Ik ben het ermee eens dat het belachelijk veel is als je hoort wat andere bedrijven ervoor vragen. Dat is alleen wel vaker zo dat dezelfde dienst bij het ene bedrijf veel meer kost dan bij een ander. Dan moet je er geen gebruik van maken als je het te duur vindt. Het is oplichting als de offerte en factuur totaal anders zijn. Dus het is echt je eigen fout dat je geen offerte hebt opgevraagd. En zij kunnen er niks aan doen dat jij op een andere site hebt gekeken voor prijzen. Plus een vergelijkbare naam als een concurrerend bedrijf hebben is ook niet strafbaar. En wat betreft het verkeerd terug plaatsen van het toilet, dat zul je aan moeten geven bij ze. Hooguit kun je daar nog iets mee als ze het niet netjes afhandelen. En ik zeg niet dat dit bedrijf een goed en net bedrijf is, want het kan best zijn dat het een foute partij is. Alleen is jouw verhaal niet sterk helaas. Succes ermee!
Beste Luna, Het probleem zit er in dat jullie wel een opdracht hebben gegeven, maar niet weten tegen welke voorwaarden. Er is dus wel een overeenkomst tot stand gekomen (aanbod / aanvaarding) maar je weet niet de exacte voorwaarden. Hoewel ik snap dat je je opgelicht voelt, is er geen sprake van oplichting in de juridische zin. Eerder de discussie waar jullie precies overeenstemming over hebben bereikt en of er een redelijke prijs in rekening is gebracht voor de opdracht (of aanneming van werk). Ik heb niet gelezen of je de factuur daadwerkelijk al hebt betaald, maar mijn advies zou zijn om ook schriftelijk (mag per e-mail) te reageren op de factuur dat je het er niet mee eens bent. Als je rechtsbijstand verzekerd bent adviseer ik je vervolgens dit bij je verzekering te melden en anders eens te bellen met het juridisch loket of een rechtswinkel bij jou in de buurt. Zij kunnen je vervolgens verder op weg helpen. Overigens, als de werkzaamheden niet naar behoren zijn uitgevoerd (werkend toilet) hoor je inderdaad de partij de kans te geven om te herstellen (door ingebreke te stellen). Dat zal dus inderdaad al wat lastiger worden om nu op te ageren. Veel succes in ieder geval.
@Fitgirl82 bedankt voor je advies. Ik ga er meteen actie op ondernemen. Het factuur is betaald. Wel hebben ze voor ons vakjes aangekruist op het factuur.
Heb je niet hoeven tekenen? En wie of hoe heeft/hebben jullie toilet goed terug geplaatst of laten plaatsen?
Ik snap dat je je belazerd voelt maar heb je de factuur dan helemaal niet gechecked voordat je ging pinnen? Er staat dat het werk zonder gebreken is uitgevoerd. Vakje aan gekruist. Heb je dan niet gechecked of dat echt zo was? Het zijn uitzuigers en ik zou ook bellen tot ik er bij neer zou vallen maar jullie hebben ook dingen niet goed gechecked.
Goed dat je er werk van gaat proberen te maken. Het valt zeker onder misleiding en dat is ook verboden. Omdat dit wel altijd lastig is aan te tonen is het een wat grijzer gebied, maar het mag niet. Naar mijn weten zijn er toch wel vaker postieve resultaten gehaald bij t aanvechten van misleiding. Al dan niet via tv-programma's. Juist door mensen die het hier niet zomaar bij laten zitten lukt t soms om dit soort praktijken aan t licht te krijgen en t stoppen.
Wat ik nog niet helemaal begrijp: je kijkt op google en vind de website van een bedrijf. Daar zie je de prijzen en denkt, ik, die wil ik wel. Logisch. Maar hoe kom je dan bij het telefoonnummer van het andere bedrijf, met de bijna gelijke naam?
Mijn man heeft 3 bedrijven bekeken, eigenlijk 2. Eerst A.a.b toen B. B hebben we gebeld maar konden niet. Toen heeft hij weer op A.a.b gezocht. Toen is dus die andere A-a.b bovenaan gekomen en die heeft hij gebeld. Helaas was dat dus de verkeerde. Ze hebben natuurlijk niet terug gebeld. Ik ga zo weer bellen. Ze doen alsof ze gek zijn met de telefoon opnemen, vragen elke keer naar mijn postcode ratten zijn het!
Eens! Mijn man is er wel klaar mee maar ik laat het er nog niet bij zitten. Ik verwacht nog steeds een oplossing van mijn klacht en als ze dat niet doen dan ga ik rechtsbijstand inschakelen en aangifte doen. Ook het andere bedrijf blijf ik op de hoogte houden. Die moeten er ook iets mee doen vind ik. Het is dat ik me niet zo goed kan verwoorden maar anders had ik SBS 6 ingeschakeld landelijke bekendheid is wat deze gasten nodig hebben, stom volk!
Er is geen sprake van oplichting. Je hebt de partij zelf ingeschakeld en deze dus aanvaard. Het betreft onenigheid over de factuur. Hierover kan je contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering.
Dit inderdaad. Jullie hebben geen prijsafspraak gemaakt en helaas is de factuur hoger geworden dan waar jullie van uitgingen (ook al is het een belachelijke prijs) Jij geeft aan dat dit bedrijf erom bekend staat dus het zal hun niks uitmaken dat je blijft bellen (er zullen er meerdere voor je zijn geweest)
Ik snap dat je je genaaid voelt en het is ook niet fraai. Maar ik vind wel dat je jullie eigen aandeel/keuzes erg onderbelicht. Zou het daarom ook heel vreemd vinden als je er voor kiest om aangifte te doen van oplichting terwijl je eigenlijk gewoon zelf een beetje dom bent geweest.
Ik wil aangifte gaan doen zodat deze mensen geen kans meer krijgen mensen te naaien. Dit moet gewoon stoppen. Als je erbij was geweest had je direct begrepen hoe en wat. Ik wil hier niet gaan discrimineren maar geloof mij, dit waren geen zuivere jongens. Dit waren waarschijnlijk niet eens loodgieters van beroep maar straatjochies die mensen zoveel mogelijk geld afhandig maken. Ze maken namelijk ook dingen kapot om vervolgens het op te laten lossen door andere bedrijven.. En tuurlijk onze keuze was dom, erg dom zelfs.. ook weer een wijze les. Later zullen we er vast om lachen maar dagelijks zullen mensen de dupe zijn van deze woekerprijzen.. godzijdank is het geld voor ons geen probleem maar ze zullen je oma’tje treffen.. bah bah!
Owww wat vervelend ts. Ik snap dat je je opgelicht voelt. Er worden programma’s gemaakt in het buitenland over dit soort dingen en dit valt er ook onder vind ik. Het bedrag is gewoon belachelijk, zelfs voor een spoed. Dat het smerig werk is maakt niks uit, dit is onderdeel van hun werk. Wel een goede les om volgende keer gelijk te vragen naar de prijs.
Mhoah... Ik ben prima bereid om meer te betalen voor mensen die letterlijk mijn shit opruimen. Maar €600 is wel heeeeel veel meer.
TS weet toch inmiddels ook wel dat ze dom is geweest en dat het geen oplichting is in juridische zin. Punt blijft dat het een vieze actie is, maar goed, zie het maar eens te winnen.
Maar waarom tik je dan alsnog het bedrag af? Dat was toch wel het moment geweest om even alles na te lopen en te vragen waarom de kosten verschillen van datgene dat er op (die andere) website stond?
Ja precies. Ik zou mij rot geschrokken zijn en eerst eens vragen waarom het zo veel kost. Vooral als je 300/400 in je hoofd had. Kijk een paar tientjes verschil zou ik ook niet zo snel opmerken maar dit wel.
wij hebben 24/7 service hierin en staan bovenaan bij google als je op diverse trefwoorden zoekt (wanneer wij het willen we zetten de pagina zelf uit als er geen bezetting is). Buiten kantooruren om kan de rekening voor een ontstopping snel naar de €500 gaan. Voorrijkosten, camera inspectie per meter, ontstoppen per meter, uurloon, klein materiaal.