Pakketje niet aangekomen

Discussie in 'De lounge' gestart door maria80, 27 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik heb een t-shirt (merkkleding) verkocht en opgestuurd. Gewoon via de brievenbus. Verzonden op 2e pinksterdag.

    Nu is t nog steeds niet aangekomen bij haar.

    Wat te doen nu? Wie heeft er pech? Moet ik t geld terugstorten (maar dan heb ik geen shirt meer en geen geld), of heeft zij dubbele pech?
    Of helft terugstorten?
    Ik vind t lastig...o_O
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ow dat is inderdaad een lastige. Ik probeer zelf tegenwoordig altijd een foto van de envelop te maken voor ik hem in de brievenbus doe, als een soort bewijs. Want in principe is dat het risico van de koper. Maar het is wel fijn als je wel een soort van kunt aantonen dat je hem opgestuurd hebt.
    Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen. Wie weet hebben ze hem wel en proberen ze toch hun geld nog terug te krijgen. Of misschien hebben ze hem echt niet en twijfelen ze nu aan jou. Voor beiden is wat te zeggen natuurlijk. :(
     
  3. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Post NL een bericht sturen! Zo hebben wij naar 2,5 maand emhet pakketje retour gekregen.
     
  4. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    In principe is het zo dat de verzender verantwoordelijk is voor het pakket totdat de ontvanger het pakket in ontvangst neemt. PostNL is ook niet verantwoordelijk tenzij je aangetekend verstuurd.

    Onlangs is mijn verzenden pakket ook kwijt geraakt. Ik heb wel een melding gemaakt maar het pakket is niet meer boven water gekomen. Ik heb de koper toen het geld teruggestort. Heel zuur natuurlijk! Maar wel de juiste manier.
     
    bosi333 en Nikki88 vinden dit leuk.
  5. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Even van officiele site:

    Is je poststuk 'gewoon' verstuurd, dus niet aangetekend? Dan is de bezorgdienst niet aansprakelijk voor het kwijtraken ervan. Dit staat doorgaans ook vermeld in de algemene voorwaarden.

    Dus de webwinkel, of de particuliere (Marktplaats)verkoper, ervoor verantwoordelijk is dat het pakket veilig bij de geadresseerde aankomt. De webwinkel, de verkopende partij draagt dan ook de aansprakelijkheid indien het pakket kwijtraakt.

    Enige uitzondering is, is als de ontvangende partij echt een nadrukkelijk verzoek heeft gedaan hoe het pakket verzonden moest worden.
     
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    8.173
    4.483
    113
    Wat @spruitje80 ook zegt. Altijd een lastige situatie, jij kunt niet aantonen dat het is verstuurd, of is aangekomen. ze kan ook gewoon zeggen ik heb het niet gehad om geld terug te krijgen. Ik koop alleen via marktplaats als ik het kan ophalen. Juist om dit te voorkomen.
    Ik weet niet om hoeveel geld het gaat. Maar zou misschien wel de helft terug boeken. Je neemt beide het risico namelijk.
     
  7. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ja lastig inderdaad. Ik verzend kleine dingen die door de brievenbus passen tegenwoordig altijd als brievenbuspakketje. Dan betaal je iets meer, maar krijg je wel een track en trace code.

    Als iemand mij vraagt om het met de gewone post te verzenden, dus zonder track en trace, dan zeg ik er wel expliciet bij dat het verzenden dan voor eigen risico is.
     
    nanette77 vindt dit leuk.
  8. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik ben daar van te voren altijd duidelijk in. Willen ze zekerheid dan verstuur ik het aangetekend, doen ze dat niet en willen ze het met de gewone post dan ligt de verantwoordelijkheid bij hun. Ik stuur altijd een foto van de envelop mee als bewijs. Ik zou dus geen geld terug storten.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Zo doe ik dat ook. Ik ga dan ook niet moeilijk doen met foto's maken etc. Als je voor 1 euro dat risico wil lopen, dan is dat jouw probleem, niet het mijne. Eerst legde ik altijd zelf het verschil bij tot een brievenbuspakketje, maar dat doe ik niet meer.
     
  10. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Ik vermeld altijd duidelijk dat ik alleen verzend op risico van de koper.
    Met code heb je iets zekerheid dat je in ieder geval kan zien dat het verzonden is maar PostNL doet niets als het kwijt is (helaas zelf meegemaakt). Sindsdien dus op risico koper, je kan het natuurlijk altijd ook ophalen.

    Als je nu dus niets daarover afgesproken hebt zou je kunnen middelen, mits je het gevoel hebt dat het echt kwijt is en niet meer aankomt. Het zou trouwens alsnog aan kunnen komen. Heb een keer een brievenbuspakketje verstuurd en kwam na twee weken alsnog aan.
     
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Als je het duidelijk hebt gezegd dan snap ik jou reactie dat je niet terugstort.

    Maar bij TS is die afspraak niet gemaakt ( denk ik...lees ik niet) dus is de situatie anders.

    Ik zou het geld ( min verzendkosten) wel terugstorten.


    Verzendkosten vind ik dan wel weer een risico van de koper ( bij particulier)
    Bij een bedrijf valt dat waarschijnlijk gewoon onder derving.
     
    Katja77 en Debaky vinden dit leuk.
  12. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Voor de volgende keer, ik geef altijd duidelijk aan, vooral als ze het zonder track&trace willen, dat het op eigen risico is. Ik film vervolgen dat ik het pakketje door de gleuf doe (doe het altijd binnen bij bijv. de Jumbo) en stuur die naar de koper. Zo kunnen ze mij niet beschuldigen dat ik niets verzonden heb.
     
  13. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Soms maak ik idd een foto van de envelop die de bus in gaat. Nu niet gedaan. En ook geen afspraken gemaakt over risico's......
     
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik heb weinig vertrouwen in de medemens door ervaringen op mp gebied dus ik stort niks terug.
     
  15. Katja77

    Katja77 Fanatiek lid

    8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Andersom is dat toch ook. Voor hetzelfde denkt de koper dat je hem nooit op de post hebt gedaan.
    Met track and trace kun je zien dat je pakket is afgeleverd. In dat geval zal ik dus ook niet terugstorten. Maar als je geen afspraken hebt gemaakt zoals bijvoorbeeld ‘ik wil wel verzenden maar dan op jouw risico’, dan ligt de verantwoordelijkheid toch echt bij de verkoper, die gaat een koopovereenkomst aan met PostNL (of andere bezorger)
     
  16. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Andersom zeker waar. Ik heb zelf helaas te veel vervelende ervaringen gehad. Dus ik zet er altijd bij verzenden op eigen risico.
     

Deel Deze Pagina