Verzending postnl, wie is aansprakelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rizzoli, 6 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Onlangs heb ik iets verkocht via fb. De koper heeft de keuze gehad welke verzenddienst en koos voor postnl.
    Het pakket is verstuurd en bezorgd zag ik via de t&t.

    Nu heeft de koper aangegeven niks te hebben ontvangen en ook geen pakketjesman aan de deur te hebben gehad terwijl ze wel thuis was op het opgegeven tijdstip.
    De buren hebben ook niks ontvangen.

    Ik heb postnl een onderzoek laten instellen; conclusie is dat het echt bezorgd is op het juiste adres volgens hun.

    Mijn vraag is nu dus, hoe verder? Ik heb het netjes verstuurd, maar de koper blijft volhouden niks te hebben ontvangen. Ik heb het geld hard nodig, dus zomaar terugstorten gaat niet.

    Graag jullie tips
     
  2. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Lastige situatie! Ik zou eerlijk gezegd ook het geld niet zomaar terug storten, heeft ze ook geen briefje in de brievenbus gehad? Want als ze de deur niet open heeft gedaan en post nl zegt het wel te hebben bezorgd ligt het misschien ergens in de tuin? Dat lees je vaak genoeg, alleen doen ze dan meestal wel een brief door de brievenbus!
     
  3. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    De verzender is verantwoordelijk voor de verzending.
    Heb je het met track&trace laten bezorgen?
    Want dat is je enige houvast, anders zou ik toch in gesprek gaan voor een oplossing om tegemoet te komen qua kosten.
     
  4. spinnie1978

    spinnie1978 Actief lid

    17 feb 2009
    358
    22
    18
    De koper heeft zelf de keus gehad om het evt aangetekend te verzenden kost iets meer naar dan is het pakket verzekerd tot max 500 euro. Als jij een kopie verzendbewijs kan geven aan de koper,is het jammer voor de koper maar dan hoef jij niks terug te betalen. Dit vind ik het risico van de koper.
     
    nizzie86 en Athina vinden dit leuk.
  5. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    De koper woont in een flatgebouw, dus geen tuin waar het in zou kunnen liggen.
    Het is met track and trace bezorgd ja
     
  6. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk weer zo eentje die net doet dat ze het niet onvangen hebben en het geld weer terug willen hebben..

    Ik maakte altijd een foto van het bonnetje wat je krijgt als je het verzend. Dat stuurde ik dan naar de koper. Gewoon om dat gezeur voor te zijn.
     
    1BB vindt dit leuk.
  7. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Kan het niet zijn dat een buur uit die flat het aangenomen heeft?
     
  8. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    ze zegt het bij de buren nagevraagd te hebben
     
  9. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ik heb het bonnetje gewoon hier. Vind het ook nogal wat om iemand voor leugenaar uit te maken, maar ik heb het netjes verstuurd met de bezorgdienst die zij heeft gekozen
     
  10. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ze kan zelf contact opnemen met PostNL over waar het pakket gebleven is.

    Ze heeft het t&t nummer.
     
  11. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    Lekker laten gaan je heb het bonnetje laten zien met bewijs dat het verzonden is meer lan je niet doen.
    Krijg eerdwr het gevoel alsof je met een oplichter te maken heb.. zeker omdat tnt zegt dat ze het hebben afgeleverd
     
    fanona en Zara75 vinden dit leuk.
  12. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Als verzender ben jij degene die een onderzoek bij post nl moet starten. Dit heb je netjes gedaan en die geven aan na onderzoek dat het op huisadres van de koper afgeleverd is.

    Hiermee vervalt voor jou de verantwoordelijkheid. Jij hebt netjes bij post nl een onderzoek gestart en navraag gedaan .Wil de koper geld terug dan had hij voor verzekerd verzenden moeten kiezen met handtekening.
     
    Rizzoli en Athina vinden dit leuk.
  13. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik denk ook een oplichter overigens. Je kunt netjes aan het beheer van de verkoop site laten zien dat jij het verzonden hebt door het bewijs bonnetje, dus probeer het naast je neer te leggen.
     
  14. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik zou het geld ook niet terugstorten, je kan bewijzen dat je het verstuurd hebt, dus ik vind niet dat jij nu nog verantwoordelijk bent.
     
  15. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mijn moeder heeft het ook eens gehad. Iets verkocht en opgestuurd. De koper hield bij hoog en laag vol dat het pakketje niet aangekomen was. Het was via mp gegaan en er was met paypal betaald. Mp stelde de koper in het gelijk dus mijn moeder was haar product en het geld kwijt. Sindsdien verstuurde ze alles aangetekend. Dat is al wel een aantal jaar geleden
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Als particulier is verzenden wat mij betreft risico koper. Dat zet ik er ook altijd bij. Ik verstuur alleen met track en tracé en daarmee houdt mijn verantwoordelijkheid op.

    Ik denk ook aan een oplichter en zou zeker geen geld terug storten. Jij hebt het bewijs dat je het verzonden hebt en daarmee zou het voor mij klaar zijn. Jammer dan, had ze het op moet komen halen of verzekerd moeten laten verzenden.
     
  17. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
  18. Wat heb je verstuurd, wat was het bedrag?

    Misschien voor hun ook enorm veel geld.

    Het is altijd een risico.

    Ik denk dat ik uit netheid de helft had teruggestort.
     
  19. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik ben altijd van mening dat de koper hier in verantwoordelijk is. Ik geef dit ook altijd aan als ik iets verkoop, ik geef ze dan ook altijd de keus of ze het via de gewone post of via de pakket post willen. Alles op eigen risico. Iedereen kan wel zeggen dat ze het niet hebben ontvangen en op die manier hun geld terug vragen, ik zou dat in ieder geval niet doen. Jij hebt het bewijs van verzending dus ik zou mijn handen er vanaf trekken.
     
  20. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Jij hebt je bewijs en je best gedaan en nu is het jou woord tegen die van haar. Ik zou niks terugsturen. Vertrouw niks meer gezien ik zo vaak belazerd ben ( en nu dus van geleerd heb)
     

Deel Deze Pagina