Ja je mag gelijk beginnen, dus als je 3-maal daags moet slikken, slik je nu de middag pil en vanavond de avond pil. Dus vandaag slik je er maar twee en vanaf morgen 3. Zo ben ik uiteindelijk ook begonnen met progynova. Was al een week aan het dubben wat ik zou doen en kwam er niet uit. Toen werd ik ineens ongesteld en moest snel beslissen en toen dacht ik ach sch*** ik slik t gewoon
Ja, klopt. In DD werken ze met een opbouwend schema. In NL heb je volgens mij de hele tijd dezelfde dosering. En in DD mag je stoppen als je 8 weken zwanger bent. Weet niet of dat nog verschilt met NL.
Ik heb intussen even gemaild met DD en kreeg super snel al antwoord. Ik vond het wel raar dat zij aangeven dat dit onderzoek ongeveer 250 euro kost... Toch een heel ander bedrag wat jij noemt! Daarnaast zou ik dan een intake (met kosten) moeten plannen, want dat is standaard bij een medische behandeling. Ik ga in overleg met mijn man! Zou sowieso wel wat tijd over heen gaan namelijk ivm wachtlijst van 4-6 weken, planning scratching in je cyclus en uitslag wat ongeveer 6 weken duurt.
Juffie, Ik denk dat dr Cuypers het niet voor niets adviseerd. Ik heb in het verleden ook progynova gebruikt toen ik nog in Nederland in behandeling was. Ik heb nooit de bijsluiters van de medicatie gelezen. Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt.
Ik had gisteren ook nog een 2 tal vragen gemaild aan dusseldorf. Kreeg eerst als antwoordt van een of andere assistente dat ze aangezien ik 2 vragen had een belafspraak had ingepland voor volgende week dinsdag.....Hallo bijna week wachten op een antwoord....Toen heb ik teruggemaild dat cuypers mij heeft gezegd dat als ik nog vragen had ik deze gewoon kon mailen....nou mooi niet dus. Ze mailde mij terug dat nieuw beleid is dat ze alleen maar dringende enkelvoudige vragen beantwoorden via mail en anders een telefoon gesprek inplannen.....De manier waarop ze communiceerde vond ik allerminst prettig en bijna een week wachten totdat je antwoord krijgt vind ik ook belachelijk. Daarbij komt nog dat ik weet dat ze bij een ander die ook 1 emmy wil laten terugplaatsen en bij hun halen ze er 3 uit de vriezer voor in de embryoscope en bij ons maar 2. Dus ik gaf aan er ook 3 te willen zodat ik meer kans heb dat er 1 over blijft op dag 5 maar dat deden ze niet.....De manier waarop daar gecommuniceerd wordt staat mij ff heel erg tegen er wordt gewoon niet 1 lijn getrokken dat vind ik erg raar. Ik heb besloten om voorlopig even niks meer te doen laat die 5 maar even lekker in de vriezer ik heb er nu niet de kracht en energie voor. Ik heb even rust nodig en afstand van de mmm
Ik had daar ook een aparte ervaring in. Mevr. Cuypers zei eerst tegen mij we ontdooien er 2 en plaatsen er 1 terug. De assistente die met mij de papieren en uitleg medicatie ging doen adviseerde om alle 5 te ontdooien (dit zou financieel beter zijn voor on zei ze) en de goed doorgegroeid overgebleven zouden dan weer de vriezer ingaan. Op de mail kreeg ik toen bericht dat er 2 de embryoscoop in gingen. Ik heb toen met ze gebeld en de persoon die ik toen sprak gaf aan dat ze er absoluut niet 5 gingen ontdooien omdat er niet teveel blastocystes van de wet in de vriezer mogen liggen. Bij de pogingen die volgden zijn er dan telkens 2 ontdooit en ik heb er eigenlijk verder ook niet meer naar gevraagd.
Juffie; denk dat je er goed aan doet. Als het niet goed voelt nu een tp te hebben moet dat zeker niet doen!
O jakkie, Juffie. Niet leuk. Ik heb ook weleens dat iemand in DD aan de telefoon nogal hoekig communiceert. Ik denk dan altijd: ik bel niet voor m'n lol, en ze verdienen er dik aan, laten ze dan tenminste een beetje vriendelijk zijn. Maar je hebt niet altijd zin om te strijden. Dus kies nu vooral voor jezelf, Juffie. Even rustig aan.
Tja Juffie, volgens mij kunnen ze mailtjes niet declareren en een 'telefonisch consult' wel... Het blijft een privé-kliniek he!? Kan me je irritatie voorstellen, en helemaal omdat je er nu voor moet betalen en dan nog langer moet wachten ook...
Een dergelijk verhaal werd mij ook verteld, teveel ingevroren blasto's, dus max 2 embryo's in de scope. Wat schetste onze verbazing toen er 4 embryo's in de scope waren gezet....! Ben benieuwd wat het beleid is idd...
@Juffie26 Belachelijkdat je niet met je vragen terecht kunt. Zij zouden toch moeten weten hoe gevoelig de mmm ligt. Betekent dit dat je niet met de progynova bent begonnen? dapper hoor om zo'n keus te maken, dan zal het je wel hoog zitten. Een beetje rust kan sowieso geen kwaad. Als ik straks een keer 2 vragen heb, dan mail ik eerst 1 vraag en als ik daar dan antwoord op heb dan mail ik m'n andere vraag
Hallo dames, Ik weet dat ik hier niet hoor. Ik ben zo benieuwd of er iemand zwanger is geraakt met gonal F en utrogestan en asprine
Dat vind ik ik dus ook belachelijk Hoe ze met mij gecommuniceerd hebben. Ik heb wel vaker 2 x gemaild omdat me nog iets inviel nooit een probleem en nu ineens wel... Ik moet zeggen dat ik ze wat dat betreft communicatie en klantvriendelijkheid en bereikbaarheid niet vooruit ving gegaan ten opzichte van 5 jaar geleden. Zou je eens moeten doen inderdaad 2 keer mailen met een vraag kijken wat ze dan zeggen..... Volgens mij doen en zeggen ze daar allemaal wat anders, ik heb wel vaker het gevoel dat ze daar niet allemaal dezelfde lijn trekken....
Ja ik kreeg vandaag ook ineens een rekening van een telefonisch consult, ik moest er wel om lachen eigenlijk want het enige wat ze me vertelde aan de telefoon was dat ik werd geadviseerd een scratching te doen en dat ik daar via de mail info over zou krijgen, en dat was niet eens de arts zelf.
Ik dacht ook meteen ja voor een telefoon te kunnen jullie zeker geld vangen en voor mails niet. Daarbij vind ik het dan ook absurd dat je vervolgens dat week moet wachten op dat telefoontje om antwoorden te krijgen op je vragen allerminst prettig vinden ik. Het fijne gevoel wat ik in 2011/2012 had bij scholtes ervaar ik nu echt minder. Ze zijn groter geworden en kunnen het volgens mij niet echt handelen allemaal. Dit kreeg ik vandaag als antwoord. "Naar aanleiding van de vele mails die wij binnen onze service afdeling ontvangen, hebben wij nogmaals overleg gehad met onze artsen Dr WJ Cuypers en Dr N. Cuypers. Het beleid is dat enkel urgente (enkelvoudige) vragen dezelde dag worden beantwoord. Indien er meerdere vragen zijn dan plannen we hiervoor een telefonisch consult in van max 10 min. of een persoonlijk gesprek van een half uur"
Ik snap opzich wel dat ze onderscheid maken tussen verschillende vragen. sommige vragen kunnen met een simpel antwoord worden beantwoord en sommige antwoorden roepen weer nieuwe vragen op en die kun je dan beter telefonisch bespreken. Alleen een beetje jammer van de aanvulling dat een telefonisch gesprek max 10 min mag duren. niet echt toegespitst op hun klanten die uit NL komen en niet voor een halfuurtje overleg helemaal maar DD willen rijden. @Juffie26 als je dit echt zo ervaart dan vind ik dat je dit gerust kunt zeggen tegen 1 van de artsen een beetje feedback kan nooit kwaad.