Dat is nieuw voor mij, ik krijg alles altijd 4 weken na het verzonden is binnen Staat bij een product ook levertijd trouwens bijvoorbeeld 15-32 dagen
Dit is altijd al zo geweest. Het kan binnen een week of 3 / 4 binnen zijn maar het kan ook zeker wel een week of 12 duren. Het ligt aan zoveel verschillende factoren, de verzendmethode, de douane, de bezorgdienst in Nederland dus ik zou mij niet al te veel focussen op die 3/4 weken.
O dat wist ik niet, na toch bijna 2 maandag dacht ik, ik open zelf maar een dispute. Er stond ook niet duidelijk dat mn bestelling was geannuleerd, alleen t vervoer.
Ah oké. Dan zal dat misschien het verschil hebben gemaakt ja. Als de verkoper het geannuleerd heeft dan heb je meestal met een week a 2 weken je geld terug. Dan staat er ook bij tracking seller canceld your order
Ik zou sowieso altijd eerst even de verkoper een berichtje sturen met de vraag hoe het zit en of het wel klopt wat er in de tracking staat, er staat vaak informatie in die niet eens klopt. Kun je het beter met de verkoper op die manier oplossen dan dat je meteen een dispute opent.
Klopt. Eerst contact opnemen met de verkoper zelf. Kom je er niet uit, dan dispute openen. Is hetzelfde als in Nederland. Als je daar iets koopt wat niert goed is, hol je ook niet meteen naar het hoofdkantoor, maar probeer je er eerst uit te komen met de winkel zelf. En inderdaad kan levering 12 weken duren helaas. Daarna mag je actie ondernemen. Er zijn mensen die te pas en onpas veel te snel een dispute openen. De betreffende winkel krijgt dan een slechte naam of wordt zelfs gesloten terwijl je bestelling nog zat geleverd kan worden! Gelukkig heeft Ali besloten dat aan te pakken. Open je (te vaak) als koper zijnde ten onrechte een dispute, dan loop je de kans als koper een slechte beoordeling te krijgen en zelfs niet meer op Ali te kunnen bestellen.
Even een vraagje aan de mensen die wel eens geld terug hebben gekregen. Krijgen jullie dat gewoon weer op jullie eigen bankrekening gestort? Ik heb het 1x gehad dat iets niet meer leverbaar was en toen wilde de verkoper het geld terug storten maar daarvoor wilde hij een paypal rekening hebben waar hij het op terug kon storten. Maarja, die heb ik dus niet. Mijn eigen rekening kon volgens hem niet. Uiteindelijk ging het maar om 1 euro ofzo dus heb er iets anders in zijn winkel van uitgezocht, maar vraag me toch af of dit normaal is.
Ik heb in al die tijd maar een keer iets niet ontvangen. Eerst nog de protection (laten) verlengen en tegen het einde ... oh ik weet het niet meer zeker of ik nu een dispute heb geopend of dat ik de verkoper een bericht heb gestuurd.... maar in ieder geval had ik binnen een zeer korte periode het geld op mijn rekening staan. En qua verzendtijd: het varieert echt zo ontzettend veel. Soms verwacht ik een artikel pas over vier weken en heb ik het met een week in huis en andersom duurt het soms echt de volle 'Protectiontijd' Ik heb betaald via IDeal, en ik kreeg het geld zonder al te veel moeite ook rechtstreeks op mijn bankrekening terug. Maar zoals hierboven genoemd, ik weet niet meer of t via dispute (dus ALI rechtstreeks) of met de verkoper is geregeld.
nog nooit gehad, ze komen bij mij altijd per post. Maar wel vaak een paar dagen later dan dat het pakketje er al ligt, daar ben ik wel achter
Er zijn inderdaad verkopers die alleen terug storten op PayPal. Gewoon even aangeven dat het geen optie voor je is om een PayPal aan te maken en dat je het gewoon op je eigen rekening wilt hebben. Vaak kun je wel tot een oplossing komen samen met de verkoper. Sommige verkopers hebben het zelfs in hun advertentie voorwaarden staan '' Only Refund with Paypal '' altijd goed opletten dus.