Heb je bijzonderheden? (Eigen zaak, nieuw huis, eerste kind?) dan kan het wel fijn zijn als er iemand meekijkt. Maar anders zou ik het gewoon zelf doen. Digitaal is het echt niet moeilijk.
Ik doe het sinds vorig jaar zelf, dat ging heel makkelijk. Halverwege vorig jaar hebben we gebruikt gemaakt van het KDV en BSO, toen zag ik dat het jaarlijkse inkomen van mijn man veel lager was ingeschaald dan normaal. Het is dus goed om alles te checken. Liever iets te veel te betalen dan achteraf nog een rekening krijgen. Voor dit jaar gelden de zelfde regels nog w.b. aangifte. Vanaf juni gaan beide kinderen naar een extra dag kdv en bso. Dit kan ik pas volgend jaar aangeven bij de belastingdienst. Toch vreemd dat het jaarinkomen van mijn man jaarlijks het zelfde is, ook zo naar boven kwam tijdens de aangifte maar op het moment dat we de kdv/ bso toeslag berekenden, zijn inkomen opeens veel lager lag (dus minder betalen). Gelukkig is dit aangepast en krijgen we, als het goed is, geen naheffing. Maar toch vreemd dat ze alles van je weten en hierin een flinke misser maken. In het andere geval, hadden we veel te veel toeslag gekregen waar we dan uiteindelijk een groot deel weer van moesten inleveren.
Als je idd geen bijzonderheden hebt dan zou ik hem ook zelf invullen. De eerste keren heb ik mijn vader (belastingambtenaar) mee laten kijken maar inmiddels doe ik het al paar jaar zelf.
Via buren hij komt uit Groningen en plannen het samen met de buren altijd in op 1 dag zodat hij ons om ste beurten kan doen op 1 dag. Erg blij met hem, levert goed werk 😬 Een financieel adviseur.
Heb je geen aftrekposten (bv eigen huis) waardoor je toetsingsinkomen lager is. Voor de toeslagen mag je namelijk je toetsingsinkomen pakken. En wat bedoel je met volgend jaar doorgeven dat je kinderen vanaf juni een extra dag naar de opvang gaan? Je kan dat aanpassen wanneer je wil. Maar goed, dit heeft niet echt iets met je belastingaangifte te maken Ik doe het de laatste jaren zelf, voor die tijd door de man van een collega laten doen en als ik er nu niet uit kom (hypotheek omgezet) ga ik naar onze financieel adviseur of ik vraag rond of mensen nog iemand weten.
Veel administratiekantoren doen ook vaak belastingaangifte voor hun klanten. Daar kun je ook op zoeken! Dat zijn vaak 1persoonskantoortjes en niet zo duur. Maar ik zou het geld besparen en gewoon zelf je aangifte doen. Mocht je hulp nodig hebben stuur maar PM
Ik ben zo 1-pers administratiekantoor, kantoor in Rdam en in Zeeland. Ik reken 20 voor de aangifte, 30 voor 2 personen. Mijn klanten komen vnl via-via binnen.
Als er iets geen reet voorsteld is het de belastingaangifte wel. 15 min is het klaar. Echt alles staat al ingevuld maar moet je alleen even checken. Als je een eigen bedrijf hebt etc is het vast wat lastiger maar zo niet, dan kan je het echt makkelijk zelf.
Wij doen het de laatste jaren ook gewoon zelf. Het gaat steeds sneller. Deze keer waren we binnen een kwartier klaar. 😁 Meer dan de helft staat al ingevuld, kwestie van even controleren.
Wij hebben ook een administratiekantoor en doen het dus ook voor veel klanten in de regio Twente, maar wij hebben zelfs mensen uit den haag en Apeldoorn Zwolle enz. Ik zou persoonlijk naar een administratie kantoor gaan die zijn vaak goedkoper als een accountant. Een accountant doet vaak helemaal niet zelf de aangifte, dat doet de fiscale afdeling, maar je betaald wel heel veel.
Er wordt hier als tip door iemand het lokale krantje gegeven, maar kijk daarmee uit. Iemand via via regelen klinkt leuk, scheelt vaak de nodige centen vergeleken met een accountantskantoor, maar jij blijft eindverantwoordelijk voor je aangifte. Als dat familielid of de viavia-voor-het-leuke-prijsje achteraf toch niet zo goed wist waar hij mee bezig was als gedacht, mag jij op de blaren zitten.
Doe het meestal zelf maar zijn een aantal zaken waarvan we dingen moeten invullen met hypotheek en bouwdepots. Huis gekocht in 2015 maar sommige dingen liepen door tot 2016 en toen nog een verhoging gekregen. Ook staat ons voorlopige teruggaaf 2017 te hoog waardoor we maandelijks teveel terugkrijgen en dit ws in 2016 ook hebben gehad. Dit aanpassen is bijna een hele aangifte doen geloof ik...
Ik werk er, dus kan het makkelijk zelf. Vorig jaar huis gekocht en ik was met 5 minuten klaar. Dit jaar doe ik ook weer mee aan de huba. Daarbij vullen studenten en belastingambtenaren gratis je aangifte in, mits je inkomen niet te hoog is. Een afspraak daarvoor maken kan via de belastingtelefoon