Onlangs heb ik iets verkocht via fb. De koper heeft de keuze gehad welke verzenddienst en koos voor postnl. Het pakket is verstuurd en bezorgd zag ik via de t&t. Nu heeft de koper aangegeven niks te hebben ontvangen en ook geen pakketjesman aan de deur te hebben gehad terwijl ze wel thuis was op het opgegeven tijdstip. De buren hebben ook niks ontvangen. Ik heb postnl een onderzoek laten instellen; conclusie is dat het echt bezorgd is op het juiste adres volgens hun. Mijn vraag is nu dus, hoe verder? Ik heb het netjes verstuurd, maar de koper blijft volhouden niks te hebben ontvangen. Ik heb het geld hard nodig, dus zomaar terugstorten gaat niet. Graag jullie tips
Lastige situatie! Ik zou eerlijk gezegd ook het geld niet zomaar terug storten, heeft ze ook geen briefje in de brievenbus gehad? Want als ze de deur niet open heeft gedaan en post nl zegt het wel te hebben bezorgd ligt het misschien ergens in de tuin? Dat lees je vaak genoeg, alleen doen ze dan meestal wel een brief door de brievenbus!
De verzender is verantwoordelijk voor de verzending. Heb je het met track&trace laten bezorgen? Want dat is je enige houvast, anders zou ik toch in gesprek gaan voor een oplossing om tegemoet te komen qua kosten.
De koper heeft zelf de keus gehad om het evt aangetekend te verzenden kost iets meer naar dan is het pakket verzekerd tot max 500 euro. Als jij een kopie verzendbewijs kan geven aan de koper,is het jammer voor de koper maar dan hoef jij niks terug te betalen. Dit vind ik het risico van de koper.
De koper woont in een flatgebouw, dus geen tuin waar het in zou kunnen liggen. Het is met track and trace bezorgd ja
Waarschijnlijk weer zo eentje die net doet dat ze het niet onvangen hebben en het geld weer terug willen hebben.. Ik maakte altijd een foto van het bonnetje wat je krijgt als je het verzend. Dat stuurde ik dan naar de koper. Gewoon om dat gezeur voor te zijn.
Ik heb het bonnetje gewoon hier. Vind het ook nogal wat om iemand voor leugenaar uit te maken, maar ik heb het netjes verstuurd met de bezorgdienst die zij heeft gekozen
Lekker laten gaan je heb het bonnetje laten zien met bewijs dat het verzonden is meer lan je niet doen. Krijg eerdwr het gevoel alsof je met een oplichter te maken heb.. zeker omdat tnt zegt dat ze het hebben afgeleverd
Als verzender ben jij degene die een onderzoek bij post nl moet starten. Dit heb je netjes gedaan en die geven aan na onderzoek dat het op huisadres van de koper afgeleverd is. Hiermee vervalt voor jou de verantwoordelijkheid. Jij hebt netjes bij post nl een onderzoek gestart en navraag gedaan .Wil de koper geld terug dan had hij voor verzekerd verzenden moeten kiezen met handtekening.
Ik denk ook een oplichter overigens. Je kunt netjes aan het beheer van de verkoop site laten zien dat jij het verzonden hebt door het bewijs bonnetje, dus probeer het naast je neer te leggen.
Ik zou het geld ook niet terugstorten, je kan bewijzen dat je het verstuurd hebt, dus ik vind niet dat jij nu nog verantwoordelijk bent.
Mijn moeder heeft het ook eens gehad. Iets verkocht en opgestuurd. De koper hield bij hoog en laag vol dat het pakketje niet aangekomen was. Het was via mp gegaan en er was met paypal betaald. Mp stelde de koper in het gelijk dus mijn moeder was haar product en het geld kwijt. Sindsdien verstuurde ze alles aangetekend. Dat is al wel een aantal jaar geleden
Als particulier is verzenden wat mij betreft risico koper. Dat zet ik er ook altijd bij. Ik verstuur alleen met track en tracé en daarmee houdt mijn verantwoordelijkheid op. Ik denk ook aan een oplichter en zou zeker geen geld terug storten. Jij hebt het bewijs dat je het verzonden hebt en daarmee zou het voor mij klaar zijn. Jammer dan, had ze het op moet komen halen of verzekerd moeten laten verzenden.
Dit zegt het Juridisch Loket hierover (geldt ook voor verkoop via fb): https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/miskoop-marktplaats Het hangt dus af van wat in de advertentie stond en wat jullie hebben afgesproken.
Wat heb je verstuurd, wat was het bedrag? Misschien voor hun ook enorm veel geld. Het is altijd een risico. Ik denk dat ik uit netheid de helft had teruggestort.
Ik ben altijd van mening dat de koper hier in verantwoordelijk is. Ik geef dit ook altijd aan als ik iets verkoop, ik geef ze dan ook altijd de keus of ze het via de gewone post of via de pakket post willen. Alles op eigen risico. Iedereen kan wel zeggen dat ze het niet hebben ontvangen en op die manier hun geld terug vragen, ik zou dat in ieder geval niet doen. Jij hebt het bewijs van verzending dus ik zou mijn handen er vanaf trekken.
Jij hebt je bewijs en je best gedaan en nu is het jou woord tegen die van haar. Ik zou niks terugsturen. Vertrouw niks meer gezien ik zo vaak belazerd ben ( en nu dus van geleerd heb)