet - en spullen verkoop in dozen en op plek en spullen wat al in dozen kan wat we niet meer nodig hebben heb dozen bij action en supermarkt vandaan en van de week ook al oud papier/stort en kringloop weggebracht scheelt ook weer ruimte
Je kunt in de tussentijd een garagebox huren voor de dozen die je nu niet nodig hebt. Denk aan zomerkleding, seizoensspullen etc. Dan heb je thuis meer ruimte en overzicht. Krijg je hulp van familie/vrienden? Mijn hele familie heeft meegeholpen dan gaat het zoveel sneller! Sterkte, ik vind verhuizen ook echt een ramp. Maar als je er eenmaal zit is het heerlijk.
Wij gaan over 3 weken ook verhuizen. Ben nu al rustig alles aan het inpakken, maar zie er eigenlijk ook tegenop. Omdat wij verhuizen naar een tijdelijke woning, zal veel in de dozen blijven staan. Het is nu even uitzoeken hoe we dat het beste kunnen aanpakken. Halverwege augustus gaan we weer verhuizen, maar dan naar onze definitieve woning. Hoop dat het maar heel snel augustus wordt.
Wij zijn net verhuisd. De tip die ik je kan geven is niet praktisch, maar misschien toch handig: Verstand op nul en doorgaan. Je komt op een punt dat je het even niet meer overziet. Mijn man heeft er dan een handje van om overal aan te beginnen en niks af te maken. Maar gewoon ergens beginnen en doorgaan, op een gegeven moment komt het einde vanzelf inzicht
@ p 1982, ik denk dat ik dochter ook nog maar een dagje naar oma extra doe. Nu met haar er bij komt er niks van. Goede tips! klinkt heel overzichtelijk. @ vlinder, een garage box hebben wij al, staat ook nog tot de nok vol haha. Helaas geen familie of vrienden die kunnen helpen, allemaal krakkemikkig of wonen niet in de buurt. Uiteindelijk is dat zo wat je zegt, als je er eenmaal zit is het heerlijk. Ik zeg elke keer naar een verhuizing nooit meer maar dat lieg ik want dit is de 3de keer in 6 jaar tijd. @ patty, dat is ook wel een gedoe, succes! @ Chelsey88 dat punt van overzicht verliezen is er nu al. Maar klopt verstand op 0 en gaan. Ow voor de andere die moeten verhuizen, wij huren voor 90 euro 2 mannen in voor 1.5 uur. Die gaan het zware werk doen zoals de banken enz. Scheelt onze rug.
De dozen staan op zolder, computerkamer, kamer van onze zoon en de woonkamer haha er staat overal al wat. Maar We hebben de sleutel al een tijdje en de zolder Is bijna klaar, dus bijvoorbeeld de kerstspullen gaan volgende week al verhuizen. En de tuin spullen staan ook al in het nieuwe huis. Het scheelt dat ons nieuwe huis echt maar 3 straten verderop is natuurlijk! .
Wij zijn 4,5 je geleden verhuisd en ik was al vroeg begonnen met uitzoeken en wegdoen van overbodige spullen. Over 3 maanden zijn wij (als alles met onze koper goed komt) ook verhuisd en ik ben nu ook al aan het uitzoeken. De ingepakte dozen heb ik de vorige keer op de kamers van de kinderen gezet, maar toen waren die nog klein en speelden bijna niet op hun kamer. Nu wordt het denk ik op zolder en op de kamer van yoshua. De laatste 2 weken had ik ook dozen in de woonkamer staan, maar toen hadden wij de sleutel al en Namen we ook iedere keer wat mee. Ik zie er deze keer ook best tegenop omdat de koper van ons (huidige) huis zn financiering nog steeds niet rond heeft en ik het nu wel spannend begin te vinden. Als het goed is weten we voor 2 januari Hoe en wat en met een beetje pech hebben we ons huis dan alsnog niet verkocht en gaat het hele feest niet door.😕
Ik zie er helemaal niet tegenop. Maar dat komt omdat ik veel dingen al kan overbrengen naar het nieuwe huis voor We daadwerkelijk gaan verhuizen denk ik. En omdat We bijna alles qua meubilair nieuw kopen. Alleen het ledikant van onze zoon nemen We mee. De rest kopen We nieuw. Wij verhuizen 11 februari en 15 februari Is de sleutel overdracht van ons oude huis dus desnoods hebben We nog 4 dagen voor het laatste schoonmaakrondje etc. En ik heb ook al zooooveeeeeel weggegooid en naar de kringloop gebracht.
Ik vind dat juist zo heerlijk aan verhuizen, dat alles weer eens door je handen gaat en je kritisch kunt bekijken wat je ermee wilt. Niks ruimt zo effectief op als een verhuizing!
Dat scheelt ligero! moet wel een leuke buurt zijn dat je daar blijft. Lekker he dat weggooien! ik durf alleen een aantal dingen niet weg te doen zoals mijn oude schoolopdrachten. Slaat nergens op want ik ga er toch nooit meer naar kijken. Dorisn dat is ook spannend zeg! niet echt leuk lijkt mij. Gingerale, dat is dan ook het enige positieve haha en zo waar.
Ik doe dat soort dingen dus wel echt weg. Oude schoolboeken, school opdrachten etc. Allemaal bij het oudpapier. Wat moet ik ermee...Ben van 8 naar 2 administratiemappen gegaan bijvoorbeeld Door veel weg te doen. Veel kleding heb ik ook weggedaan en vooral veel speelgoed. Maar We konden ook een grote slag slaan in het aantal dvd's. We hebben nu Netflix dus hebben alleen de àllerleukste bewaard. Ofwel zo'n 150dvds weggedaan en 10 gehouden. Grappige Is dat We dus wel in een heel andere wijk gaan wonen ook al Is het maar 3 straten verderop. We wonen nu in een wijk uit 1960 ong. En We gaan naar een nieuwbouwwijk of nouja...en huis uit 2005 dus dat Is nog redelijk nieuwbouw te noemen vonden wij.
Zorg dat je voor de laatste dagen voor de verhuizing en de dagen na de verhuizing voldoende kleding en toiletspullen inpakt in een tas of koffer. De rest kun je dan inpakken en dan heb je de eerste benodigdheden direct bij de hand. Verder vooral goed op alle dozen zetten naar welke ruimte het moet en je niet laten verleiden om van alles door elkaar heen in dozen te gooien: rampzalig met uitpakken....
Wij zijn laatst verhuisd en ik was al eerder begonnen met uitzoeken en weggooien, had ook eea al in de opslag gedaan. Het is altijd meer werk dan je denkt, vooral de laatste dagen. Zoveel mogelijk hulp, verstand op nul en gaan. Niet over gaan nadenken! De dag na de verhuizing heb je als het goed is meeste al staan, ga dan niet perfectioneren, dat komt de dagen erna wel, maar ga wat leuks doen met zijn allen. Even ontspannen. En sucves.
Hè gelukkig, medeslachtoffers die ook gaan verhuizen. Wij gaan over dik 1,5 maand. Ben een tijdje geleden al begonnen met inpakken. Maar nu ligt het ff stil, want veel spul kan toch echt pas later. Onze jongste ligt nu met zijn juniorbed bij broer op de kamer. En zijn kamer gebruiken we voor opslag van de dozen.
Oh oeps, ik bedoelde meer in de zin of ik het allemaal wel mee vind vallen of dat het nog stressen wordt. Wij zijn al een jaar of 2 aan het minimaliseren en ontspullen. We huren een huis met veel vaste kasten. Dus er hoeft niet veel uit elkaar en weer in elkaar. We bestellen de noodzakelijke meubels en laten die daar bezorgen. Dus op zich moet het allemaal wel meevallen. We hebben ook een garage die nu prima opslag is voor de al ingepakte dingen. Ik weet ergens dat het vast prima in orde komt, maar voel toch ook spanning en stress dat het niet goed komt. We hadden ook bedacht om op woensdagavond (we verhuizen zaterdag) alvast een aanhanger te huren en bijvoorbeeld de bedden te verhuizen. Je kunt prima een paar nachten op je matras slapen. Idem voor de enige 2 slaapkamerkasten die we hebben. Dat lijkt me behoorlijk schelen op de dag van verhuizing. Wij krijgen 16 januari de sleutel en gaan de 28e over. Dus bijna 2 weken. Moeten wel wat verven in huis. En natuurlijk schoonmaken. En dan alles over. Jullie hebben wel wat minder tijd, maar je hoeft niet te klussen natuurlijk.