Ja, dat vind ik ook zo gek. En dat ze in hun brief schreven dat we 'zoals we weten' een schuld hebben en ze ons al een heleboel brieven hebben gestuurd. Dat is gewoon niet zo. We weten van geen schuld en hebben geen brieven gehad.
Je hebt alle recht op verduidelijking en daar heb je netjes om gevraagd. Aangezien je hier nog geen reactie op hebt ontvangen hoef je niets met de uiterste betalingsdatum, de bal ligt nog bij hen om met gegevens te komen. Wat vervelend voor jullie zeg. Ik zou er ook erg onrustig van worden.
Maar KPN geeft zelf aan dat er geen schulden zijn, dan heb je toch geen achterstand en dan weet je zelf toch al dat het geen zuivere koek is? Gewoon niet betalen en je geen zorgen maken over de betaaldatum.
Ja, maar ik heb geen idee of ze gegevens zo lang bijhouden daar en of die schuld niet uit hun boeken verdwijnt als ze het verkopen aan een incassobedrijf. Ik wist toen nog niet dat het van zeven jaar geleden zou zijn.
Zou helemaal niks betalen. Ik zou KPN vragen of zij per brief aan jou willen bevestigen dat je geen openstaande schuld hebt en een kopie hiervan doorsturen aan dat incassobureau. Laat je niet opjagen. Dreigen doen ze al snel. Laten ze inderdaad maar met bewijzen komen.
KPN geeft aan dat je geen schuld hebt, je geen termijn achterloopt, je krijgt een brief van een bureau die aangeeft dat je een schuld bij KPN hebt... Hoe duidelijk wil je het hebben? Volgens mij een gevalletje bang maken met niets...
De techniek van 'zoals we weten' is wat mij betreft een bekende oplichterstechniek. Proberen ze de verantwoordelijkheid bij jou neer te leggen, zodat je in de paniek schiet en snel maar betaalt, want 'tja je bent wel eens vergeetachtig en het is al zo lang geleden..' Als de dit al bij 10 mensen lukt à €500 is het wel easy money natuurlijk!
Kom op... maak je niet zo druk en loop jezelf niet zo gek te maken. Als KPN zegt dat er geen schuld is is er geen schuld
Dit soort dreigementen kregen we bijna wekelijks toen we ons net bij de kvk hadden ingeschreven. Niet op reageren. Zeker niet betalen. Vaak zijn de bedragen niet te hoog zodat mensen toch betalen om er maar vanaf te zijn. Een incassobureau heeft trouwens vaak geen deurwaarders in dienst. Meest van de tijd zijn deze mensen die zich voordoen als deurwaarder vanuit incassobureaus niet eens deurwaarders Niet te druk maken en zeker niet teveel energie instoppen.
Incassobureaus hebben géén inzage in BRP. Die moeten het dus doen met laatst bekende adres. CJIB communiceert NOOIT via e-mail dus goed dat je er niks mee gedaan hebt . Dit lijkt me inderdaad het verstandigst! En probeer van KPN zwart op wit te krijgen dat er geen schuld is en dat het incassobureau niet door heb is ingeschakeld. Kun je mooi aan ze toesturen .
Toen ik me inschreef stond er in een brief dat we nog 1 kans hadden om te betalen en als we niet binnen 5 werkdagen betaalden, ging de hele zooi naar de rechter. We zouden een schuld hebben bij ziggo. Ook van jaaaaaaren geleden. Probleem was alleen dat ik nooit bij ziggo heb gezeten. Dit ook doorgegeven aan ze en nooit weer wat van gehoord. Ik zou idd bewijs vragen van KPN dat er geen schuld is en dat doorsturen. Laat ze maar met bewijzen komen. Anders niks mee doen.
Laat je niet bang maken hoor!! Ik zou er niet eens tijd in gestoken hebben! Als je echt een schuld bij een bedrijf als KPN hebt komen ze daar niet 7 jaar later mee pas mee aanzetten. Gewoon oplichterij, niet eens op reageren!
Zijn echt oplichtingspraktijken! Niet betalen dus! Dit soort brieven worden echt steeds vaker verstuurd. En na 7 jaar pas een rekening is ook raar.. Na 5 jaar is een rekening namelijk verjaart.. Wij hadden volgens een incasso bureau ook 2 weken geleden een schuld van 370 euro open staan bij PayPal.. Die hebben wij gebeld en die wisten van niks. Dus toen wisten wij al voldoende..