"is het waarschijnlijk dat de klantendienst van KPN niet kan zien of er vroeger een schuld was en of die doorverkocht is."
@Insomniac geeft zelfs al aan dat KPN niet eens met dat incasso bedrijf samen werkt. Hoeveel bewijs van oplichting wil je hebben? Als het serieus was geweest dan hadden ze je allang de bewijzen gestuurd en had je niet elke keer weet ik veel hoe lang moeten wachten op antwoord. Een KPN medewerker zal echt niet zomaar ineens roepen dat je geen schuld hebt, die persoon zal echt wel navraag gedaan hebben bij de desbetreffende afdeling die daar over gaat. En dan nog lijkt het mij sterk dat een normale medewerker niet zou kunnen inzien dat jij wel of geen schuld hebt. Maar hey, als jij je energie wilt steken in Oplichters dan zou ik dat lekker doen. 3 pagina's vol met reacties van mensen dat het oplichters zijn en nog geloof je het niet.
Debaky, serieus? Ik weet dat je graag discussieert, maar ik vind het echt wel irritant dat je hier zo blijft reageren. Je hebt blijkbaar geen flauw idee hoe incassobureaus werken en dat vind ik heel fijn voor jou, maar misschien moet je hier dan ook niet zo betweterig reageren. Aan reacties zoals die van jou heb ik weinig.
Ja, dat is ook wat ik denk. Maar het is heel irritant dat ik weet dat ik vandaag 'betaald zou moeten hebben' en dat blijft knagen.
Pardon? Ik wil je juist behoeden voor die oplichters en dan denk jij dat ik er een discussie van wil maken? Wauw. Erg jammer dit. Ik probeer je te helpen en je te wijzen op de dingen die eerder zijn gezegd zodat je niet trapt in deze nep praktijken. Maar zoek het maar lekker uit. Adios!
@Ciska85 Ze sturen jij geen bewijzen je kan wachten tot je een ons weegt. Omdat ze die niet hebben. Laat het gaan weggooien die papieren. Ik wacht al serieus 3 jaar nu op de facturen en bewijzen dus. Kpn werkt niet met hun samen. En die zoeken het heus wel uit of je een schuld heb. Laat het los. Je hoort nooit meer wat van ze. Daarbij hebben ze je een week gegeven echte incassobureaus doen dat niet. En die gooien het voor de rechter en hun niet dus laat het gaan.
Het is heel aardig dat je haar wilt behoeden voor oplichters. Maar de toon van jou reacties laten dat niet blijken. Eerder belerend en onvriendelijk. Goed dat je dat niet zo bedoeld, maar dan is het misschien handig het wat anders te formuleren.
Na 3 pagina's nog te lezen dat ze al haar energie er in steekt en ik het idee krijgt dat ze al die goed bedoelde adviezen van iedereen weg wuift, ben ik inderdaad niet meer vriendelijk maar geïrriteerd. Shame on me
@Ciska85 je loopt nu al 3 pagina's te zeuren en er word continue gezegd dat het oplichters zijn. Als Je dan toch niet leest of niks aan wilt nemen van een ander ga dan ook geen topic starten. En om dan vervolgens @Debaky zo aan te vallen terwijl ze het beste met je voor heeft in dit geval verdiend ook niet de schoonheidsprijs Als ik jou was zou ik het topic lekker laten sluiten want je luistert toch naar niemand. Ga lekker die 500 euro betalen, hun blij en jij 500 euro armer.
Ze betaalt het toch ook nog niet? Ze neemt het alleen wel serieus voor het geval het toch een terechte schuld blijkt die niet meer in het systeem van KPN staat. Ik zou het nu laten; wacht op hun bewijs, mochten ze inderdaad met iets komen, leg dat dan ook weer voor aan KPN en zorg dat je - als KPN van niets weet - dat zwart op wit hebt. Komen ze niet met bewijs? Dan ook niet betalen natuurlijk.
Mijn tip: mail de KPN en vraag om een overzicht van je betalingsgeschiedenis (vooral de betalingen die te laat waren). Dan heb je een bewijs en samen met de kopie van het bezwaarschrift kunnen ze je dan weinig maken. Mochten ze erover doorgaan, dan kun jij aantonen dat het onterecht is. Ik snap heel goed dat het je niet lekker zit, maar in dit soort dingen moet je keihard zijn. Die bedrijven zijn er in gespecialiseerd op je gevoel in te spelen,zodat je makkelijk betaalt om ervan af te zijn. Die 500euro kun je veel beter besteden. Al is het door een donatie aan een goed doel. Dan help je er ook nog echt mensen/dieren etc mee
Hey Pantoffelheldin, ik heb even teruggelezen en ik kan niet terugvinden waar ik zeur. Er wordt inderdaad continue gezegd dat het oplichters zijn, maar daar heb ik niets aan, want het is een bestaand incassobureau. Ik val Debaky niet aan, ik laat haar alleen weten dat ik het irritant vind dat ze zo reageert. Ook jouw reactie begrijp ik niet. Je hoeft dit toch niet te lezen? Ik luister zeker wel naar de reacties hier, dat kun je ook merken als je mijn eerste en laatste berichten leest. Mijn vraag was 'wat moet ik doen?' en aan de hand van de reacties hier is het antwoord 'wachten tot ze met bewijzen komen'. En waarom ik daar vier pagina's aan besteed? Omdat ik me zorgen maak! 500 euro is niet niets voor ons.
Ok als je die reacties niet snapt en van jezelf niet vind dat je een beetje zeurderig begint over te komen dan houd het op. Dan snap je het echt niet Wens je veel succes met alles
Een bestaand incasso bureau kan dus geen oplichter zijn? Daar wordt juist continu voor gewaarschuwd! Zoals eerder al aangegeven vraag bij KPN zwart op wit bevestiging van dat je geen openstaande schulden hebt en dan afsluiten die hap of je betaald die €500. Maar begrijp zelf ook niet waar je je zorgen om blijft maken.
Even een samenvatting, want het lijkt allemaal wat door elkaar te lopen: - We wachten nu de bewijzen af en gaan daarna pas verdere stappen ondernemen. - Als KPN de schuld doorverkocht zou hebben, heeft de klantendienst daar waarschijnlijk geen zicht op en is onze schuld dáár weg. Dat zou betekenen dat we geen schuld hebben bij KPN, maar wel bij het incassobureau dat het kocht. Dus dat we geen schuld hebben bij KPN betekent niet automatisch dat we geen schuld hebben bij een incassobureau. - Ik heb stress over de hele situatie en geen zin in gedoe met rechtbank of deurwaarders. En ik heb nog veel minder zin in verwijten naar mij toe dat ik me zorgen maak en daarover schrijf. Dus ik ga verwijtende en beschuldigende reacties nu lekker negeren. Als je mij irritant vindt, dan nodig ik je uit om mij ook lekker te negeren.
Maar even heel eerlijk. En nu zal ik het hopelijk op een '' normale '' manier plaatsen Hoe duidelijk wil je het hebben als iemand hier in het topic al aangeeft dat KPN niet samen werkt met het incasso bureau waar jij nu een rekening van krijgt? Ik snap dat dit soort dingen je stress op kunnen leveren maar je kan mij niet wijs maken dat, ook al zou KPN je schuld verkocht hebben, KPN helemaal niks meer kan terug vinden over deze schuld. Wat ik ook al eerder zei, laat KPN zwart op wit naar jou sturen dat er geen schuld is en ook niet was in het verleden. Dan heb jij het bewijs en is het voor je eigen gevoel gewoon klaar. Dat je mijn reacties als vervelend hebt ervaren vind ik jammer maar goed, so be it. Mijn intenties waren goed. Ik word namelijk enorm kriegel van mensen die andere op dit soort manieren proberen op te lichten ( want dat is dit gewoon ) en als ik dan zie dat iemand daar alleen maar gestrest door raakt en daardoor bijna op het punt staat om die 500 euro te betalen om van het gezeik af te zijn, dan zakt mijn broek daar letterlijk vanaf. Nogmaals, mijn berichten waren gewoon goed bedoeld en absoluut niet bedoeld om met jou een discussie aan te gaan.