Herkenbare acties, helaas! Wij hadden heel lang dezelfde pakketbezorger, echt een topvent, altijd netjes, zou nooit zelf tekenen voor iets, laat staan iets zomaar voor de deur droppen ofzo. Maar hij was niet snel genoeg volgens PostNL... dus ze hebben hem nu wijken afgenomen, daardoor hebben wij een andere bezorger; mega gehaast, belt aan alsof de wereld vergaat, is na 10sec ook al bij de buren aan het aanbellenen weer 10sec later is hij weg. Nooit een briefje als iets bij de buren ligt ofzo. Vorige week had hij zelf even mijn handtekening gezet en iets door de bus geduwd - half, want de andere helft paste niet... en ik was gewoon thuis! Zo hoort het niet, maar als ik onze vorige pakketbezorger moet geloven is dit precies waar PostNL om vraagt; het moet allemaal super snel voor heel weinig geld, dan krijg je slordige bezorgingen
Oh hier ben ik heel simpel in. Postbode, er is gemeld dat mijn pakketje geleverd is en ik heb het niet. Los het maar op. Hetzelfde gebeurde hier met een nieuwe mobiele telefoon. Postnl heeft het even heel heet gehad. Er stond een onbekende handtekening bij, een verkeerde naam en hij was voor op mijn deurmat gelegd (waar ik hem wel gevonden heb, maar dat heb ik niet gemeld). De postbode is gehoord en die werd erg zenuwachtig en heeft gemeld dat hij niet meer wist hoe en wat hetbwas geweest. Toen heb ik maar geneld dat ik het pakketje zelf op mijn deurmat gevonden heb en de handtekening dus door de postbode zelf gezet moest zijn. Heb hem daarna nooit meer gezien.
Bij mij is een aangetekende zending van €600,- laatst door het PostNL pakketpunt meegegeven aan een wildvreemde, die iets kwam afhalen voor haar buurvrouw met een achternaam die een klein beetje leek op mijn naam. Het afhaalbewijs lag bij mij thuis. Legitimatie is wel gescand maar niet gecontroleerd op naam. Afleveren bij een pakketpunt is dus ook schijnzekerheid tegenwoordig...
Het is heel lomp wat er gebeurd. Maar bezorgen is ook echt uitbuiting. De tijd die ervoor staat is lang niet genoeg. Ik heb al vrij snel bedankt voor een baantje bij post nl en bij dhl heb ik na enkele dagen keren ontslag genomen. Veel gebeurd in eigen tijd. Bij dhl was het zelfs zo dat er bijna geen compensatie was (en ook nog eigen auto gebruik) en standaard dagen van 12 uur zonder pauze waardoor ik heel flauw door moest rennen en reiden. Op een warme dag werd het mij teveel, heb ik alles terug gebracht en ontslag genomen.
Wil je hier serieus aangifte van doen? Heb je tijd te veel en verveel je je heel erg ofzo? Vaak is er 1 vaste bezorger in een wijk. Als het je heel hoog zit zou ik persoonlijk hem/haar gewoon aanspreken en vragen dit niet meer te doen.
Ik had bij het postnl punt dat mijn vader het pakket had meegekregen. Er lagen 2 pakketjes met dezelfde achternaam. 1 van mij en dus 1 voor mijn ouders. De medewerker benoemt het. Mijn vader zegt geef ze allebei maar 1 zal er wel van 1 van mijn dochters zijn en ze geeft het zo mee zonder te checken. Terwijl er om mij heen sowieso nog 2 gezinnen met dezelfde achternaam wonen. Nu kwam ikzelf nadat mijn vader getekend had binnen lopen en heb ik deze medewerker wel even duidelijk gemaakt dat dit zo niet kan
Ik ben van mening dat als je als postbezorger niet op de juiste manier de pakketjes kan bezorgen, je dan een ander beroep moet kiezen. Daar hoeft de ontvanger niet de dupe van te worden. Rij je altijd extra uren omdat er steeds meer pakketjes bezorgd moeten worden, dan moet je dat bij post.nl melden en zorgen dat er een 2e chauffeur op de route komt. Het lijkt mij dat post.nl ook weet dat er tegenwoordig veel meer zaken online worden besteld wat dus leid tot veel meer pakketjes en dus meer werk. Helaas spelen ze daar niet op in waardoor veel pakketjes veel te laat worden bezorgd.
Ja je kan aangeven dat je het te druk vind... denk je dan echt dat ze nog iemand anders gaan aannemen....? Voor jou 10 anderen hoor... dus je kan klagen...dan heb je gewoon geen baan meer
De postbezorgers (zzp'ers krijgen per pakket een zeer laag bedrag, denk aan €0,50-€0,75 daar moeten nog de hoge kosten ervan af. Om aan het minimum loon te komen, moeten ze heel veel pakketten afleveren. Vandaar dat ze wel genoodzaakt om alvast te tekenen voor ontvangst. Ben je niet thuis, dan moeten ze nog een keer langskomen, en die rit wordt niet vergoed) De werknemers: die moeten zoveel pakketten afleveren per uur/dag. Wat je eigenlijk niet kan halen. Bij ups moeten ze 250 pakketten per dag afleveren. Dat is nog geen 2 min per pakket, en dan moet je ook nog naar het adres rijden. We woonden voorheen in een klein dorp, de pakketbezorger (zzp) wist precies waar hij het pakket kon neerleggen. Gewoon netjes afgesproken. Nu wonen we in een grote stad, op een bovenetage. Eer ik beneden bent, dan is hij allang weg. Schijnbaar een werknemer vermoed ik zo. De opmerking, geef het maar af bij de buren, is niet blijven hangen. Nu duurt het 2 dagen voordat ik het kan ophalen. Jammer, maar ik snap het wel
Ooh dat zou heel goed kunnen hoor, maar dan hoeven wij als ontvanger daar toch niet de dupe van te worden?
Maar je kiest toch zelf voor dit beroep?? Daarbij blijft het wettelijk niet toegestaan om als postbode/pakketbezorger voor iets te tekenen wat niet aan jou geadresseerd is, ongeacht hoe druk je het hebt of ongeacht hoe weinig je ervoir betaald krijgt.
Nee tuurlijk niet, maar je zegt zo simpel dat er aangegeven moet worden dat het te druk is en er een 2e op de route moet komen, zo werkt het niet haha
Qua te laat bezorgen is het ook niet de schuld van de bezorger (tenzij hij heel traag is natuurlijk haha ), maar iets waar post.nl beter op in moet spelen. Zeker in deze tijd waarbij er zoveel meer online besteld wordt dan bijv 5 jaar geleden.
Ja maar weet je, zo werkt het vaak gewoon niet... ik doe het nl zelf ook Je moet gewoon opschieten.... en als je elke keer te laat ben krijg je gewoon op je flikker en voor jou 10 anderen
Nou dan moet onze bezorger flink over zijn klote krijgen aangezien de laatste 10 pakketten allemaal ruim 3 uur later zijn bezorgd dan aangegeven.
Wonen in een dorp zegt helemaal niks. De bezorgers weten dat we van 4 huizen aannemen zonder problemen. Regelmatig neem ik voor die huizen wat aan en dat heb ik ook aangegeven dat het kan. Maaaaaar wanneer je inde tuin aan het werk bent en ze je dan roepen of ze een pakketje aan willen nemen is al vreemd.zekerals hij dan zegt ja ik zag dat je in de tuin aan het werk bent. Hij heeft dus door het keukenraam gekeken of ik er ben om vervolgens dus achter aan te kloppen gaat me echt te ver. Het was niet eens voor mij. De zelfde persoon heeft al tot 2 keer toe een pakketje over de schutting laten vallen bij de buren. We hebben verschillende pakketbezorgers en gelukkig is er1die altijd netjes is en je altijd vriendelijk bedankt voor het aannemen.
Hier vorige week ook een mobiele telefoon geleverd toen wij niet thuis waren. Was achterop de auto onder onze carport gelegd en bezorger had er zelf voor getekend. Heb een mail naar postnl gestuurd.