Zou wel een goed, en druk bezocht onderdeel worden, denk ik. Is er nog niet, maar misschien wel een goed idee.
Ik ben er zelf geen, toen die functie op mijn werk destijds geintroduceerd werd heb ik mij er wel in verdiept om te kijken of het iets voor mij was en heb destijds gezien wat diegene aan taken had. Wat wil je weten?
Tuc en Annekeruiter85, ik ben vooral benieuwd hoe een werkdag eruit ziet (op de kov en op de bso), wat voor taken je hebt, verschil in functie tov pedagogisch medewerkers, wat is je rol mbt de inspectie, dat soort dingen. Ik ben momenteel leerkracht in het po, ik heb dus enige pedagogische kennis
De pedagogisch specialist stond zelf ook op de groep. Maar had daarbij uren waarop zij "boventallig" stond. De pm'ers konden die inschakelen om te komen observeren, vragen stellen mbt tot een kindje of een situatie op de groep. Ze was verantwoordelijk voor het hele pedagogische klimaat op het kdv. Mbt de ggd inspectie en de audits voor de certificering en de controles daar om heen instrueerde en oefende diegene met de andere pm'ers. Het leek mij ontzettend leuk en interessant, maar bij ons was toendertijd de eis dat je 4 dagen werkte. 3 dagen op de groep en 1 als specialist. Ik weet niet of dat overal zo is, maar dit was de reden voor mij om het niet te doen.
Wij hebben op het werk pedagogische coaches... Die helpen met het vve programma, begeleiden de leidsters daarin Doen observaties op de groep, zorgoverleggen, overdrachten naar school die speciaal zijn Besteden aandacht aan de zorgkinderen Werken mee aan het hele beleid, denken mee over hoe we dingen kunnen verbeteren of kunnen oplossen. Organiseren ouderavonden met pm'ers samen dan.. En nog veel meer alleen dat kan ik zo even niet opnoemen