Goedenavond! Wie kan/wil mij informatie geven hoe het zit met HRM/personeelszaken bij een huisartsenpraktijk? Op internet kan ik er ontzettend weinig over vinden. Het lijkt (voor wat ik tegen kom) dat de huisarts(en) het zelf doen? Werkt er iemand bij een huisartsenpraktijk en kan mij vertellen hoe het in zijn werk gaat? Ik werk zelf in kliniek. Wil ook in de zorgsector blijven alleen dichter bij huis en wil mij verder ontwikkelen/opleiden op het gebied van P&O/HRM. Een huisartsenpraktijk lijkt mij een leuke omgeving en (naar mijn idee) lijkt het op mijn huidige baan. Ik ben benieuwd! Liefs
Mijn man werkt in een grote huisartsenpraktijk, maar na mijn weten doen ze dit zelf. Kan het morgen eens voor je navragen. Hij heeft een management curcus gedaan en daar zat ook een deel personeelsmanagement bij in.
Dat wordt inderdaad intern geregeld, zelfs bij de grote praktijken. Zelf werkte ik zo'n 3 jaar geleden bij de toenmalige grootste of een na grootste praktijk van Nederland en ook daar werd alles intern geregeld.
Vanuit de zorgverzekering is er voor elke huisartsenpraktijk op basis van het aantal patiënten een bedrag beschikbaar voor een manager in een huisartsenpraktijk. Ik heb bij 3 praktijken gewerkt inmiddels, en in alle praktijken was een praktijkmanager.
Geen idee hoor, maar ligt dat ook niet aan wie de grootste zorgverzekering in de regio is en waarmee je de jaarlijkse contracten afspreekt?
Heel graag! Dank je wel ☺️ Het is vrij uiteenlopend lees ik.. hmmm.. Ik zou denken waar is dan die eventuele vertrouwens persoon? En heeft hij/zij daar dan tijd voor?
Ik heb het idee dat er steeds meer HR managers zijn die aan hele kleine organisaties als bedrijfjes en diensten geven. Deze personen werken dan vaak vanuit huis en zijn bijvoorbeeld gem een paar uur per week beschikbaar voor elke bedrijfje. Ze werken dan dus als ZZ pr. Is dit misschien iets voor je?
Ja ik weet dus niet of ik echt een manager wil zijn.. of dat te combineren is met mijn gezin en of ik die volledige verantwoordelijkheid wil voor het lopen van het bedrijf.. ik denk meer dat ik een functie eronder wil. Wel met verantwoordelijkheden (grote) maar eind verantwoordelijk weet ik niet..
Ik heb een advieskantoor en mijn klanten zijn voor het grootste deel huisartsen. Wij doen een heel stuk personeelszaken voor hen (loonadministratie, contracten, ziektetrajecten, pensioenzaken regelen enzo). Het aannemen en gesprekken voeren doen ze wel zelf. Alleen in de echt grote groepspraktijken is vaak wel een praktijkmanager aanwezig, die dan ook vaak een groot deel van de personeelszaken op zich neemt. Wel meestal in nauw overleg van de huisartsen zelf, want die betalen ervoor, dus die willen ook wel wat inspraak houden. Dus ik zou dan kijken naar grote praktijken en een functie als praktijkmanager.
Ik heb in diverse praktijken gewerkt. Soms hebben de assistenten extra taken zoals planning, financiën en personeel. In mijn laatste praktijk waar ik gewerkt heb was de vrouw van de huisarts praktijkmanager. Zij deed de planning, verlof, sollicitaties etc. Maar ook eindverantwoordelijk voor allerlei dingen in en om de praktijk. Ik weet niet wat voor achtergrond je hebt. Maar als je verpleegkundige bent staat men te springen om praktijkondersteuners, met name op gebied van ouderenzorg / hart -en vaatziekten en diabetes.
Aicirtap, wij komen elkaar ook overal tegen he haha! En wauw ik zie dat je zwanger bent gefeliciteerd meid! Het is je echt gegund!! Ik heb nog geen achtergrond op het gebied van huisarts oid. Ben in het verleden kraamverzorgster geweest maar dat is denk inmiddels 10 jaar geleden. nu werk ik in een kliniek maar heb daar drie functies..
Hihi ja dat klopt Bedankt! Morgen alweer 12 weken Wat voor functies doe je nu? Kan ik misschien even meedenken
Wauw! Toch gelukt nog super fijn voor je meid! Ben lang niet op zp geweest dus had het ook niet meegekregen Management Assistent maar ook daar geen diploma in.. Allemaal hartstikke leuk om bij bedrijven door te groeien maar een diploma heb ik daardoor niet. Alleen ervaring en tegenwoordig willen ze beiden :O