Mijn telefoon is vd week kapot gevallen, nu willen ze van de inboedelverzekering weten wat de maak kosten gaan worden, zodat ze kunnen kijken of ze de reparatiekosten betalen of de dagwaarde van het toestel, maar ik kom niet eerder achter de maak kosten dan dat ik m'n telefoon heb opgestuurd, wie weet bij hoeveel reparatiekosten ze de dagwaarde uitbetalen en wanneer de reparatie kosten? En voordat ze de dagwaarde evt uitbetalen willen ze denk ik vd telefoonwinkels een factuur met reparatiekosten? Zoals jullie merken heb ik er totaal geen verstand van.. Wie toevallig hetzelfde meegemaakt en hoe is het opgelost? Het gaat overigens om een iPhone
Er zijn zat winkels waar ze een proforma bon of offerte kunnen maken. Zo heb ik dat een keer met de verzekering geregeld. In Rotterdam hebben we de telefoondokter.. ik geloof dat ik toen daar geweest ben.
Ik heb toen gewoon een offerte opgevraagd bij een zaak in de buurt die reparaties uitvoert. Verzekering keerde uit en ik heb een nieuwe telefoon gekocht. Verzekering wil het schadebedrag weten; dat is ofwel de huidige dagwaarde ofwel de reparatiekosten (de laagste van deze 2). Of jij je telefoon wel of niet laat repareren maakt niet uit; je hebt dus geen factuur nodig, enkel een offerte/prijsopgaaf.
ik moest bij een telefoonwinkel een onderzoek in laten stellen, koste 35 euro, die werdt zo wie zo vergoed, en daar bij dat onderzoek werdt de telefoon total los verklaard, dus kreeg ik de dagwaarde + die 35 euro. was bij achmea
Bij een telefoonverzekering, die je afsluit bij de aanschaf van je telefoon, moet je je telefoon vaak per se naar een bepaalde partij sturen. Bij een inboedelverzekering hoeft dat vaak niet. Ik ben naar de telefoniewinkel bij ons in de stad gegaan. Die hebben eerst een offerte gegeven (was geloof ik 200 euro of zo), die heeft de verzekering geaccordeerd. Toen heb ik de telefoon daar laten maken (en kreeg een leentoestel mee) en heb ik de kosten teruggekregen van de verzekering. Ik heb dus niks opgestuurd en heb geen onderzoekskosten betaald!
Mijn buurvrouw zit bij woongarant en kon zo met een dure offerte de vergoeding krijgen van de verzekering. vervolgens heeft ze m bij een goedkopere winkel laten maken. Ik zit bij aegon en heb gebeld met hun toen mijn scherm stuk was gegaan na een val in huis. Zij wilde de aankoopwaarde weten en uiteindelijk naar een aangesloten reparatie bedrijf op moeten sturen. Geen eigen keuze in reparatie bedrijf. Telefoon is 3 keer heen en weer geweest, prutsers bij replace direct.
Ben je ook verplicht je telefoon te laten maken met het bedrag wat je krijgt aan reparatie kosten of mag je dat ook bij een andere telefoon leggen?
Hmm wel raar dagwaarde. De telefoon van mijn man was kapot gegaan en hebben de nieuwprijs gekregen via inboedelverzekering. Ik had de factuur opgestuurd en dag later geld ontvangen geen telefoondokter of iets. Zoontje was er op gesprongen.