Ik herken het wel In plaats van waarschuwen,uitleggen enz Laat ik hem zoveel migemoge ervaren Dus niet boven je bord eten betekend dat er kriimekr op tafel liggen die mag hij zelf opruimen is extra werk dus heel niet leuk Verkeerd aankleden moet je het opnieuw doen minder tijd om te spelen Denk dat ze door de cobseconseque het veel sneller leren
Bij onze middelste van bijna 9 is het steeds herinneren aan opdrachten. Zodra hij onderweg iets tegenkomt is hij zn opdracht kwijt. (bijv. voor tandenpoetsen naar de keuken, onderweg komt hij broertje/speelgoed tegen en weg is de opdracht). Ook meerdere opdrachten achter elkaar geven werkt niet (bijv ga naar boven, poets je tanden, trek je pyjama aan) Bij zijn oudere broer gaat dit allemaal wel goed. Hij heeft ook moeite met focus op school, hij is erg dromerig, wel speels maar niet heel druk of zo. Focus op school is bijv. het niet meteen starten met werken, tijdens het werken afreizen naar dromenland en er na een poosje achter komen dat hij maar 1 minuut over heeft voor de rest van zn werk. Dat is hetzelfde met eten op school. Omdat ik echt het gevoel heb dat hij het niet uit gemakzucht oid vergeet en wij toch graag wat hulp hierbij zouden willen zijn we nu gestart met testen naar ADD/ADHD. We zitten nu middenin het traject dus hebben nog geen diagnose. Maar als hij de diagnose krijgt, hopen we wat meer te kunnen leren hoe we met hem om kunnen gaan en hem hierbij kunnen helpen. Ook op school voor de leerkracht is dit helpend.
Dit klinkt erg herkenbaar, mijn 5-jarige is ook zo. Hij pikt niks goed op, bijna 2 jaar op logopedie gezeten, bijna een jaar fysiotherapie voor zijn motoriek en ook nu op zwemles pikt hij dingen traag op. Soms denk ik dat er iets met hem is.