Al wekenlang drama met Mango

Discussie in 'De lounge' gestart door blossom85, 2 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik wil graag even klagen. Ik baal namelijk zo ontzettend!

    Ik heb in december een leren tas besteld bij de Mango. Met ideal betaald (achteraf betalen niet mogelijk, meestal kies ik daarvoor).
    Hij zou binnen 3-5 werkdagen bezorgt worden. Maar na 7 werkendagen nog geen tas. Ze belden mij op. Mijn tas was bij een andere klant terecht gekomen. En meteen de vraag of ik dan het pakje van de andere klant had ontvangen. Dit had ik niet. Ze dachten dat hij dan morgen wel zou komen en dan moest ik hen terugmailen met de labelgegevens. Maar er kwam geen pakje. Dat doorgegeven en gevraagd of mijn bestelling in elk geval naar mij toegestuurd kon worden. Na een week belden ze terug. Of ik het pakje van de andere klant al had.
    Euhh..nee dus. En met mijn pakje was dus nog steeds niks gebeurd! Dat lag nog steeds bij de andere klant. Ze gingen morgen wel bellen of ze thuis was zodat het opgehaald kon worden.
    Nou daar gingen ook weer dagen overheen. De dpd kwam zelfs nog aan mijn deur om bij MIJ het pakketje op te halen ipv bij de andere klant! Inmiddels waren er bijna 3 weken verstreken vanaf de bestelling en eindelijk werd het via dpd van de klant naar mij verstuurd.
    Maar....er kwam maar geen pakje. Ik weer bellen. Zou weer terug gebeld worden.
    Nou, mijn bestelling was kwijt. Ze weten niet waar het is. Waarschijnlijk was het onderweg naar het distributiecentrum.
    Toen ik heb ik aangegeven de koop te willen ontbinden en mijn geld terug te willen. Dit was oke. Zodra de tas bij hun binnen was kon ik het geld terug krijgen. Kon tot 2 weken!! duren.
    Ik vroeg nog: " wat als die tas helemaal niet aankomt" Maar ook dan zou ik het geld terugkrijgen.
    Nou waren we bijna 2 weken verder, krijg ik een telefoontje.
    De dpd beweerd dat ze een paar dagen na mijn bestelling dat pakketje van de andere klant (die mijn pakket dus had) aan mij hebben afgegeven en ik daarvoor heb getekend :$
    Mango heeft dit formulier naar mij toegemaild zodat ik kon beoordelen of dit mijn handtekening is.
    Dat is het natuurlijk niet. Dat dus weer doorgemaild.
    Daarna weer niks gehoord een hele tijd. Dus weer bellen naar mango (betaald nummer) en weer wachten om teruggebeld te worden.
    Inmiddels zijn we zo 6/7 weken verder en ik heb geen tas en geen geld. Ik baal zo erg!
    Wat kan ik nog doen?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik begrijp niet waarom je elke keer een week wacht met bellen...? Ik zou gewoon elke dag bellen... dan gaan ze het echt wel oplossen want Wes worden ze dan gek van je..


    Gewoon blijven bellen dus en zeggen dat je gewoon NU je geld terug wil
     
  3. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Heeft mango ook een Facebook pagina? Anders dit verhaal daar neer gooien.
    Dan heb je namelijk meer kans dat ze wat sneller worden
     
  4. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    De koop ontbinden via aangetekende brief en een termijn geven van 14 dagen om je geld terug te storten. Zoniet dan schakel je je rechtsbijstand in. (Ook al heb je die misschien niet, gewoon schrijven)
     
  5. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Goede tip. Vanmorgen had ik ook gebeld. En dan moet de persoon die mijn bestelling dus helpt mij weer terugbellen. Want een ander kan er volgens hun nu niks mee.
    Ik heb geeist dat ze dan ook vandaag belt.
    Maar achteraf is het misschien beter ook om alles schriftelijk te hebben gehad ipv alles telefonisch. Ik heb wel een aantal mails maar lang niet alles staat daar in.
     
  6. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Helaas geen Nederlandse pagina. (wat ik kon vinden tenminste)
     
  7. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Officiële klacht indienen? Contact Wat een gedoe. Ze hadden gelijk het geld moeten terugstorten. Het is niet nodig om eerst te wachten tot de tas bij hun retour is.
     
  8. BloemJK

    BloemJK Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Aangifte doen van valsheid in geschrifte. Ze hebben je handtekening vervalst en dat is strafbaar.
     
  9. BloemJK

    BloemJK Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Dit dus.
    Jij hebt er geen boodschap aan dat ze een tas bij een ander bezorgen, dat is hun probleem. Al versturen ze 20 tassen naar verkeerde adressen! Op het moment dat jij zegt de koop te willen ontbinden zijn ze het verplicht om per direct je geld terug te storten. Dan zou je het gewoon binnen 3 werkdagen terug op je rekening moeten hebben.
     
  10. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Maar ja...wie heeft die handtekening gezet? Iemand die zomaar het pakje heeft aangenomen? Iemand van DPD zelf? Geen flauw idee.
     
  11. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dankjewel voor de link! Die had ik nog niet gevonden.
     
  12. BloemJK

    BloemJK Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Dat is aan de politie om uit te zoeken. Je hoeft zelf geen detective te spelen ;)
    Jij doet aangifte met wat jij weet. Namelijk dat DPD beweert dat jij getekend hebt, en jij dat weerlegt en hierbij aangifte doet van vervalsing.
    Met jou aangifte ga je naar Mango (stuurt kopie aangifte mee met brief) en eist per ommegaande je geld terug.
    Per ommegaande houdt in dat ze je geld terug moeten storten zodra ze je brief lezen. En als ik jou was zou ik hem aangetekend sturen.
     
  13. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dankjewel! Ga ik mee aan de slag.
     
  14. fee90

    fee90 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Nou zeg.. zoveel werk zou ik er echt niet van maken.

    Ik heb ooit gedoe gehad met een webshop die maar niet terugbetaalde. Toen ik heb iets gemaild in de trant:

    Na herhaaldelijk contact heb ik de terugbetaling nog steeds niet ontvangen. Het begint er op te lijken dat dit kwade opzet is van uw kant wat mij het vertrouwen in uw bedrijfs intenties compleet laat verliezen.

    Ik verwacht dat het bedrag van .. binnen drie werkdagen op mijn rekening staat en zal ik het uitbesteden aan mijn rechtsbijstandsverzekering. De gemaakte kosten hiervan worden op u verhaald.

    _

    Mailmet dikke excuses terug , dat het zeker geen opzet was blabla blabla maar de dag erna stond het wel op mijn rekening.
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou eerst per mail eisen dat ze je terug betalen binnen 5 werkdagen, doen ze dat niet, dan aangetekende brief dat ze je per ommegaande moeten terugbetalen.
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou kopietjes van het identiteitsbewijs van jou en je man maken (wel dingen afplakken) en mailen naar Mango, dat kunnen ze die mailen naar DPD zodat ze kunnen aantonen dat jullie er niet voor getekend hebben. Redelijke kans dat DPD dan inderdaad de claim toewijst aan Mango en jij je geld terugkrijgt.
    (Werk zelf in de logistiek en heb regelmatig bij DPD geclaimd en dit heeft regelmatig gewerkt. En zo niet, crediteerden wij altijd de klant).
     
  17. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dit heb ik inderdaad dus meteen gedaan. Om aan te tonen dat dat echt mijn handtekening niet is.
    Maar ik begreep vanmiddag dat mijn mail dus nog ongelezen stond :x
    Ze bellen vanavond.
     
  18. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38

    Inderdaad ik heb daar zelf goede ervaringen mee me een andere webshop! Ineens was her zo geregeld 😉
     
  19. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    ik zou ze een mail sturen met daarin dat dit te belachelijk voor woorden is en dat je kan nie waar zijn gaat mailen het programma ik denk dat het dan heel snel is opgelost en zou ook nog een vergoeding vragen voor alle ongemak en gemaakte telefoonkosten


    dat zou ik doen tenminste
     
  20. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    In jouw geval had ik ook geen aangifte gedaan. Maar in geval van TS is haar handtekening vervalst en wordt beweerd dat zij heeft getekend. Dat is hartstikke strafbaar en zou dus op zeker aangifte doen :)
     

Deel Deze Pagina