Jullie kennen mijn mening De vragen die gesteld worden, stelt een triage-assistente aan de telefoon ook. Er komt een advies uit + uitleg waarop dat advies gebaseerd is. Dan kun je alsnog bepalen er iets mee te doen of niet. Het is ook om onnodige gangetjes naar de huisarts(enpost) en de SEH te voorkomen. Dat is eigenlijk de reden waarom die app ontwikkeld is: mensen gingen voor elke scheet naar de HA(P). Laten we die nu voornamelijk gebruiken voor als het echt nodig is. Dat houdt de wachttijd laag en de zorg goedkoop.
nee absoluut niet, ik handel vanuit gevoel en blijf pas weg als de assistente me telefonisch kan overtuigen dat er echt niets ernstigs aan de hand is.
Ligt er aan wat de klachten zijn en wat de app zou zeggen. Zou de app een andere oplossing hebben of alleen zeggen je hoeft niet naar de dokter.
Heb de app net gedownload voor eens te kijken en zat onmiddellijk vast. Je krijgt de vraag ' waar heeft u last van?' en dan moet je een lichaamsdeel aanduiden. Ik heb geen last van een lichaamsdeel. Ik ben moe, geen energie, geen conditie. Dit kan ik nog niet eens ergens aanklikken dus hoe kan die app nu iets bepalen voor mij? Dan duid ik maar de keel aan omdat ik soms het gevoel heb dat m'n schildklier dik is. Daar heeft die app helemaal geen vragen over. Ik heb geen pijn en moet niet hoesten. Dus volgens die app is er niks aan de hand (kan niks van mijn klachten aanduiden) terwijl ik toch echt naar het ziekenhuis moet onder behandeling van een internist omdat ik waarschijnlijk weer de ziekte van Graves heb. Dus neen. Ik zal nooit op een app vertrouwen. Misschien wel later op een chip die ingeplant is in het lichaam in combinatie met een app maar een app zoals dit? De helft van het volk zal waarschijnlijk niks kunnen aanduiden in die app.
Hangt ervan af hoe uitgebreid die app is. Als ik na het doorlopen van alle vragen genoeg inzicht heb gekregen, dan wel. Als ik nog vragen overhou dan niet Wel weet ik dat het vaak moeilijk is om pijn e.d. exact te omschrijven.
Ik was het bijna met je eens, totdat je over een chip in het lichaam begon. Nou nee, dank je. Of het was sarcastisch, maar dat betwijfel ik.
Ja, dat was wat ik bedoelde, dat het alleen antwoord kan geven op standaard vragen (waarop je de antwoorden vaak zelf ook wel kunt bedenken), maar dat als het wat ingewikkelder wordt en om iets gaat waarvoor ik zou bellen, je er niets meer aan hebt.. Zoals @Pantoffelheldin al zei; gezond verstand geeft daar sneller antwoord op dan zo'n app. Voor de mensen die inderdaad voor een verkoudheid of een schaafwondje bellen, zou het misschien een uitkomst zijn, maar ik denk dat als je je niet realiseert dat een zakdoekje of een pleister in deze gevallen de oplossing zijn, je ook niet in staat bent om zo'n app te gebruiken (Sorry, ik zie meteen helemaal voor me hoe het gesprek met de HAP zou gaan in zo'n geval )
Nee. Dat bepaalt mijn gevoel Voor dingen die naar mijn mening kunnen wachten, bel ik de assistente tijdens kantooruren. Maar ik ben het ook wel eens totaal niet eens geweest met het advies van de assistente en ben toen met mijn zieke dochter in de wachtkamer gaan zitten met de boodschap dat ik niet weg ging voordat ik een huisarts had gezien. (huisarts gaf me groot gelijk en de assissistente belde me zaterdagochtend om te vragen hoe het met mijn dochter ging, omdat ze het echt heel rot vond...).
Nee, ik gebruik mijn verstand. En als ik niet zeker ben van wat mijn verstand mij zegt, bel ik de assisente om te overleggen. Evt. kijk ik nog even op thuisarts.nl alvorens ik bel. In de praktijk houdt dat in dat ik zelden bel. En als ik bel is dat eerder voor de kinderen.
Ik heb niet eens zo'n app Meestal Google ik wat iets kan zijn en wat ik ertegen kan doen. Als ik iets niet vertrouw volg ik een combinatie van gevoel en verstand. Laatste keer dat ik de hap belde was in maart. Ik wilde mijn hoest in eerste instantie nog even aankijken die vrijdag. Geen oog dicht gedaan, ik bleef hoesten. Zaterdag hetzelfde feestje, de hoestprikkel ging niet weg. Ik was kapot (man en kinderen ook ziek). Zaterdagavond gebeld of ze me alsjeblieft codeīne konden geven. Langskomen voor luisteren longen en kon het ophalen. Gelukkig toen wat uurtjes kunnen slapen. Heel blij dat ik niet tot maandag hoefde te wachten, dat waren 2 nachten geweest. Echte spoed was het niet maar ik vind het dan ook niets iets waar ik het weekend mee door kan tot maandag. Echte spoed is 112. HAP is voor zaken die niet levensbedreigend zijn maar liever niet wachten tot de volgende dag of na het weekend