Ik ben op zoek naar iemand die in een meubel zaak werkt en banken verkoopt. Wij hebben 5 weken geleden 2 banken thuis gekregen van leen bakker. Al na 2 weken zat er aan de onderkant (overgang zijkant onderkant) een klein scheurtje in het (nep) leer. Enkele dagen later nog 1 en inmiddels al 3. We vermoeden door bv de stofzuiger die er langs af gaat (onze vorige bank heeft op die plek (zelfde hoogte zelfde stofzuiger) niks geleden na 12 jaar!) Het blijkt dus heel erg dun leer/stof. Contact op genomen met leen bakker en deze zeggen 'gebruiksschade' en willen niks voor ons doen. We hebben contact opgenomen met rechtsbijstand en hun adviseren een 'ingebrekestelling' brief op te stellen met daarbij een brief van iemand die onpartijdig is en zegt dat dit niet zo snel moet mogen. Gezien het binnen 6 maanden is geven ze ons veel kans van slagen. Deze persoon moet ik alleen zelf vinden. Mag via mail of persoonlijk. Diegene hoeft niet meer te doen dan dat via een foto te beoordelen en dat schriftelijk (mail) terug te sturen. Gewoon een medewerker is voldoende. Hoeft geen bedrijfleider oid te zijn. Iemand die ons zou willen helpen?? We wisten dat we geen bank van 5.000 euro kochten dus dat deze geen 15 jaar mee zou gaan, maar 2 weken moet niet mogen toch 😞
Zoek ook eens naar schadexperts. Die hoeven dus niet per se bij een meubelzaak te werken. Sterker nog, iemand die bij een meubelzaak werkt zal niet als onafhnkelijk/onpartijdig worden gezien. Je kunt ook verschillende antwoorden krijgen naargelang die werknemer werkt bij Leenbakker, Seats & Sofa's, Goossens, of een dure designerzaak... Nadeel is wel dat het laten beoordelen door een onafhankelijke schade-expert vaak op jouw kosten is... Ik begrijp trouwens niet dat de rechtsbijstandsverzekering geen eigen schade experts heeft...
Bedankt voor je reactie ladyxochi, ik denk dat ze juist vanwege de kosten dit geadviseerd hebben? Ik vroeg of hun iemand wisten in de buurt die dit kon doen maar dat was niet zo, mocht gewoon een medewerker zijn gaf ze aan.. Als niemand zich hier meld zal ik maandag nog eens terug bellen of er andere opties zijn, want zou ook niet zo goed weten bij wie ik aan moet kloppen..
Leenbakker is aangesloten bij CBW. Dit staat er op de site van CBW: * Is uw klacht gegrond? Dan dient de klacht binnen een redelijke termijn te worden opgelost. U kunt hierbij meestal uitgaan van de oorspronkelijke levertijd van het product.??Wanneer de klacht niet wordt opgelost kunt u contact opnemen met De Geschillencommissie, omdat u heeft gekocht bij een CBW-erkende winkel. Zij hebben deskundigen in huis die u klacht kunnen beoordelen en een rapport uitbrengen. Hierna wordt een bindend advies uitgebracht waar zowel u als de winkel zich aan moeten houden. Voor meer informatie kunt u kijken op https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/wonen