Onterechte incasso

Discussie in 'De lounge' gestart door Ciska85, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Oplichterij hoor. Niet betalen.
     
  2. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi,

    Heb niet alles gelezen. Je zegt dat KPN telefonisch gezegd heeft hier geen weet van te hebben. Zorg datje dat zwart op wit van KPN krijgt. Dan stuur je dat naar dat incassobureau. Ook kn je vragen of KPN zelf contact op wil nemen met dat incassobureau...
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Bedrijven moeten toch voor dat er 5 jaar verstrijkt een herinnering sturen?
    Anders verjaart het gewoon.
     
  4. Ciska85

    Ciska85 Actief lid

    3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Ze beweren dat ze dat gedaan hebben, naar het oude adres en dat wij het nieuwe adres hadden moeten doorgeven.
     
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat moeten ze kunnen bewijzen.
    Zonder bewijzen van hun kant, geen betaling van jullie kant.
     
  6. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoe komt het 'incassobureau' dan aan jullie nieuwe adres?
     
    Pechvogol en Zusterke vinden dit leuk.
  7. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    toen ik net bij KVK ingeschreven stond kreeg ik een brief van een of ander bureau dat ik voor die inschrijving jaarlijks een x bedrag moest betalen (ik meen rond de 400 euro). Heb ik gewoon genegeerd en nooit meer wat van terug gehoord.
     
  8. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Niet betalen en zeer zeker je niet gek laten maken.
    Als kpn aangeeft dat er niks openstaat.


    Bij mij hebben ze het geprobeerd met de Neckermann.
    Bewijs opgevraagd. En jawel nooit gekregen en nooit meer wat van gehoord.
     
  9. jupke

    jupke Niet meer actief

    Niet betalen hoor. Oplichterij.

    Als ze zo veel brieven naar het oude adres gestuurd hebben, hoe weten ze dan nu ineens het nieuwe adres wél te vinden?
     
  10. Lisababy

    Lisababy Lid

    7 nov 2016
    31
    4
    8
    NULL
    NULL
    Je zou het incassobureau kunnen vragen of er een vonnis is en zoja wanneer deze is uitgesproken em vragen om een kopie want als er een vonnis is verjaart het namelijk pas 20 jaar na uitspraak
     
  11. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zolang KPN ( waar je dus blijkbaar volgens het incasso bureau een schuld hebt ) aangeeft dat je geen schulden hebt dan maakt het toch niet uit hoe lang het bij gehouden word? Als je wel een schuld zou hebben dan zou KPN dat zelf echt nog wel weten hoor, ze zouden dan ook echt wel kunnen zien dat ze een incassobureau hebben ingeschakeld. Zolang KPN van niets weet zou ik er absoluut geen energie in steken, zonde van je tijd. Lekker alles de prullenbak in.

    Die oplichters vinden dit alleen maar leuk en hopen dat je op een gegeven moment zo bang word dat je dan toch wel betaald omdat je geen schulden wilt hebben. Wees slim en vernietig gewoon die papieren. Misschien kan je voor je eigen gevoel aan KPN vragen of ze je een mail of brief per post willen sturen waarin staat dat zij aangeven dat je geen schulden hebt, dan heb je altijd zwart op wit staan dat dit niet het geval is en kun je het zelfs tonen aan die oplichters.
     
  12. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Jeetje dat je je hier zo druk om maakt ts!
    Dit een een klassiek geval van oplichting! Zoals meerdere al hebben aangegeven en anders even contact opnemen met je rechtsbijstand die kunnen dat beamen.
    KPN geeft aan van niets te weten, laat dat ze ff naar je bevestigen via mail of post.
    Verder nu niet meer druk om maken. Jammer van je tijd en geeft te veel onnodige stress.
    Ps vooral geen geld overmaken.
     
  13. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Hoi ciska,

    KPN werkt samen met incassobureau Lindorff en niet met vesting finance.

    Met een kleine kanttekening: als een factuur aan een incasso bureau wordt verkocht, besta je (bijna) niet meer in het KPN systeem. Dit maakt dat als je met de klantenservice belt ze niets zullen vinden over een oude factuur of incasso bureau. Daar heb je echt een aparte afdeling voor nodig binnen kpn.


    ---


    Dat gezegd hebbende: ik zou niet betalen. Vermoedelijk is vesting finance goed in oude facturen opkopen en mensen bang maken. Je zal niet de eerste zijn die uit angst toch maar betaald en dat houd bedrijven als dit in stand. Ik vermoed dat jullie factuur allang verjaard is maar VF het alsnog probeert.

    Is maar een theorie hoor, dat wel. Ik zou niet betalen in ieder geval.
     
    Juul75, Fuddey en Ciska85 vinden dit leuk.
  14. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Kpn weet van niks, dus ze proberen je op te lichten. Hoe duidelijk wil je het hebben?

     
  15. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Uiteraard niet betalen en weggooien die brief!

    Of hen een brief sturen met jouw uurtarieven voor het uitzoeken of hun dreigingen terecht zijn... wedden dat je nooit meer wat van ze hoort?!
     
  16. Ciska85

    Ciska85 Actief lid

    3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Dank je! Je bevestigt wat ik al vermoedde: als er al een doorverkocht schuld is, kunnen ze die nu niet meer terugvinden in het systeem. Kunnen we op een of andere manier van KPN horen of er een schuld was?
    Het lijkt me ook dat de schuld verjaard zou zijn, maar zolang ik niet meer informatie krijg, weet ik dat dus niet zeker.
     
  17. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik begrijp serieus niet waarom je er zo op door blijft gaan. KPN heeft gezegd dat je geen schuld hebt, waar maak je je toch zo'n zorgen om? Of er nu wel of niet een verjaarde schuld zou zijn, KPN zegt dat je geen schuld hebt dus wat maakt het uit? Zij zullen echt wel navraag doen bij de desbetreffende afdeling bij hun of het klopt of niet.

    Als je echt een schuld zou hebben dan zou de KPN dat toch gewoon zeggen. Waarom blijf je jezelf zo gek maken? Zo zonde van je energie. Je hebt geen schuld, klaar.
     
    Biny, Martini, Pechvogol en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Heel lastig.. het zou in theorie moeten kunnen, maar het is geen systeem waar de gemiddelde kpnner bij kan (eerder een soort archief ofzo?).

    Volgens mij is de verhaal termijn 5 jaar. Tenzij ze jullie zijn blijven benaderen.


    Feit blijft, dat zolang zij geen bewijs overleggen dat dit echt een factuur is EN zij (danwel op een ander adres) jullie brieven zijn blijven sturen, je niet tot betalen verplicht bent. Als je bezwaar maakt, en dat doe je. Ik acht die kans vrijwel nihil. Anders zouden ze niet zo agressief zijn is mijn ervaring en hadden ze je dit allang gegeven.

    Mijn advies blijft om te volharden in je vraag om bewijs. Dat is je goed recht en dienen zij ook paraat te hebben. Tot die tijd betaal je niks..

    En als ze dit bewijs wel kunnen leveren zou ik alsnog met alle papieren naar de rechtswinkel of advocaat gaan voor je betaald.

    Niet te druk maken.. in het allerergste geval betaal je 500€. Dat is veel geld, maar zoals ik uit je verhaal begrijp niet onoverkomelijk. Maar nogmaals, ik vraag me echt af of het zover komt.

    Succes!
     
    Ciska85 vindt dit leuk.
  19. Ciska85

    Ciska85 Actief lid

    3 jun 2016
    357
    198
    43
    Vrouw
    Bergen op Zoom
    Zoals @Insomniac zei, is het waarschijnlijk dat de klantendienst van KPN niet kan zien of er vroeger een schuld was en of die doorverkocht is. In tegenstelling tot wat jij lijkt te denken, is een doorverkochte schuld nog altijd een rechtsgeldige schuld. Ik ben niet zo stom om een incassobrief over een rechtsgeldige schuld te negeren, want dan kun je echt in de problemen raken. Dus ik wil graag weten of de schuld inderdaad bestond en of die verjaard is. Als de schuld bestond, maar verjaard is of als de schuld niet bestond, ga ik uiteraard niet betalen. Als de schuld bestond en niet verjaard is (en ze dat kunnen bewijzen), betaal ik liever 500 euro dan dat ze me laten opdraaien voor gerechtskosten.
     
    Jingle, Tweedeopkomst en PeAn vinden dit leuk.
  20. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief


    Hoeveel bewijzen van oplichting wil je serieus nog hebben dan ?
    Als ze daadwerkelijk bewijs hadden gehad dan had je dat allang in mogen zien.
    Kpn zegt niks te kunnen vinden dus volgens mij heb je je antwoord dan toch.
     

Deel Deze Pagina